Måttsytt hos sharkspeed

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Hej alla glada sporthojare!

Någon som har info om hur kvaliten på sharkspeeds måttsydda skinnställ är?
Lillebror har upponervänd kroppsform, trotsar tyngdlagen. Jacka strl 58 passar men knäna hamnade lite långt ner när vi var och testade i affären :)

Det är följande som är intressant.

Antica
madetoantica_1.jpg

Tack på förhand!

JOPE

ARBETARE
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
R1 Race Edition..
Sharkspeed känner jag tyvärr inte till men HELD skrivs det rätt mycket om nu, där kan du beställa måttsytt och välja färg ovs. har hör att det ligger runt 15t beroende på vad för exotiska matrial du vill ha i skydden , namn ovs. Tonyz pr look hjälper dej säker om du har mer frågor..:tummenupp

Just det, jag kör Held Slade och är mycket nöjd..:D

Last edited:

Kneedrag

Guest
PSI måttsyr också.

Sharkspeed är nog lite lotteri. Skulle inte chansa med att köpa därifrån. Skinnställ är ju den del som täcker dig mest när man kör hoj. Absolut det du inte ska spara in på.

Ägaren till Sharkspeed är från Pakistan och har noll intresse samt kunskap om allt som handlar om mc-kläder osv..
De tar dina mått sen sys stället i Pakistan. Tydligen äger familjen en fabrik där som tillverkar mc-kläder.
Bor ganska nära sharkspeed så har varit där och kollat lite samt snackat med ägaren.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Sharkspeed känner jag tyvärr inte till men HELD skrivs det rätt mycket om nu, där kan du beställa måttsytt och välja färg ovs. har hör att det ligger runt 15t beroende på vad för exotiska matrial du vill ha i skydden , namn ovs. Tonyz pr look hjälper dej säker om du har mer frågor..:tummenupp

Just det, jag kör Held Slade och är mycket nöjd..:D

Om du tittar på min avatar så ser du att vi har samma läder fast mitt är svart/vitt. Standard 52:an i deras mått-tabell stämmer nästan på millimetern på mig, förutom mellanregistret nu då.. Men det löser jag innan snön försvunnit. Funkar att tumla runt på asfalten med har jag konstaterat.

Edit: Övernöjd med mitt ställ!

PSI måttsyr också.

Sharkspeed är nog lite lotteri. Skulle inte chansa med att köpa därifrån. Skinnställ är ju den del som täcker dig mest när man kör hoj. Absolut det du inte ska spara in på.

Ägaren till Sharkspeed är från Pakistan och har noll intresse samt kunskap om allt som handlar om mc-kläder osv..
De tar dina mått sen sys stället i Pakistan. Tydligen äger familjen en fabrik där som tillverkar mc-kläder.
Bor ganska nära sharkspeed så har varit där och kollat lite samt snackat med ägaren.
Ja det var väl vad jag misstänkte. Jag var nära att köpa ett PSI ställ till mig själv innan jag hittade mitt held ställ så jag har vart hos återförsäljaren och klämt på dem med. Det var inget fel på dem. Priset dock på ~11500.
Anledningen till att jag frågar om just detta ställ är naturligtvis priset på 6000.- Brorsan är felbyggd med för kraftigt axelparti och armar och har svårt att hitta ett ställ som sitter riktigt bra överallt. Tyvärr är han inte ekonomiskt oberoende så vi ser helst att det inte är dyrare. Därav vill jag veta hur kvalitén verkar vara på just detta ställ. Det verkar ju dock svårt att hitta någons om köpt ett :(
Edit: Är fullt på det klara vad vi letar efter kvalitetsmässigt. Snålar inte när det gäller skyddsutrustning, men det behöver inte betyda att man inte kan vara ekonomiskt medveten.

Tack för svaren, någon som vart där och klämt som kan fylla på?

Last edited:

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Deras handskar är inte bra iaf.
Det duger att åka lungt med i stan men inte till något annat.

Jag skaffade ett par Arlen-Ness handskar istället och det var som att jämföra sammet och taggtråd ungefär.

majure

Ny medlem
Gick med
21 May 2012
Hoj
Körkortslös..
Stötte på samma "form" problem när jag letade kläder i våras. Jag har både riktigt lång rygg o stor över axlarna sedan har jag skitkorta ben. Byggd på alla sätt för att motverka effektiv löpning :D

Löste det med ett tvådelat i olika storlekar men i längden vill jag nog ha ett heltskinn också, synd kvaliten inte lovar gott.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag har köpt handskar och hjälm av dem. Jag gör det inte igen.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Löste det med ett tvådelat i olika storlekar
Det kommer nog bli så. Tråkigt att det Berikställ vi provade där jackan passa inte gick att köpa andra byxor till.. Antar att det var för att det var nedsatt och utgående modell.

Jag har köpt handskar och hjälm av dem. Jag gör det inte igen.
Säger du det så är det klart. Kan inte annat än att lyda när jag ser din avtar. Tack för att du tog tillbaka den!

Aquaman

Det ska rulla på två hjul
Gick med
21 Jul 2011
Hoj
Yamaha r6 - 03
Köpte mina första handskar därifrån för 400 kr för 3 år sedan, har blivit två hål hittils men har använts en hel del med, så klart godkänt, men skulle nog inte köpa dyrare grejjer därifrån tyvärr

Raffe

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2010
Hoj
01 suzuki sv650s
Har både jacka, byxor, handskar samt stövlar där ifrån och det har inte varit några problem! tycker de verkar hålla bra kvalité jag :) :smasha Deras måttsydda har jag dock dålig koll på men är man missnöjd kan man ju alltid skicka tillbaka. Du har ju 14 dagars öppetköp :)

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Har både jacka, byxor, handskar samt stövlar där ifrån och det har inte varit några problem! tycker de verkar hålla bra kvalité jag :) :smasha Deras måttsydda har jag dock dålig koll på men är man missnöjd kan man ju alltid skicka tillbaka. Du har ju 14 dagars öppetköp :)

Hur tycker du de är om du jämför med några av de vanliga större märkena? Har du några bilder där man ser sömmar och detaljer?

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip

Hur tycker du de är om du jämför med några av de vanliga större märkena? Har du några bilder där man ser sömmar och detaljer?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Varför köpa ett no name skräpfabrikat made in Pakistan när du kan köpa förra årets från en erkänd tillverkare för samma pengar?

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Varför köpa ett no name skräpfabrikat made in Pakistan när du kan köpa förra årets från en erkänd tillverkare för samma pengar?

Kan man köpa förra årets modeller måttbeställt?

lotus-jonas

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2010
Hoj
VOR 501 solg. ducati 750 sport 2001. yamaha virago 750 1999. ducati 160 monza 1964
Haha kanske ska läsa hela tråden......

Kneedrag

Guest
Tonys pr look
Syr om skinnställ. Så hittar du ts ett ställ som sitter någorlunda eller bara behöver breddas, förlängas ,förminskas är det han som kan fixa det.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Kan man köpa förra årets modeller måttbeställt?

Nej men det är väldigt få som verkligen behöver måttbeställa. Oftast räcker det med att hitta "rätt" tillverkare då där är ganska stor skillnad i modellen. Skulle man behöva ytterligare förändringar är det bättre att ändra ett högkvalitativt skinnställ än att köpa ett formsytt av skräpkvalitet.

Allting jag har sett av sharkspeed är skräp. Det spelar liksom ingen roll att handskarna har en massa tuffa skydd när de faller i bitar då man tittar lite argt på dem...

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Nej men det är väldigt få som verkligen behöver måttbeställa. Oftast räcker det med att hitta "rätt" tillverkare då där är ganska stor skillnad i modellen. Skulle man behöva ytterligare förändringar är det bättre att ändra ett högkvalitativt skinnställ än att köpa ett formsytt av skräpkvalitet.

Allting jag har sett av sharkspeed är skräp. Det spelar liksom ingen roll att handskarna har en massa tuffa skydd när de faller i bitar då man tittar lite argt på dem...

Jag har köpt ett spyke ställ som jg är sjukt nöjd med. Enda jag skulle vilja va korta av bena lite så skulle det va perfa. E det nåt msn kan lämna in sitt täll för att fixa till? Ursäkta lånar tråden lite:)

Jejjsoft

Hertig
Gick med
23 May 2012
Hoj
CBR 600RR -04

Känns som 14-dagars öppet köp är av mindre betydelse när det dröjer 24 dagar innan man får hem grejjerna, trots att deras hemsida skröt om "finns i lager med 1-2 dagars leveranstid"
Det va ju naivt av mig att inte förstå att dom såklart menade 1-2 dagar på Jupiter, som förmodligen motsvarar 14-24 Jord-dagar...
Dessutom va handskarna jag köpte repiga vid leverans.. Sämsta kundservicen, enormt gramatiskt felstavade mail med dåliga svar till mig som kund... Köper aldrig mer därifrån..

Edit: sorry för OT, handskarna i Strl LARGE satt helt okej på mina kvinnohänder! Skönt stt nått iaf stämmde.. ;)

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...