malossi?

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
cr 125 -93 och Apollo 128cc modell 82 -57
igår ringde jag till mohlins och frågade ifall dom hadde en malossi 180cc till honda ns125f/r2, som finns i addemotos katalog, och då säger han jag pratar med att malossi har aldrig tillverkat någon trimmcylinder till ns125f/r2.

är det jag som är dumm i huvve eller har dom aldrig tillverkat någon?

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
kleinealf skrev:
igår ringde jag till mohlins och frågade ifall dom hadde en malossi 180cc till honda ns125f/r2, som finns i addemotos katalog, och då säger han jag pratar med att malossi har aldrig tillverkat någon trimmcylinder till ns125f/r2.

är det jag som är dumm i huvve eller har dom aldrig tillverkat någon?

Du påpekade inte att den fanns i Addemotos katalog då?

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
cr 125 -93 och Apollo 128cc modell 82 -57
tvålen skrev:
Du påpekade inte att den fanns i Addemotos katalog då?

jo, det gjorde jag och då verkade han bli lite sur och sa att i så fall skulle dom ta bort den ur sin katalog, och sa att mohlins var generalleverantören för malossi i sverige :fatta!

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
kleinealf skrev:
jo, det gjorde jag och då verkade han bli lite sur och sa att i så fall skulle dom ta bort den ur sin katalog, och sa att mohlins var generalleverantören för malossi i sverige :fatta!

Vilken pajas.

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
har 2 hjul
klinealf in da house:
och sa att mohlins var generalleverantören för malossi i sverige

Det stämmer inte helt, Mohlins köper Malossi i ett sammarbete med Marcell på 50cc.nl i Holland bara för att TMP AS i Danmark (som även är Aprilia importör) är officiell Malossi importör för Sverige & Danmark, så vad han säger är en sanning med modifikation. Sen är det väl så att Mohlins inte är någon större hejjare på Malossi, trimm och annat kul. Jag jobbade på en annan firma i Stockholm som tog Malossi genom en Belgisk importör och vi fick många telefonsamtal från folk som köpt delar från Mohlins och inte kunde få någon support på delarna så någon större koll på detta har dom inte men kränga bitar till knattar och ta betalt det kan dom, ska man kalla sig generalimportör borde man väl kunna slå upp Malossi Katalogen eller gå in som dealer på Malossi.com och hitta rätt & riktig info.....

Malossi har en 65mm trimmcylinder med topp i alu till CRM, NSR & Raiden (??) artikelnummer: 31 6614, Malossi har även 3 förgasar kit till NSR etc. 30mm 16100982, 34mm 1610970 och 37mm 1611002, för mer info kolla på malossi.com det kan ju vara så att dom inte längre tillverkas...

DP says: Köp dina delar hos någon som vet vad dom snackar om....

Last edited:
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...