Man eller mus??

Är du en feg stackare.... (läs texten först)

• Antal röstningar
    0

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Jag tänkte att vi i Uppsala RR/Sporthoj kunde ta oss
i kragen och ta en gemensam tur till Blodgivningen....

Jag tycker att det är en självklarhet att lämna blod,
eftersom jag kan kräva blod mm vid en eventuell olycka :fakta

Dessa är öppettiderna Blodgivning:
Måndag och Torsdag 12.00-20.00
Tisdag, Onsdag och Fredag 7.30-12.00

Det är ju Måndag/Torsdag kväll som gäller (om du inte åker in själv)

Måndagar är ju Rörken å de vill ju dom flesta åka på... :bow

Torsdagar är det race.
För mig känns det som om jag kan missa ett race...

Vilken dag passar dig bäst, eller är du en mus?

Datum för detta blir bestämt senare med dom som ställer upp :tummenupp

Last edited:

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Jag är nog en mus :rolleyes:

Jag ser till att deras datorer och datorsystem fungerar så att ni kan lämna iaf :tummenupp

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Handlöst

Skulle jag följt med om det inte vore så att jag redan fyllt min kvot och inte får lämna blod på några månader.

Klart man lämnar blod!!!
De som inte gör är inte fega, de är bara dumma :fakta Jag ser det som en självklarhet, en dag ligger jag kanske där själv och behöver blod. Då hoppas jag att det finns fler som lämnar. Risken är ju dessutom de facto större att vi råkar ut för något, vi håjåkers, än the bilåkers.

Det gör inte ont och det tar inte lång tid. Man blir väl omhändertagen, de servar en med tidningar, dricka, mackor... etc. Ibland finns det t o m söta tjejer där å vila ögonen på... :tummenupp

//D

Lila Faran

Ny Fuzhatz-ägare!!!
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
Spätta på en Suzuki RF900 RS2
Säg till när det är dax. Kan kolla igen om jag åter igen får börja lämna eller ej...!!!

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
spätta på en blackbird
hmmm

Tyvärr är jag varken man lr mus:) även om jag har en vid datorn;)
Men tyvärr så säger de *NEJ* :skrämd till mitt blod, det är för fint för att lämnas. Men fick jag skulle jag göra det direkt.

Man kan ju behöva lite i framtiden

Men jag hoppas det är många som nappar på din idé Affe.

En stor eloge till en bra idé :tummenupp

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Lämmnar redan :tummenupp

Är man rädd för ett nålstick i armen då ska man nog inte åka hoj heller. Man kan ju få en fluga på kinden och det gör ju också ont. :crash

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag har tappat av ganska mycket blod - mest till medicinsk forskning och roliga experiment. Bra betalt var det också (PMC drug study unit). Fast numera är det tveksamt om de vill ha det, med sprit och blodfetter och sånt.

Har för mig jag har en blodgrupp som är lite udda - kan ta emot av de flesta, men knappast värt att ge till andra än mig själv (och morsan). Eller nåt...

Nåja, gratis mackor bjuder de på i alla fall - men efter 5-6 st börjar de titta snett på en :p

Vad händer om man klotar och skadar sig i yrseln efter att ha lämnat ? Då behöver de ju fylla på ganska mycket direkt. Jag förlorade ju 1,5 liter i höstas och kunde inte stå upp första veckan.

Lennart

finns även med tinnitus !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Buell XB12Ss
Dags för en lista !

1.Lennart
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Förbannat bra initiativ tycker jag !!
Vi bestämmer tid och datum när vi blivit några på listan så hojar vi upp nån em och kollar läget !
Kom igen nu ! Sign up :whip

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Åderlåtning

Jag kanske bangar och ger Plasma istället om det inte var tillräckligt länge sedan dom åderlät mig sist (max fyra ggr per år).

1. Lennart
2. Taz
3. Affe_R1
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

//D

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Har kollat med dem men får inte lämna av medicinska skäl. Inte ens plasma fick jag lämna. :(
(Däremot donerar jag organ efter min död)

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Penguin skrev:
Om man inte tål att se blod då?

Enda blod jag någonsin sett när jag lämmnat blod är i en påse 50cm ifrån mig. Du ser aldrig några droppar eller liknande.

Talar du om för dom som jobbar där att du är känslig tar dom extra bra hand om dig.

Vem tycker om blod föressten? Jag tycker inte att det är skönt eller behagligt att få en nål i armen, men man får väl offra sig lite.

Bästa tips är att man kollar åt något annat håll och pratar strunt med dom som jobbar där så är det inte värre än ett myggbett.

Det är föressten mindre plågsamt än ett myggbett, bara ett stick och inget kliande alls :tummenupp

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ugluk skrev:
Har kollat med dem men får inte lämna av medicinska skäl. Inte ens plasma fick jag lämna. :(
(Däremot donerar jag organ efter min död)

Har de inget Syffe-filter att köra genom då ? :D

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
TomK skrev:
Har de inget Syffe-filter att köra genom då ? :D

Prexis... de tar ju emot mitt blod ju... Det filtreras nog bort en hel del där. Misstänker att om de inte har något filter då så börjar mottagarna snart efter de fått blodet prata riktigt go värmländska. :eek:

//D

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
WestW skrev:
Enda blod jag någonsin sett när jag lämmnat blod är i en påse 50cm ifrån mig. Du ser aldrig några droppar eller liknande.

Talar du om för dom som jobbar där att du är känslig tar dom extra bra hand om dig.

Vem tycker om blod föressten? Jag tycker inte att det är skönt eller behagligt att få en nål i armen, men man får väl offra sig lite.

Bästa tips är att man kollar åt något annat håll och pratar strunt med dom som jobbar där så är det inte värre än ett myggbett.

Det är föressten mindre plågsamt än ett myggbett, bara ett stick och inget kliande alls :tummenupp

Hehe, jag bara skojade lite! Visst tål jag att se blod. Annars skulle jag nog inte stå ut med att jobba på ett slakteri! :D
Ett litet nålstick i armen rör mig inte i ryggen det heller. Det är dock för mig förenat med vissa besvärligheter att stanna i UA efter jobbet eftersom jag samåker. Enda undantagna dagarna är Rörkenmåndagarna. :fakta

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Taz skrev:
Prexis... de tar ju emot mitt blod ju... Det filtreras nog bort en hel del där. Misstänker att om de inte har något filter då så börjar mottagarna snart efter de fått blodet prata riktigt go värmländska. :eek:

//D
Småländska verkar tyvärr inte lika eftertraktat.. :rodnar

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
S3 -04
Man eller mus?
Skulle det vara roligt eller??? :rolleyes:

Klart man ska lämna blod (jag vore en underlig sjuksköterskestudent om jag tyckte annorlunda)! Detta trots att det gör jävligt ont och att man inte kan använda armen efteråt!

Nejdå, det känns ju knappt. Faktum är att jag tycker att det är ganska kul att lämna, men jag får inte förän om 2,5 månader. Det finns renklämmor i kylen att äta innan och efter lämning för att motverka ev yrsel och oro (renklämmor är nämligen ångestdämpande).

Ni som inte lämnat tidigare måste ta blodprov först (göres tillsammans med övriga U-A RR lämnare, samma tid) för att bestämma blodvärde (g hemoglobin/liter blod), blodgrupp samt kontrollera så det inte finns några onormaliteter... Bra test med andra ord! :tummenupp

Lämna! :tummenupp
/NN

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping