Måste Nog Köpa Ny Hoj

Bukkake Girl

Bannad
Gick med
11 Aug 2007
Hoj
Ducati 2009 1198S
999:an börjar kännas lite gammal, det är nog dags att ställa in den hos de andra. Tänkte att den skulle få stå i korridoren mellan hallen och biblioteket, så att den ser sina italienska syskon i biblioteket.

Men vad skall jag köpa istället, funderar på en MV 1000, men gör de verkligen 312?
Det skulle ju vara ganska pinsamt om Fartgalen, med sin nya GXer kom och pressade sig förbi på insidan någonstans på motorvägen mellan södertälje och strengnäs (där han tror att han är oövervinnerlig)

Funderar lite på en K 1300 S oxå, men det känns lite tafatt med BMW.

Är det någon här som har erfarenheter från MV? Så snälla dela med er!

MrMalm1

yeea
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Aprilia rs 125 *inlöst/SÅLD*
jag hade utan tvekan valt MV:n!:näsblod

i ett utav de senare nummren av BIKE så tror jag MV vann topphastighets testet..:tummenupp

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
"ställa den hos de andra" - haha hur många trängs inne i villan/lägenheten? plats med några möbler? :hihi

Väl inge tafatt med BMW, ´du får väl vänta på S1000RR :yoparty

Dr.Bike

Guest
Minns bara en otäck bild från en mc-tidning (Motorrad? Engelska Fast Bikes?), där en MV hade skjutit en stake under högfartskörning... :död

Har du fler Italienskor, så kommer de ju knappast acceptera en Gretchen i gruppen.

Den enda rätta hojen, i detta läget är en 1098R...

eller en Desmosedici.

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Var själv inne på en MV ett tag men kom på att det inte var värt priset.
Dyra eftermarknadsprylar..högt inköpspris i samband med faktiskt en aningen sämre prestanda gjorde att jag nog kommer köpa en ny japanare istället.

Sen att den skulle toppa 312 är med rätt förare (vikt/längd) samt med alla de bästa förhållanden. Läste lite om den på ett MV forum från USA där ingen hade nått 312km/h som MV påstår att den toppar. Vissa ville till o med stämma MV för falsk marknadsföring..typiskt amerikanare liksom.
Så det är nog lite sisådär med det...
Nee..för dom pengarna får man mycket.. mycket mer

Tänk på att för samma pris (billigaste ca 170.000) får du en 07/08:a av valfri japankst märke plus med ett monterat turbokit! Då har du garanterat dina 312km/h plus lite till o en jävla massa xtra ponnys ;)

Tricku

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
Mt07-15
Haha välja mellan en k1300s eller en MV. Skojar du? Som att överväga om du ska köpa en 747 eller ett F-22 för de båda går ju åka åka fort med rakt fram. Du är inte seriös i din fråga tror jag

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Du får väl slå till på en F4 312 CC dom är prissänkta med 190k -09, bara att slå till rabatten räcker till en 1098S plus ett gäng burgare:D

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
Kan inte heller forsta den jamforelsen faktiskt, fragan du bor stalla dig ar istallet om du ska ha en MV eller Ducce 1198 S/R!!! Tva riktigt fina hojar:tummenupp

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
k1300 känns udda om du varit svag för italienskt... Byt ut K1300 mot en DB7 så har du ett jobbigt val... :)

chaufför

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
2009 BMW K1300S
BMW fungerar utmärkt efter Duccarna. Jag har haft två Ducati, en 996 Monoposto 2000 och en 996SPS-Pista 2000 som jag var väldigt gripen i. Det kom en ny tid. Den nya kärleken heter K1300S.Hon känns ännu bättre i s(v)ängarna.Låter helt annorlunda.Ducceljudet är
fantastiskt njutbart och oförglömligt men det gör inte radfyra ljudet i K-fyran sämre.Hela tiden från låga varv och uppåt hörs ett fantastiskt sound.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Kan inte heller forsta den jamforelsen faktiskt, fragan du bor stalla dig ar istallet om du ska ha en MV eller Ducce 1198 S/R!!! Tva riktigt fina hojar:tummenupp

1198 finns inte som "R"

Men 1198an, basmodellen är prisvärd...antispinn i all ära, men det är inget jag pyntar 40 för, heller inte budgetöhlinarna, visst ser det ballt ut vid korvkiosken...men det är inte därför man handlar ducce. :fakta

/J

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Tror man att man har flis så man ställer undan alla sina hojar där hemma så köper man en 1098R och en Desmosedici - allt annat känns mest överflödigt.

Sen KAN man ju handla in den RC45an som finns på blocket nu(om den finns kvar).

Har man sen inte en ren motoGPhoj som kommer direkt från en tävling full med insekter och gummirester så är man mest fake.

Lycka till Bukkake :glömdet

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Köp en Bimota istället. Mycket tuffare och ovanligare fast samma motorer som Ducce. ;)

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Du är inte seriös i din fråga tror jag
ijdrwoto.jpg

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION