Måste jag sluta köra hoj?

U-A Loranga

Läskeblask
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Ni kommer säkert ihåg att jag ställde på hojen samma dag som jag klotade sist.
Igår var det tredje gången för i år jag ställer på hojen och...

Klockan är runt 17:00, tar jag bussen (med full Mc mundering) till lelles och får gå från UNT, brukar inte åka kommunalt så mycket :rodnar
Åker till pumpen och träffar Kortstubinas kille EDIT xxblackbird EDIT
i BIL (sorry du skriver för lite här för att jag ska komma ihåg ditt namn plus att du körde bil...) :(
Åker hem och fixar lite krubb, bestämmer mig för att ta hojen till föräldrarna för att montera på bakspeglarna.
Tar fart på Jälla rakan och laddar på till Rasbo Rv288, kommer fram till en V70 kör om och spanar in på föraren ifall det är en snygg brud men :skrämd där sitter harry haffa.
Saktar in och lägger mig snällt framför, pga att jag inte har några backspeglar bestämmer jag mig för att köra in på en liten väg.
Svänger höger och däckskrik hörs och vips så står det en V70 silver/olivgrön SPJ 328
framför nosen och ut hoppar en polis.
Efter mycket snack blir det en bot på 600kr, jag har gjort en omkörning där det är en spärrlinje :notme

// Danne

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det var ju inte så farligt.
600 spänn är ju bara en krogrunda mindre så är du +/- noll igen!

Klart du ska fortsätta med hojåkandet!

U-A Loranga

Läskeblask
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Goodstuff skrev:
Det var ju inte så farligt.
600 spänn är ju bara en krogrunda mindre så är du +/- noll igen!

Klart du ska fortsätta med hojåkandet!

Jo, men innan det blev 600kr så lyckades jag få snut noja...

Men jag ger inte upp, ska till midlanda i helgen :tummenupp

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
De senaste två åren har jag lagt 5200 kr på böter och jag kör ännu.......

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
U-A Loranga skrev:

Saktar in och lägger mig snällt framför, pga att jag inte har några backspeglar bestämmer jag mig för att köra in på en liten väg.
Svänger höger och däckskrik hörs och vips så står det en V70 silver/olivgrön SPJ 328

Dummaste man kan göra. Klart dom föjler efter om dom ser att du darrar som ett asplöv och svänger av direkt när du får haffa efter dig :)

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Klart du inte ska sluta köra hoj. Tacka istället din lyckliga stjärna att du spanade in i bilen och upptäckte att det var en polis. Kunde ha gått riktigt illa det där :eek:
Nej, receptet får nog bli att bara köra småvägar och bana. Livsfarligt att åka stora vägar, står folk överallt som vill skjuta på en.
Grattis till endast 600 kr!

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Du är ju i alla fall uppmärksam till skillnad från andra! Klart du skall fortsätta köra.
Hade det gått fortare hade vi kunnat bilda vår egna klubb i klubben. :crash

Varför kör du om på en spärrlinje? :confused:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Man kör inte om en V70 vid spärrlinje! Det borde ni lärt er vid det här laget :7peta och har man väl kört om, är det bara att fortsätta åka lugnt och fint så länge man bara kan för att visa hur bra man kör i "normala" fall - de kanske tröttnar eller inte orka preja en då :)

U-A Loranga

Läskeblask
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Måste jag sluta köra hoj?

WestW skrev:
Dummaste man kan göra. Klart dom föjler efter om dom ser att du darrar som ett asplöv och svänger av direkt när du får haffa efter dig :)

Men va fan, har du körkort ;)
Pröva köra utan backspeglar och va cool när du kört om en civilare...

:öl

U-A Loranga

Läskeblask
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Är det någon idé att försöka dra ??
De har ju nummerplåten, men de kanske måste stoppa en på plats eller ?
Fan man är förjävla snäll skulle be harry bevisa att jag körde över spärrlinjen vi var ju mano el mano :rolleyes:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
U-A Loranga skrev:
Fan man är förjävla snäll skulle be harry bevisa att jag körde över spärrlinjen vi var ju mano el mano :rolleyes:

Dra från snuten är trams. Du gjorde rätt som stannade. :fakta

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Dra inte!

U-A Loranga skrev:

Dra för allt i världen inte!!! Du får en hel kår av konstaplar efter dig! Om du nu skulle komma undan så får du inte en lugn stund i flera år frammåt. Jag känner en som till slut sålde hojen för att att inte Harry Haffa skulle nå honnom, han var efterlyst kan man lugnt säga.

Klart att du skall fortsätta köra hoj, men håll dig borta från att bryta andra trafikregler än fortkörning så klarar du dig mycket bättre, och när du kör fort så gäller det att vara vaken. Du kanske skall sätta tillbaka åtminstone en backspegel...

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Dra inte!

U-A Loranga skrev:

Dra för allt i världen inte!!! Du får en hel kår av konstaplar efter dig! Om du nu skulle komma undan så får du inte en lugn stund i flera år frammåt. Jag känner en som till slut sålde hojen för att att inte Harry Haffa skulle nå honnom, han var efterlyst kan man lugnt säga.

Klart att du skall fortsätta köra hoj, men håll dig borta från att bryta andra trafikregler än fortkörning så klarar du dig mycket bättre, och när du kör fort så gäller det att vara vaken. Du kanske skall sätta tillbaka åtminstone en backspegel...

U-A Loranga

Läskeblask
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Re: Dra inte!

Simba skrev:

Båda är på nu :D
De lät jobbig, vad gjorde han mer än att dra ??
Jag ska försöka att bara köra fort på bana, med det var första svängen med hojen.
Kunde bli den sista också....
Nu regnar det, känns lite retfullt.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Re: Re: Re: Måste jag sluta köra hoj?

U-A Loranga skrev:
Men va fan, har du körkort ;)
Pröva köra utan backspeglar och va cool när du kört om en civilare...

:öl

Men jag har haft snuthäng ett antal gånger med div fordon så jag vet vad som garanterat drar till sig uppmärksamhet :cool:

Har testat alla varianter tänkbara för att komma undan utom att smita. Tänker nog inte göra det heller.

Man blir ifs alltid svettig när någon bara nämmner ordet polis.

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Re: Re: Dra inte!

U-A Loranga skrev:
Båda är på nu :D
De lät jobbig, vad gjorde han mer än att dra ??
.

Han drog på Haffas uppmärksamhet inne i stan, fick tokryck, drog järnet med blåljusen efter sig, korsade en stor gata mot rött, det hela blev värre och värre. I sitt försök att komma ifrån så körde han ut ur stan och låg på mittlinjen även med mötande trafik. Tog sedan ut på en grusväg och gissa om han på sin retta höll på att skita på sig när han åter ser blåljusen i speglarna! Bakhlulet dansade i gruset när 150 hästar letade fäste och hojen ålade fram, han trodde det var sista dagen på klotet för honnom. Han kom undan tillslut. Harry haffa gick sedan runt på stan med foto på hojen och sökte ägaren. Jag förstår dom faktiskt och killen fick mardrömmar och sålde hojen. Det hela var så onödigt! Han kunde tagit sin bot, lärt sig att hålla sig i skinnet och kunnat kört hoj än idag. Han hade rent ut sagt tur att han överlevde och inte skadade någon annan i sin vansinnesfärd. Mao dra inte.

U-A Loranga

Läskeblask
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
JoS skrev:
För att det är så kul att köra fort. :fakta
Detsamma gäller inte angående spärrlinjen...

Ok du har två alternativ nedan...

1. köra förfort och förlora körkortet.
2. överträda spärrlinje och få 600kr i böter.

Vi har gjort våra val redan och jag är :squid vinnaren i denna duell.