Mad on honda

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Tack till alla "kockarna" på UMCC för den hjälp jag fick idag, hade aldrig vågat mig så långt in i Hondans förbannelse till motor om jag inte fick den hjälp ni bistod med...

Ni är bäst! Honda är sämst :tungan

Hrmm.... Då ses vi på klubben imorgon och fortsätter :gnissla

Buddha

Chefs ämne
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Pojken har en ski doo men jag är utan än
Vad håller du på med nu då?
Hoppas det går bättre än förut!
men lite :fyllisar är ju roligare än att ha en hoj.
NOT känns redan tungt i JANUARI undrar hur det känns i jun1 :död

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
kajlyl skrev:
vad har Madhonda med detta o göra :va

Ingenting...Advance4Stroke e nog bara lite sur över att hans Honda motor inte är riktigt som den borde vara :rolleyes:

Grusbuse

11.37s 199,2 Km/h
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Honda CBR 900 RR / Yamaha TT 600 / KTM 450 -05
Hur gick det för dig igår??

Han du få ut kolvarna?

Det vore ju skoj att se hur motorn ser ut inuti innan jag börjar med min..
Ska du meka något med din mer i veckan?

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mad on honda - internt skämt som kom upp under mekartiden, det enda madhonda har med det är att någon klämkäck typ kom på det när jag stod och svettades möver min motor...

Grusbuse - Ja, varje kväll :) kom och titta, allmän beskådan alla dagar tills dess att den fungerar.... och att jag listar ut vart saker skall sitta sedan...

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Har du hittat felet?
Såg att du ska på motorslipen. Jag har ju en vev som ligger där. Kanske jag skulle hänga med dit och höra hur det går med den...

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
lagret som sitter inne i vevstaken på kolv nummer 3 har skurit sig emot vevaxeln, vevaxeln såg inte så farlig ut, dock lämnar jag givetvis in den på motorslip ändå, de får avgöra vad som skall göras, givetvis byter jag alla lager...

Jag åker dit imorgon (Måndag) på morgonen kl 7, jag kan ju höra med han om han fortfarande har din vev, han kanske blivit less på den och slängt iväg den...

Annars är dommen inte så farlig, får köpa nya lameller så en sådan sprack vid demontering, och sen ska jag köra en topplockspackning åxå...

Annars verkar allt ha klarat sig, oljepumpen såg bara finfin ut...

Har rengjort motorhalvorna nu, totalt kan man säga att det fanns en jävla massa spån i oljan, i synnerhet om jag räknar med det jag fick ut vid första oljebytet.....

Synd att du inte var med då, då kanske du hade gett dignosen "trasigt lager" redan då istället för vad jag fick höra på annat håll "normalt slitage" he he he....

John E

Speedking
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
Ingen tyvärr, eller jo en Kawasaki 125:a
Advance4Stroke skrev:
Annars är dommen inte så farlig, får köpa nya lameller så en sådan sprack vid demontering,

Jag tror jag sparade mina gamla lameller som jag bytte ifjol, om det bara är nån enstaka som ska bytas så kommer du lite lindrigare undan om du tar dom. Det var inget större slitage på dem. Men som sagt, måste kolla om jag har kvar dom.

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
John E skrev:
Jag tror jag sparade mina gamla lameller som jag bytte ifjol, om det bara är nån enstaka som ska bytas så kommer du lite lindrigare undan om du tar dom. Det var inget större slitage på dem. Men som sagt, måste kolla om jag har kvar dom.
Super!

det var nämligen bara en som gick sönder, och alla såg i övrigt hur fina ut som helst....

Det, samt att jag knackar en topplockspackning ut ett mjölkpaket, gör att jag kommer lindrigt undan ;)

John E

Speedking
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
Ingen tyvärr, eller jo en Kawasaki 125:a
Advance4Stroke skrev:
Super!

det var nämligen bara en som gick sönder, och alla såg i övrigt hur fina ut som helst....

Det, samt att jag knackar en topplockspackning ut ett mjölkpaket, gör att jag kommer lindrigt undan ;)

Tyvärr! Kollade förrådet nyss men inget där.
Men det går att beställa styckvis om man vill.

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Advance4Stroke skrev:
Jag åker dit imorgon (Måndag) på morgonen kl 7, jag kan ju höra med han om han fortfarande har din vev, han kanske blivit less på den och slängt iväg den...

Hur gick det på motorslip?

Får du tillbaka grejerna i god tid eller blir det tokmeka när våren gör sig påminnd? (inte så länge kvar som man kan tro nu...)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA