Mälaren runt?

claes_gewalli

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Hoj
KTM 640 SM
Tjena, hittade ingen tråd som var aktuell om Mälaren runt. Undrar mest om man känner sig helt lost om man dyker upp och kör den rundan på Motard? Är det bara glidare som åker eller är det blandat med hojar?

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
det är alla upptänkliga varianter av MC å Trajkar ... men det känns lite som att "alla" som har en krompråm dammar av den till mälaren runt så dom är nog i majoritet

V1ktor

a bike is more then two wheels!
Gick med
27 Sep 2006
Hoj
yamaha xt660 sm
Lånar tråden! Tänkte möta upp med karavanen i Södertälje men har inte lyckats hitta en detaljerad karta över vilka vägar som körs runt?! Eller ska jag ställa väckarklockan på 06:00 och förvänta mig att jag kommer köra vilse innan Solna? ;)

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Vi är ett gäng från Strängnäs med omnejd som tänker delta på lördag. Vi utgår från Strängnäs vid elva-snåret, och sedan sätter vi kurs mot Turinge/Nykvarn någonstans. Där tänkte vi sätta oss och ljuga lite över en kopp java, innan vi slutligen kör ikapp (och om?) det stora tåget som har passerat under tiden. Om det sedan blir hela varvet runt eller om vi avviker runt Enköping återstår att se.

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
Honda VFR800 -02
Om inte jag minns fel så är det från Sthlm E4 till Hallunda sedan gamla stockholmsvägen till Södertälje.
Sedan genom tälje och ut på gamla strängnäsvägen till strängnäs.
Efter det så är de officiella vägen E20 till E-tuna men det är lite roligare att ta gamla vägen men måttligt.
Efter E-tuna r det 55an till västerås men en lite avvikelse och sedan 55 till Enköping.

Th Eriksson

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2009
Hoj
Honda Goldwing 1500 GL -99 Yamaha XJ 900 S Diversion -96 Kawasaki GPZ 900 R -90 Honda 400 CMT
Ta dig till Mariefred. Möt upp vid Läggesta, Rececentrat. Man passerar där. Annars fortsätter du gamla vägen från Läggesta till Södertälje. Är pilat. Men du får kika bakåt... pilningen är från Södertälje till Läggesta...Tror starten går kl 11,00 i Solna... Själv brukar jag möta upp vid Shell-macken i Hallunda. Där kommer karavanen..... Hoppas på bra väder....

V1ktor

Gick med
27 Sep 2006
Hoj
yamaha xt660 sm
Vi är ett gäng från Strängnäs med omnejd som tänker delta på lördag. Vi utgår från Strängnäs vid elva-snåret, och sedan sätter vi kurs mot Turinge/Nykvarn någonstans. Där tänkte vi sätta oss och ljuga lite över en kopp java, innan vi slutligen kör ikapp (och om?) det stora tåget som har passerat under tiden. Om det sedan blir hela varvet runt eller om vi avviker runt Enköping återstår att se.

Fan vad najs! Detta blir mitt första år som ensam ryttare då vännerna har skaffat tjej eller barn å sånt trams ;) Så känner mig lite vilsen hur jag ska göra?! starten är ju alltid grymmast :yoparty

qzr

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2010
Hoj
Ducati Multistrada 1200ST 2011
Jag kommer också starta ensam, räknar med att hitta någon pratglad typ på vägen :)

claes_gewalli

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Hoj
KTM 640 SM
har du nabbdäck till ktm:en ? http://forum.soe.se/showthread.php?48302-M%E4laren-runt-2011-p%E5-grus/page7 är ju ett alternativ då slipper du definitivt kromslädar :D:D

Ni , har gatdäck på motarden så det får nog bli Mälaren runt iaf! Får väl avvika från mängden med Motard :) kom fram och hälsa ifall ni stöter på svart orange 640sm med en kort grabb i vitt ställ ovanpå.. Någon som har en adress till starten? Vettefan vad pampashuset ligger och kollar gärna upp färdväg dit innan jag sticker hemifrån.

jp.pettson

Är man trött så är man...
Gick med
27 Mar 2012
Hoj
CBR 600RR -03. Mina ex, R6 -02, Gsxr 750 -02, Gsxr 600 -04, R1 -00

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
SM i kökörning.....:arsele

Fast några pluspoäng måste ändå ges till Iron Butt Association som kör Mälaren-Runt-Runt-Runt.
De kör turen hela 5 varv för att komma upp i 1661 km och därmed klassa det som en Iron Butt körning.

Last edited:

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Fan vad najs! Detta blir mitt första år som ensam ryttare då vännerna har skaffat tjej eller barn å sånt trams ;) Så känner mig lite vilsen hur jag ska göra?! starten är ju alltid grymmast :yoparty

Vi känner faktiskt inte att trängseln och krypkörningen under de första milen lockar, så därför skippar vi den "riktiga" starten i Solna. Du är välkommen att slå följe med oss om du vill! Samling vid OK/Q8 på Markörvägen i Strängnäs kl 11.00 imorgon förmiddag.

V1ktor

Gick med
27 Sep 2006
Hoj
yamaha xt660 sm
Vi känner faktiskt inte att trängseln och krypkörningen under de första milen lockar, så därför skippar vi den "riktiga" starten i Solna. Du är välkommen att slå följe med oss om du vill! Samling vid OK/Q8 på Markörvägen i Strängnäs kl 11.00 imorgon förmiddag.

Det låter ju faktiskt lockande! Hur många är ni? :D

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Är det någon som vet om MotoSpeed kommer att ha Bänk med sig i morgon till Eskilstuna.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Åker nog över t Eskilstuna och kollar läget och tjötar lite med folk vid Gröndal. Har en jobbarkompis som skulle flippa burgare åt klubben i E-tuna så jag måste väl köpa en burgare och bidra till kassan lite.

Fast det där med att åka i långsam kö vette fan om jag är så intresserad av, så det blir nog bara att åka med till Kvicksund och vika av hemåt över Strömsholm. Brukar räcka så tycker jag.

Om någon härifrån krokarna (Örebro), eller längs vägen, skulle vara intresserad av det upplägget och känner för att slå följe så är det bara att skicka ett PM.
(Tänkte hålla mig på hyfsat små vägar både på vägen dit och hem.)

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Det låter ju faktiskt lockande! Hur många är ni? :D

Jag har faktiskt inte någon jättekoll på hur många vi blir som träffas där, men jag skulle gissa på att det är en tio personer eller så, plus/minus ett par stycken. Det beror lite på hur många anhängare övriga deltagare har lyckats samla ihop :tungan

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning