McB skrev:Nu var jag hemma igen... Något missnöjd faktiskt.
Det var en bra show, mäktigt scenbygge och bra ljusshow. Ljudet lämnade dock en del i övrigt att önska.
När det gäller bandet så tyckte jag mig höra att Bruces röst svek ibland, tex. i de snabba partierna i "Hallowed Be Thy Name". Annars var de helt ok, så bra som det kan bli med det ljudet.
Repertoaren föll heller inte mig i smaken riktigt. För mycket nytt material, nästan 50/50 gammalt/nytt. Tråkigt, för det påverkar själva upplevelsen negativt, eftersom det bara är fåtalet i publiken som verkligen kan de nya låtarna.
Iron Maiden i Scandinavium anno 2003 får 3½ spräckta trumhinnor av 5 möjliga.
Edit: treochenhalv skulle det vara.
Ludde skrev:Vad blir det om man jämför med stadion i somras? om du var där?
HA DE GÔTT
Ludde skrev:Vad blir det om man jämför med stadion i somras? om du var där?
HA DE GÔTT
Robban W skrev:Såg dom i globen igår. Tror att jag sett 6 st maiden gig så jag tyckte det var kul att de va mycket nytt. Va gilla ni förbandet? Den "sjungande" trummisen var ju ascool.
McB skrev:Jag var tyvärr inte uppe i Fjollträsk i somras, så jag kan inte jämföra. Detta var faktiskt min första Maiden-spelning.
McB skrev:Nu var jag hemma igen... Något missnöjd faktiskt.
Det var en bra show, mäktigt scenbygge och bra ljusshow. Ljudet lämnade dock en del i övrigt att önska.
När det gäller bandet så tyckte jag mig höra att Bruces röst svek ibland, tex. i de snabba partierna i "Hallowed Be Thy Name". Annars var de helt ok, så bra som det kan bli med det ljudet.
Repertoaren föll heller inte mig i smaken riktigt. För mycket nytt material, nästan 50/50 gammalt/nytt. Tråkigt, för det påverkar själva upplevelsen negativt, eftersom det bara är fåtalet i publiken som verkligen kan de nya låtarna.
Iron Maiden i Scandinavium anno 2003 får 3½ spräckta trumhinnor av 5 möjliga.
Edit: treochenhalv skulle det vara.
Josefsson skrev:när det gäller bruce´s instats i Hallowed Be Thy Name så är det förmodligen så att det är en knepig text i det partiet eftersom det brukar låta lite eftersläpande,
MEN för den delen inte dåligt..
Så de så
McB skrev:Visst är det knepiga texter och väldigt långa, utdragna partier, men det hjälper inte. Rösten tog slut just där helt enkelt, men när tempot var lite lugnare så var han tillbaks i sin gamla stil igen.
Josefsson skrev:ja det var ju det jag skrev...
dom lovade att komma tillbaka till göteborg/sverige, men de sa inget om närchrille-r1000 skrev:Fan att jag inte fick tag i några biljetter . Sa dom nåt om dom kommer tillbaka till Sverige framöver? Nästa gång måste jag se en Maiden konsert live.
Bengan skrev:dom lovade att komma tillbaka till göteborg/sverige, men de sa inget om när
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|