Maiden!!!

Josefsson

Nu med Akra rykrör...
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
KTM 950 SM
Nån här som ska gå och se kungarna på skandinavium i Götet ikväll???

Det kommer bli hur fett som helst. :fyllisar

Ha en bra dag.

Mvh Josefsson

Bifogat

• tophat2.gif
    tophat2.gif
    35.8 KB · Visningar: 31

LiCrO

.....
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
ER6n
jag fick inte tag på några billjeter men lillebrosan och hans kompis ska dit. arg!

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Nu var jag hemma igen... Något missnöjd faktiskt.

Det var en bra show, mäktigt scenbygge och bra ljusshow. Ljudet lämnade dock en del i övrigt att önska.

När det gäller bandet så tyckte jag mig höra att Bruces röst svek ibland, tex. i de snabba partierna i "Hallowed Be Thy Name". Annars var de helt ok, så bra som det kan bli med det ljudet.

Repertoaren föll heller inte mig i smaken riktigt. För mycket nytt material, nästan 50/50 gammalt/nytt. Tråkigt, för det påverkar själva upplevelsen negativt, eftersom det bara är fåtalet i publiken som verkligen kan de nya låtarna.

Iron Maiden i Scandinavium anno 2003 får 3½ spräckta trumhinnor av 5 möjliga.

Edit: treochenhalv skulle det vara.

Last edited:

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
McB skrev:

Det var en bra show, mäktigt scenbygge och bra ljusshow. Ljudet lämnade dock en del i övrigt att önska.

När det gäller bandet så tyckte jag mig höra att Bruces röst svek ibland, tex. i de snabba partierna i "Hallowed Be Thy Name". Annars var de helt ok, så bra som det kan bli med det ljudet.

Repertoaren föll heller inte mig i smaken riktigt. För mycket nytt material, nästan 50/50 gammalt/nytt. Tråkigt, för det påverkar själva upplevelsen negativt, eftersom det bara är fåtalet i publiken som verkligen kan de nya låtarna.

Vad blir det om man jämför med stadion i somras? om du var där?

HA DE GÔTT

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Ludde skrev:

HA DE GÔTT

Jag var tyvärr inte uppe i Fjollträsk i somras, så jag kan inte jämföra. Detta var faktiskt min första Maiden-spelning.

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Ludde skrev:

HA DE GÔTT

Såg dom i globen igår. Tror att jag sett 6 st maiden gig så jag tyckte det var kul att de va mycket nytt. Va gilla ni förbandet? Den "sjungande" trummisen var ju ascool.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Mina senaste förbandsupplevelser är begränsade till LOK/Hardcore Superstar, Backyard Babies och Megadeth, vilka alla sög gigantisk getballe. Dock var dagens förband över förväntan. Helt ok musiker vars platta jag mycket väl kan tänka mig att köpa.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Robban W skrev:
Såg dom i globen igår. Tror att jag sett 6 st maiden gig så jag tyckte det var kul att de va mycket nytt. Va gilla ni förbandet? Den "sjungande" trummisen var ju ascool.

Gay7.jpg

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
McB skrev:
Jag var tyvärr inte uppe i Fjollträsk i somras, så jag kan inte jämföra. Detta var faktiskt min första Maiden-spelning.

Ok... illa... Nån som såg dom både i Fjollträsk och på Scandinavium som kan säga hur mycket jag missade idag??

HA DE GÔTT

Josefsson

Nu med Akra rykrör...
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
KTM 950 SM
McB skrev:

när det gäller bruce´s instats i Hallowed Be Thy Name så är det förmodligen så att det är en knepig text i det partiet eftersom det brukar låta lite eftersläpande,

MEN för den delen inte dåligt..

Så de så

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Josefsson skrev:
när det gäller bruce´s instats i Hallowed Be Thy Name så är det förmodligen så att det är en knepig text i det partiet eftersom det brukar låta lite eftersläpande,

MEN för den delen inte dåligt..

Så de så

Visst är det knepiga texter och väldigt långa, utdragna partier, men det hjälper inte. Rösten tog slut just där helt enkelt, men när tempot var lite lugnare så var han tillbaks i sin gamla stil igen.

Josefsson

Nu med Akra rykrör...
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
KTM 950 SM
McB skrev:
Visst är det knepiga texter och väldigt långa, utdragna partier, men det hjälper inte. Rösten tog slut just där helt enkelt, men när tempot var lite lugnare så var han tillbaks i sin gamla stil igen.

ja det var ju det jag skrev...

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
Josefsson skrev:
ja det var ju det jag skrev...

Fan att jag inte fick tag i några biljetter :gråta . Sa dom nåt om dom kommer tillbaka till Sverige framöver? Nästa gång måste jag se en Maiden konsert live.

Bengan

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Katana -82
chrille-r1000 skrev:
Fan att jag inte fick tag i några biljetter :gråta . Sa dom nåt om dom kommer tillbaka till Sverige framöver? Nästa gång måste jag se en Maiden konsert live.
dom lovade att komma tillbaka till göteborg/sverige, men de sa inget om när

Dziobek

Staten Litar På Mig
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
korvmojsrääser
stadion var klart bättre ljudmässigt o tryck ifrån publik osv.. men scen var bättre igår också förbandet var bättre men hade varit bättre med Gamma Ray som dom hade i början av turnen...var det någon som stog på Vip(längst fram)ifall så stog jag på högersida av scenen längst fram vid stacketet!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept