Märkestillhörighet

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
De flesta här har nog en bil att transportera sig i när det är kallt, blött, snöigt eller helt enkelt inte läge för hoj.

Många pratar sig dessutom varma för just sitt märke; "Jodu, Honda är grejer det. Du vet, 5 års garanti och så. Kanonbra!"

Har valet av hoj speglat valet av bil också? På gott och ont. Vissa har kanske på grund av just en hyr hoj prioriterat en billigare bil? Andra kanske har en två och en fyrhjulig BMW i garaget, äter bara sauerkraut och lysnar på Rammstein dagarna i ända... :hihi

Själv kör jag en Alfa Romeo när jag väljer att ha tak i trafiken, äger en espressomaskin och skulle gott kunna tänka mig att ha en Italiensk skönhet som andrahoj!


Så, hur är det. Finns det någon röd tråd i valet av fordon?
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Kör mercedes och motarden är ju också från Tyskland. Hmm det har jag aldrig tänkt på, men bilvalet beror inte på min motard direkt utan min familj alltid kört mercedes sedan har jag också fastnat för modellen...
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Mr R skrev:
Kör mercedes och motarden är ju också från Tyskland. Hmm det har jag aldrig tänkt på, men bilvalet beror inte på min motard direkt utan min familj alltid kört mercedes sedan har jag också fastnat för modellen...


Motarden är väl ändå från Österike :tungan
 

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Po lanned
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Hade kört SAAB v4 om inte besiktningen bankat hål på trösklarna :4skrika :huvet

Inte någon som råkar ha ett par yttre trösklar till en v4-74:a
 

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Ort
Västerort
Hoj
såld
Valde just Volvos kombi modell mestadels för att kusinen fixar all service skitbilligt.
Valde Kawasakis gpz 600r för att det är typ det enda man kan köra omkring på skitbilligt utan att skämmas som fan.

Röd tråd = Fattig som fan.

:banana
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
blacktriple skrev:
De flesta här har nog en bil att transportera sig i när det är kallt, blött, snöigt eller helt enkelt inte läge för hoj.

Många pratar sig dessutom varma för just sitt märke; "Jodu, Honda är grejer det. Du vet, 5 års garanti och så. Kanonbra!"

Har valet av hoj speglat valet av bil också? På gott och ont. Vissa har kanske på grund av just en hyr hoj prioriterat en billigare bil? Andra kanske har en två och en fyrhjulig BMW i garaget, äter bara sauerkraut och lysnar på Rammstein dagarna i ända... :hihi

Själv kör jag en Alfa Romeo när jag väljer att ha tak i trafiken, äger en espressomaskin och skulle gott kunna tänka mig att ha en Italiensk skönhet som andrahoj!


Så, hur är det. Finns det någon röd tråd i valet av fordon?

Mja.. Bilarna är Audi, Volvo och Jeep
Motorcyklarna är Honda och KTM
Skotrarna och 4-hjulingen är Yamaha

Så.. Nja.. Iofs har Yamaha följt med i väldigt många år men.. Nja..
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
En Audi 80 1,8S -90 som bil till och från jobbet. Billig att äga, köra och laga plus att dom inte rostar sönder.

En Audi 200 TQ-85 Som projektbil

Hojen: En R6-03 ex Veidec

Så i mitt fall är det nog dyr hoj med dyr försäkring och billig bil med billig försäkring. Skulle inte funka annars
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
blacktriple skrev:
Har valet av hoj speglat valet av bil också?

Ja... Eftersom jag valt att köra hoj så behåller jag min risiga volvo som läcker både vatten och olja... :)


.....Svårt att spekulera i om min förkärlek till en god espresso fick mig att välja Ducati eller om det var tvärtom... :va ....kommer iofs aldrig försöka mig på att börja uppskatta grappa.
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Bilarna är två st bmw -02 fårn 70-talet och en audibrukis 100 2,3e etanol-edition.
Hojen Är trx850 och Leksaken är också den en yamaha, superjet 650.
Det ska vara kvalitet helt enkelt, antingen Japanskt eller Tyskt!
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Njae.. Kör Audi TDI och suktar efter en 2T hoj... går inte ihop :va

4:a tyska bilar i familjen och jag skulle aldrig köpa en tysk hoj!
Troligen inte en japansk bil heller... men om jag någon dag sitter där med både italiensk hoj och bil så är jag nog inte missnöjd :hihi
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Jag blandar surkålen med sushi, bäst så tycker jag. Tyskarna ska bygga bilar och japanarna ska bygga hojar. Enda röda tråden är väl att bägge fordonen är jävligt snygga och att bägge råkar vara silverfärgade, det där med färgen är en ren slump eftersom jag inte skulle köpa en silverfärgad bil egentligen. Bilen är en BMW 328Ci och hojen är en Suzuki gsxr 1000.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag kör allt som går att köra i stort sett. Har ägt alla möjliga bilmodeller, och ser ingen direkt tråd i hojägandet heller. Ducati, honda, kawa och sucka. Yamaha har jag endast ägt en båtmotor av det märket.
 

Jonathan

Guest
Inte mkt att komma med egentligen då jag fortfarande är ganska ung.

Hade en Cagiva Mito 125 från 1992 som lätt mc.
Äger från och med igår en Alfa Romeo 164 Twin Spark, också från 1992.


Röd tråd = Tjaa, Miton köpte jag nog mest för utseendet och Alfan för att den är grymt skön att åka långt i, billig i drift och har en sportigare karaktär än andra bilar i samma klass.







/Jonathan
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
jag kör en succa från 96 och en pimpad Reanult 19 med screeners från 1990 när de ska åkas bil.

Lägger bra mkt mer pengar på hojen än på bilen. Bilens budget är jävligt stram.

Finns de några franska hojjar? :va
 

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
VTR Firestorm
Vet inte om det är en röd tråd i ägandet. Har en Ford mondeo ST200 -00, en R1:a -03 och en sexmaskin från -99. båda hojarna dock Yamaha
 
Last edited:

KarlJohan

Hög fart utjämnar hinder.
Gick med
1 Nov 2003
Ort
Kungälv, Oskarshamn o överallt där i mellan.
Hoj
Husaberg FE 400 *såld men kommer en likadan till hösten*
Mr R skrev:
Kör mercedes och motarden är ju också från Tyskland. Hmm det har jag aldrig tänkt på, men bilvalet beror inte på min motard direkt utan min familj alltid kört mercedes sedan har jag också fastnat för modellen...

Ledsen att behöva säga det men KTM är österrikiskt. :tummenupp
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top