Magiska bilder från Nya Zeeland - 290 knutar på stranden!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Se och njut av Burt Munro som 73 år gammal satte ett Land Speed Record på Bonneville som står sig än idag. Vilken man! Vilken hoj!!!
[YOUTUBE-ID]kJKD_gFVjKY[/YOUTUBE-ID]

Last edited by a moderator:
Grymt!

Fan vad filmen är bra " worlds fastest indian" :yoparty

Finns det någon dokumentär om burt tro?

Där snackar vi att "bomba". Inga helställ med pucklar där inte..inte särskilt mycket kolfiber heller gissar jag...
:Bugar

Grymt!

Fan vad filmen är bra " worlds fastest indian" :yoparty

Finns det någon dokumentär om burt tro?

Director Roger Donaldson had been working on this movie for over 20 years before he started filming it, and had previously directed a short television documentary about Munro called Burt Munro: Offerings to the God of Speed in 1971.

Last edited:
Fy fan vilken cool gubbe. Hoppas man har kvar lite fartådra i sig vid hans ålder. Satan vilken hastighet han grejar med hojen och underlaget:yoparty

Officiella rekordet han tog: 295.44 km/h
Snabbaste kvalificeringen: 305.89 km/h
Snabbaste officiellt uppmätta: 330.99 km/h (kraschade så det räknades ej)

Det är nästan 4 gånger så snabbt som hojen gjorde original 1920 när den byggdes :näsblod

Officiella rekordet han tog: 295.44 km/h
Snabbaste kvalificeringen: 305.89 km/h
Snabbaste officiellt uppmätta: 330.99 km/h (kraschade så det räknades ej)

Det är nästan 4 gånger så snabbt som hojen gjorde original 1920 när den byggdes :näsblod

haha, va roligt om man skulle köpt en ny busa eller liknande, ligger och brassar satan på autobahn och blir omkörd av en gubbe på en indian från 1920

Du gjorde min dag med det klippet, helt underbart, älskade filmen Worlds fastest Indian (se den ni som inte gjort det)

[YOUTUBE-ID]jW61Qiko4sg[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]LcFX5HbN2SI&NR=1[/YOUTUBE-ID]

& när vi är inne på retro tar vi en personlig favorit!

[YOUTUBE-ID]J8nJvgSlSiM[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Där snackar vi att "bomba". Inga helställ med pucklar där inte..inte särskilt mycket kolfiber heller gissar jag...
:Bugar

När gubben i början på klippet ställer sig och drar upp dragkedjan på Knutte-jackan och sedan drar iväg men en 15 cm stor glipa i ryggen ner till byxona.... det är grymt!:yoparty

haha, va roligt om man skulle köpt en ny busa eller liknande, ligger och brassar satan på autobahn och blir omkörd av en gubbe på en indian från 1920

Exakt! Det gick ju redigt fort i något av klippen där i filmen...

Last edited:
Vilken kultgubbe! Man kan leva mer på 5 minuter när man kör hoj än vad vissa gör under hela sitt liv.

:yoparty

Helt underbar film, har inte sett orginal Burt monro tidigare, kul . blir till att leta efter dokumentären.
Kan inte låta bli, är det någon som har koll på vad filmen döptes till på svenska?
Här snackar vi politiskt korrekt :D:D:rolleyes:
http://www.bio.nu/film/?id=101016
(citronträd och motorolja)
/Per

jag gillar att han använder hjälmen som parkerings stöd :P

Helt underbar film, har inte sett orginal Burt monro tidigare, kul . blir till att leta efter dokumentären.

Detta klippet måste till vissa delar vara ur dokumentären; vissa delar är ju bara för bra för att vara mitt i vardagen. När han lite långsamt och coolt drar ner dragkedjorna i knuttejackan gör det troligen med en ganska tydlig vetskap om att "Nu blir jag filmad"
Så kanske man sett delar av dokumentären redan.... Icke desto mindre, VILL SE HELA!!! Kan man ringa Nya Zeeländska ambassaden....

vissa delar är ju bara för bra för att vara mitt i vardagen. När han lite långsamt och coolt drar ner dragkedjorna i knuttejackan gör det troligen med en ganska tydlig vetskap om att "Nu blir jag filmad"
....
Inte alls som den här killen då.

[YOUTUBE-ID]GLUwT_j2gBk[/YOUTUBE-ID]

I Sverige kallas filmen för : Citronträd och motorolja

Klart sevärd och innehåller en annan sida av Hopkins än vad vi brukar se honom gestalta.

Helta klart en av mina top 5 filmer som jag fick se första gången på canaldigital av en slump mitt i natten lite halv sovandes,,
en favorit scen är när han gnider in däcken med skokräm för att dölja torrsprickorna:yoparty

Inte alls som den här killen då.
[YOUTUBE-ID_Mobbing-klipp]

Jooo... det är ju samma Gubbe!!!
Se själv 1.22 in... och jämför med Mozz avatar :tummenupp
(De har ju bägge varit uppe i ca 290.... :D)

Bifogat

• mozz.jpg
    mozz.jpg
    5 KB · Visningar: 502
  • Mozz_Munro.jpg
    Mozz_Munro.jpg
    46 KB · Visningar: 31
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back