Malaysia

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Öhlins kittad TL1000s, XR600R
Ska till Malaysia snart, ska bla göra ett stopp i Kuala Lupur. Någon som vet om det lönar sig att köpa tillbehör till hojen där? Har dem överhuvudtaget hojbutiker i Kuala Lupur? :va
Digitalkameror och annat skoj ska givetvis inhandlas :D Men har aldrig funderat över om det är billigare med sporthojs tillbehör där...
Kanske finns det något på detta forum som varit i Malaysia??
 

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Ort
Småland
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Pirro skrev:
Ska till Malaysia snart, ska bla göra ett stopp i Kuala Lupur. Någon som vet om det lönar sig att köpa tillbehör till hojen där? Har dem överhuvudtaget hojbutiker i Kuala Lupur? :va
Digitalkameror och annat skoj ska givetvis inhandlas :D Men har aldrig funderat över om det är billigare med sporthojs tillbehör där...
Kanske finns det något på detta forum som varit i Malaysia??

Kan inte säga nåt om Kuala lumpur men har varit i bla Malaysia och skulle förvåna mig om det är nån marknad för delar till stora hojar. På turist ställe kan det visst finnas nåt biffigt att hyra men om man tittar på vad folk i allmänhet kör så är det ju mkt hojar 50-250cc.

Lycka till med kameror och sånt men kolla hemma vad det ska kosta. Själv blev jag lurad i singapore (på en rätt billig kamera), kompisen köpte en systemkamera till samma pris som det kostade hemma. Garantin gäller inte hemma vad dem än säger...
 

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Piteå
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Ska du dit så ska du ju ta ett ett stopp på Sepang banan den 21 Mars & se F1 för fan, ska du se där så försök få biljetter på sektion/läktare F där ser du 75 % av banan + att du har tak på läktaren, det går inte beskriv med ord vilken upplevelse detta race/tillställning är. Framförallt höra en V10 som varvar 19000 rpm
 

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Öhlins kittad TL1000s, XR600R
Ska tyvärr dit efter F1 :huvet visste inte att det gick den 21a..
Har lyckats hitta en akrapovic återförsäljare i Kuala Lumpur så visst handlas det tillbehör där (tror jag) :va ....
 

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
Jag vet inte säkert hur priserna är där men jag tror inte det är speciellt billigt för man såg inga hojar (förutom vespor) när jag var där. Däremot i thailand var det riktigt billigt men hjälmar mm. Om du ska till malaysia borde du åka till perentian islands på östkusten, ett tips bara. Bästa snorklingen i världen förmodligen snorklade en timme utan guider, simmade ut från stranden bara, såg rockor, hajar, jättesköldpaddor, tonfisk mm
Pirro skrev:
Ska till Malaysia snart, ska bla göra ett stopp i Kuala Lupur. Någon som vet om det lönar sig att köpa tillbehör till hojen där? Har dem överhuvudtaget hojbutiker i Kuala Lupur? :va
Digitalkameror och annat skoj ska givetvis inhandlas :D Men har aldrig funderat över om det är billigare med sporthojs tillbehör där...
Kanske finns det något på detta forum som varit i Malaysia??
 

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Öhlins kittad TL1000s, XR600R
marcus nilsson skrev:
Jag vet inte säkert hur priserna är där men jag tror inte det är speciellt billigt för man såg inga hojar (förutom vespor) när jag var där. Däremot i thailand var det riktigt billigt men hjälmar mm. Om du ska till malaysia borde du åka till perentian islands på östkusten, ett tips bara. Bästa snorklingen i världen förmodligen snorklade en timme utan guider, simmade ut från stranden bara, såg rockor, hajar, jättesköldpaddor, tonfisk mm


Fan vad kul, har du varit vid perhentian? Ska dit i två veckor :D
Är det dyrt där? Finns det alkohol? Läste att det är förbjudet där :gnissla
 

Samuel

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
Gixxer 750 -98
Malaysia är underbart. Kuala Lumpur är ett måste, helt klart, och likaså öarna och ev. Cameron Highlands ifall man vill se lite skog- och bergsnatur. Motorcykelprylar är inte såå billigt och heller inte vanligt. Ingen som kör större maskiner är 125skoter och skydd används sällan. Elektronik är görbilligt, fast priserna i Sverige har ju pressats en hel del, så skillnaden är inte samma som förr...
Ha en schysst resa kan jag bara säga. Längtar tillbaka själv...
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Jo, nog finns det väl hojbutiker även i Malaysia, här är en i Kuala Lumpur som jag hittade efter lite sökning: Raceline Malaysia, dom verkar ha en hel del.
 

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Öhlins kittad TL1000s, XR600R
sgtpepper skrev:
Jo, nog finns det väl hojbutiker även i Malaysia, här är en i Kuala Lumpur som jag hittade efter lite sökning: Raceline Malaysia, dom verkar ha en hel del.

Fan själv hittar man inget :va . Hur ser du att den ligger i Kuala Lumpur?
 

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Borta
Hoj
Sålda
Enda jag tyckte var billigt där nere var bil sterio prylar!! fan fick ju grejer där nere till en 10 del av priset här hemma.. :tummenupp
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Pirro skrev:
Fan själv hittar man inget :va . Hur ser du att den ligger i Kuala Lumpur?
Det stod så på den här länksidan.

Raceline är även listade i Kuala Lumpur på den här sajten, fast när man kollar på adressen som står på Racelines hemsida så står det ju inget om Kuala Lumpur vad jag kan se. Förvirrande :). Du får ringa och fråga.
 

zuki

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2004
Ort
borlänge
Hoj
gsxr, wr250
nog går de att fynda i kuala. ja köppte däck michelin, ca 60% billigare.
hittade dock ingen mc affär, tänkte aldrig på de när ja va där.
annars e staden helt oki.
men precis som de andra sa, kolla upp priserna hemma i sverige på tecknik prylar, för de e inte så mkt billigare än i sverige, inte heller i singapore,
ja jobbar på onoff nu och priserna motsvarar mina personalpriser, villket e några hundra på ex kamera. och tänk va krångligt me garantin....

annars skall du ha de så skönt, avis även fasten du skall dit å jobba :)
 

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Öhlins kittad TL1000s, XR600R
Ska inte jobba ett skit :banana Ska först till perhentian öarna i östra malaysia och sola,bada,fiska,dyka i två veckor. Sedan ska jag till Kuala Lumpur i några dagar och handla billiga saker... Förhoppningsvis billiga mc tillbehör :D .
 

Mårdh

Mårdh
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Norrköping
Hoj
TRX 850 -96
Har själv vart på Perhentian island (Long Bech). Ett underbart ställe! Passa på att dyka, har du inget cert kan du ta Open Water licens hos Padi för ca 1500:- Åk sen med ut till "Temple of the See" som är helt underbart.

Matställena serverar ingen alkohol men ber man om en öl springer servitrisen in på baksidan och hämtar en öl och säljer privat. Det är Sverigpriser på ölen. Vill man ha lite starkare varor går det att snacka med nån malaj.

Ha det så skönt
 

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Öhlins kittad TL1000s, XR600R
Mårdh skrev:
Har själv vart på Perhentian island (Long Bech). Ett underbart ställe! Passa på att dyka, har du inget cert kan du ta Open Water licens hos Padi för ca 1500:- Åk sen med ut till "Temple of the See" som är helt underbart.

Matställena serverar ingen alkohol men ber man om en öl springer servitrisen in på baksidan och hämtar en öl och säljer privat. Det är Sverigpriser på ölen. Vill man ha lite starkare varor går det att snacka med nån malaj.

Ha det så skönt

Har dykcert :tummenupp . Var det dyrt överlag på öarna? Ska bo på den större ön besar. Vad kostade ett dyk? Trodde en bira kosta typ 5 spänn :mad:
 

Mårdh

Mårdh
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Norrköping
Hoj
TRX 850 -96
Har för mig att ett dyk kostade ca 160 kr för två år sen. Dyker du mer blir det billigare. Besökte aldrig Basar men på Long Bech kostade lyxmiddagen ca 50 kr. Då får man allt och lite till. För boendet betalade jag 25 kr/natt men då var det inte lyxsviten.

Ta med tillräckligt med kontanter till ön. På Long Beach lyckas vi efter mycket om och men till slut lösa in en resecheck för att kunna betala båtaxin hem.

Passa på att se ön och alla snorkelställen om du stannar länge. Bara att snacka med någon malaj och komma överens om ett pris så kör han dig runt ön och stannar till på bra snorkelställen. Pruta på allt!
 

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Öhlins kittad TL1000s, XR600R
Mårdh skrev:
Har för mig att ett dyk kostade ca 160 kr för två år sen. Dyker du mer blir det billigare. Besökte aldrig Basar men på Long Bech kostade lyxmiddagen ca 50 kr. Då får man allt och lite till. För boendet betalade jag 25 kr/natt men då var det inte lyxsviten.

Ta med tillräckligt med kontanter till ön. På Long Beach lyckas vi efter mycket om och men till slut lösa in en resecheck för att kunna betala båtaxin hem.

Passa på att se ön och alla snorkelställen om du stannar länge. Bara att snacka med någon malaj och komma överens om ett pris så kör han dig runt ön och stannar till på bra snorkelställen. Pruta på allt!

Ska man ha med sig dollar eller ringit? Tänkte pröjsa med dollar men då kankse man får skit dålig kurs?
 

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
Det är lite dyrare än på fastlandet men ändå billigare än sverige. Ja det finns alkohol, de är muslimer men reglerna tullas det lite på ute på öarna och på semesterorter så det brukar inte bli nåt problem med det, man ska nog vara lite försiktig i städerna finns regler på att killar inte får ha kortbyxor och sånt, vet inte hur hårda de är på det nu.

[
QUOTE=Pirro]Fan vad kul, har du varit vid perhentian? Ska dit i två veckor :D
Är det dyrt där? Finns det alkohol? Läste att det är förbjudet där :gnissla[/QUOTE]
 

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
Ringnit kan du inte ha med dig du måste växla där, man får inte ta ut eller in ringnit i landet (iallafall var det så när jag var där för några år sen) bättre att ta med visa eller mastercard och ta ut i bankomaterna. Skaffa både ett visa och ett mastercard om du ska till många länder.
Pirro skrev:
Ska man ha med sig dollar eller ringit? Tänkte pröjsa med dollar men då kankse man får skit dålig kurs?
 

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Öhlins kittad TL1000s, XR600R
Va? Har redan växlat 5000 i ringit... Hur ska de kunna veta hur mycket ringit jag har med mig :va ....
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top