Made by home depåstöd, såhär blev det.

Jeppa2

VICTORY!!!
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
polka r1 -98
Har tillsammans med en jobbarkompis (okej mest han) byggt ett depåstöd, som efter ett antal mods blev riktigt bra.

Om inte svinghöjden varit olika på vänster och höger sida hade jag köpt ett, men jag vill inte köpa ett som endast går att använda till en enda hoj. Detta är lätt att modifiera när jag byter hoj.:)

Bifogat

• PICT0046.JPG
    PICT0046.JPG
    128 KB · Visningar: 479
  • PICT0047.JPG
    PICT0047.JPG
    132.3 KB · Visningar: 461

Micke S

Ny medlem
Gick med
7 May 2006
Hoj
Honda CBR 929RR
Jeppa2 skrev:
2350994 Har tillsammans med en jobbarkompis (okej mest han) byggt ett depåstöd, som efter ett antal mods blev riktigt bra.

Om inte svinghöjden varit olika på vänster och höger sida hade jag köpt ett, men jag vill inte köpa ett som endast går att använda till en enda hoj. Detta är lätt att modifiera när jag byter hoj.:)

Kostar ett sånt då....har ju en likadan cykel så jag kan vara intresserad.
Blir väl nästan samma pris inkl frakt som ett nytt på firma kanske??

Micke

Knugen

Inte går väl min hoj så fort konstaplen.
Gick med
7 Sep 2005
Hoj
Fajorstoorm
Ok,då kan du göra ett till dig själv oxå...;) Skit fint!!!

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Mr R skrev:
2351039 En billig lösning, men är det snyggt? - NOT
Seså inte vara sådan mitt e fulare och dubbelt så litet med iof...därför blev det fult....
Men vet du vad?
Det fungerar skit bra o kostade 60 spänn:tummenupp

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Det verkar ju funka bra :tummenupp Men grejen är att det funkar lika bra med ett "vanligt". Visst, hojen lutar lite men det är ju knappast så mycket att den lägger sig på sidan. Jag klarade mig fint med mitt vanliga när jag hade en 929.

V990

Livsnjutare
Gick med
30 Nov 2005
Hoj
2x ZX12R, 1x Sportster 1200
"Lånar tråden lite" så här ser mitt hembyggda stöd ut, funkar klockrent efter att ha satt dit ett handtag i efterhand, kostade ca en hundring att göra......

Bifogat

• Depåstöd.jpg
    Depåstöd.jpg
    92.4 KB · Visningar: 302

Kokke

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Hoj
Vad ska det bli härnäst?
Jeppa2 skrev:
2350994 Har tillsammans med en jobbarkompis (okej mest han) byggt ett depåstöd, som efter ett antal mods blev riktigt bra.

Dom där hjulen ser riktigt bra ut. Är dom hållbara? Vart köpte du dom? På mitt egentillverkade depåstöd blev hjulen platta... :(

Jeppa2

VICTORY!!!
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
polka r1 -98
Kokke skrev:
2351080 Dom där hjulen ser riktigt bra ut. Är dom hållbara? Vart köpte du dom? På mitt egentillverkade depåstöd blev hjulen platta... :(

Köpt? Här köps inget:D De har jag snott på jobbet!:yoparty

Dessa hjul är eg alldeles för fina att sitta på en sunkig hojlyft, det är ESD (antistatiska) hjul med dubbla kullager, kostar fläsk.

Var på lokala järnboden och såg att de hade likn hjul för 50 spänn styck..borde funka hur bra som helst.

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Ser dock en nackdel med stödet. Det är på tok för stort! Finns det någon speciell anledning till att det sticker ut en halvmeter bakom hojen? Du ser ut att ha gott om plats där du har hojen men i mitt garage räknas varje cm.

Jeppa2

VICTORY!!!
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
polka r1 -98
Bodoe skrev:
2351129 Ser dock en nackdel med stödet. Det är på tok för stort! Finns det någon speciell anledning till att det sticker ut en halvmeter bakom hojen? Du ser ut att ha gott om plats där du har hojen men i mitt garage räknas varje cm.

Det går lättare att lyfta med ett längre stöd, och så inbillar jag mig att det är lite stadigare, men visst det skulle ju enkelt gå att förkorta om man har ont om utrymme, kanske blir så i framtiden.

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
V990 skrev:
2351067 "Lånar tråden lite" så här ser mitt hembyggda stöd ut, funkar klockrent efter att ha satt dit ett handtag i efterhand, kostade ca en hundring att göra......

Vilken stilig hoj. Vad skiljer den från Millen? :drool

V990

Livsnjutare
Gick med
30 Nov 2005
Hoj
2x ZX12R, 1x Sportster 1200
lorkan skrev:
2351214 Vilken stilig hoj. Vad skiljer den från Millen? :drool

Det som skiljer är väl: lite lägre effekt, mer avslappnad sittställning, lite sämre chassi om man inte ska bli så teknisk, fantastiskt rolig på kurviga vägar :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln