Märkbar skillnad (strypning) dt125

NOspeedlimit

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Ort
Nora
Hoj
dt125 r + fiddy= sant
hej...

blir det nån märkbar skillnad på effekten genom att bara ta bort pluggen i kröken på en dt125 r-01...
med tanke på att dom är så små :va http://www.dtr125.net/tuningf.htm

skulle bli väldigt glad om nån svarade:)

MVH
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Svar ja, det är nog en jäkla skillnad, inte för att jag har erfarenhet, men du borde iaf få 50% effekt ökning, minst.

Edit: mot strypt eller fullt ostrypt iaf, vet inte vad de har fö strypningar.
 

Lama

Forza AIK ^_^
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
#Husqvarna 250
Svar ja, det är nog en jäkla skillnad, inte för att jag har erfarenhet, men du borde iaf få 50% effekt ökning, minst.

Edit: mot strypt eller fullt ostrypt iaf, vet inte vad de har fö strypningar.

50 % effekt, minst? Vad snackar du om människa? :confused: :va
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
50 % effekt, minst? Vad snackar du om människa? :confused: :va

om den har ca:10kw nu måste den ju ha minst 15 ostrypt. kanske inte skriver begripligt alls just nu men de lät bra i mitt huve iaf...

Edit: människa är väl rätt optimistiskt också. :va
 

Linkan_

Jag kör bakhjul, det är ganska kul
Gick med
4 Aug 2006
Ort
Luleå
Hoj
Husqvarna WR 125 Motard, DT 125R
Har aldrig kört en strypt dt.. men jag tkr att det borde bli en stor skillnad jag också. Det är väl kring 15hk strypt och 25hk ostrypt.
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
den stora effektökningen får du om du ställer rätt ypvs:en
/EmCom
 

NOspeedlimit

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Ort
Nora
Hoj
dt125 r + fiddy= sant
oki, men om ni kollar på bilderna (länken) så ser ni ju att dom inte ä så värst stora:S... men dom kasnke räcker för att strypa en massa effekt:p..

å ang ypvs porten så var den bara fel ställd från 88-96, så den ska inte spöka på min:p... har ju en 01

MVH
 

NOspeedlimit

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Ort
Nora
Hoj
dt125 r + fiddy= sant
Jag var ute nu i garaget å plocka bort nån vit liten rektangulär sak som satt under km/h mätaren.. den ska tydligen strypa vid 60mph... å efter lite sökande ska det va vid ca 95km/h.. å jag bottar ju min vid 110-120.. så jag vet inte riktigt hur det går ihop att den ska strypa till 95km/h:S

man skulle tydligen bara rycka ut den å ha den så långt från mätaren som möjligt.. men man skulle inte klippa nån tråd lr dylikt... men är den inte inkopplad fortfarande då lr?:S... lr kanske äre att den ska sitta nära intill nått drev lr liknande vid mätaren å känner av då den ska strypa?:S...

får se hur den går nu:p

MVH
 

yamaha_nisse

Juden i ditt hem
Gick med
2 Mar 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha DT125X
I orginal röret så sitter där ju även en katalysator som stryper rätt så mycket och det lilla röret som går från luftburken till kröken så det gör ju mer skillnad om du köper effekt. Men jo visst det gör ju en jävla skillnad.

Sedan detta kanske inte hör hemma här men hörde idag att om jag varvar fullt på dtn så är den strypt i varvtalet, låter nästan lika illa som min gammla black box på moppen :yoparty. Finns det någon ostrypt cdi box eller liknande att köpa?
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
I orginal röret så sitter där ju även en katalysator som stryper rätt så mycket och det lilla röret som går från luftburken till kröken så det gör ju mer skillnad om du köper effekt. Men jo visst det gör ju en jävla skillnad.

Sedan detta kanske inte hör hemma här men hörde idag att om jag varvar fullt på dtn så är den strypt i varvtalet, låter nästan lika illa som min gammla black box på moppen :yoparty. Finns det någon ostrypt cdi box eller liknande att köpa?

Tror inte katalysatorn gör så stro skillnad går bara jämnar kanske något bättre acc osv dock så är det värt att ta bort deno man man nu har allt ner det lilla röret från luftburken till kröken är också någon slags miljö grej som gör att vissa avgaser åker tillbaka till luftburken och in i motorn igen och förbränns igen. Dock ger den inte ett skit.
 

yamaha_nisse

Juden i ditt hem
Gick med
2 Mar 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha DT125X
Tror inte katalysatorn gör så stro skillnad går bara jämnar kanske något bättre acc osv dock så är det värt att ta bort deno man man nu har allt ner det lilla röret från luftburken till kröken är också någon slags miljö grej som gör att vissa avgaser åker tillbaka till luftburken och in i motorn igen och förbränns igen. Dock ger den inte ett skit.

Nej denna slang försämrar bara effekten på motorn efter som den får in avagser. Men syftet är kanske att motorn blir varmare snabbare.
 

NOspeedlimit

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Ort
Nora
Hoj
dt125 r + fiddy= sant
I orginal röret så sitter där ju även en katalysator som stryper rätt så mycket och det lilla röret som går från luftburken till kröken så det gör ju mer skillnad om du köper effekt. Men jo visst det gör ju en jävla skillnad.

Sedan detta kanske inte hör hemma här men hörde idag att om jag varvar fullt på dtn så är den strypt i varvtalet, låter nästan lika illa som min gammla black box på moppen :yoparty. Finns det någon ostrypt cdi box eller liknande att köpa?


har ju en -01 så det är ingen katalysator på min... kolla under hm/h mätaren så kasnke du har en vit rektangulär plast grejj, för den så långt från mätarhuset som möjligt så ska den tydligen bli mer varv villig...
 

NOspeedlimit

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Ort
Nora
Hoj
dt125 r + fiddy= sant
Nu har jag lämnat in kröken på svettsning så en får hoppas att det blir bra åsså:)...

har ett å annat tips till den som ska ta bort pluggen på sin dt från årsm 00-03

1) kapa med en bågfil eller tigersåg med smalt blad. För tar man rondellen (vinkelslip) så blir det för stor glipa å kan va svårt å passa sen då det är dags för svettsning.

2) Ryktet om att pluggen ska sitta i krökens grövsta del är lögn..
(jag kan ta bild sen med mått för att ni ska komma precis där pluggen sitter)
pluggen är inte en halvmåne som endel säger.. det är en ring som sitter å pluggar lite mindre än halva diametern..

3) Va nogranna, det lönar sig garanterat!...

MVH
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top