Mått, DT125-kolv?

Ulf G

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gott och blandat
Kan någon mäta lite på en DT125-kolv? Jag vill veta kolvbultsdiameter och avstånd från kolvbulten upp till kolvens övre kant på en 56mm kolv. Årsmodell kvittar, så länge jag bara får reda på vad det är för kolv det är mätt på, den är inte tänkt att sitta i en DT125... :rolleyes: Mått på andra 56mm-kolvar är intressant också.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Flummo skrev:
Kan någon mäta lite på en DT125-kolv? Jag vill veta kolvbultsdiameter och avstånd från kolvbulten upp till kolvens övre kant på en 56mm kolv. Årsmodell kvittar, så länge jag bara får reda på vad det är för kolv det är mätt på, den är inte tänkt att sitta i en DT125... :rolleyes: Mått på andra 56mm-kolvar är intressant också.
Får man fråga vad det är du har på gång nu :confused: :)

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
Hhmm.. Erik och funderingar kring en dt125 motor.
Låter som ett monster :)

Ska höra med en polare om han har någor kolvar jag kan få mäta

Ulf G

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gott och blandat
Nisse Järnet skrev:
Spelar det nån roll om det är R eller LC? Har några gamla LC-kolvar liggandes.
Spelar ingen som helst roll. Jag vill ha tag i en 56mm kolv med lämpliga mått, vad det är för kolv spelar ingen större roll men jag frågade efter DT125 eftersom jag vet att de har 56mm diameter.

philipsson: Jag har en CR80 49mm cylinder som ska monteras på en motor den egentligen inte hör hemma på. När man ändå är igång och bygger om kan man ju sätta i ett större foder i cylindern om man bara hittar en lämplig kolv.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Flummo skrev:
Spelar ingen som helst roll. Jag vill ha tag i en 56mm kolv med lämpliga mått, vad det är för kolv spelar ingen större roll men jag frågade efter DT125 eftersom jag vet att de har 56mm diameter.

philipsson: Jag har en CR80 49mm cylinder som ska monteras på en motor den egentligen inte hör hemma på. När man ändå är igång och bygger om kan man ju sätta i ett större foder i cylindern om man bara hittar en lämplig kolv.
Jaja. det låter rimligt facktiskt :) det borde du ta och göra ;)
Vad är det som krävs för att det ska passa.. måste du ta hänsyn till en viss slaglängd?.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...