Man frias från bulleböter!!

Ninja_Assassin

[[ db is tha shit ]]
Gick med
11 Jan 2009
Hoj
Kawasaki ZX10R (2008) Orange lightning
Nä, men hade det varit en hoj så hade det väl blivit fängelse DireKt!! :huvet:huvet:huvet

mimik

Medlem
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Yamaha XJ6-n -10 *såld*
Orka att mina skattepengar går till sån här skit!

Jag tycker det är en viktig dom just för att slippa att våra skattepengar skall gå till "sån här skit" då OTROLIGT många överklagar när polisen inte ens har mätt ljudet med instrument.

Jag är inget proffs men nu finns de väl prejudikat (stavning?) att följa samt att fler kanske inte ens leder till rättegång då polisen ej har bevisat att de fört onödigt buller.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Jag tycker det är en viktig dom just för att slippa att våra skattepengar skall gå till "sån här skit" då OTROLIGT många överklagar när polisen inte ens har mätt ljudet med instrument.

Jag är inget proffs men nu finns de väl prejudikat (stavning?) att följa samt att fler kanske inte ens leder till rättegång då polisen ej har bevisat att de fört onödigt buller.

1. Orka åka runt i raggarbil och provocera polisen med högt ljud.
2. Orka att mina skattepengar går till poliser som stoppar raggare som låter illa.
3. Orka att raggarsvinen inte bara tar sina böter och lär sig uppföra sig.
4. Orka att mina skattepengar går till rättegångskostnader med all byråkrati det innebär.

Allt är bara fel i mina ögon.

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
2. Orka att mina skattepengar går till poliser som stoppar raggare som låter illa.
4. Orka att mina skattepengar går till rättegångskostnader med all byråkrati det innebär.

5. Orka att en schackspelare får lön av oss
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ulf_Andersson_(schackspelare)

mimik

Medlem
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Yamaha XJ6-n -10 *såld*

1. Kunde likväl ha varit en sporthoj som bara dragit förbi en snut och väsnats lite för mycket.
2. Kunde likväl ha varit en sporthojsnisse
3. Kunde likväl ha varit en sporthoj med moddat avgassystem
4. Det hoppas jag att vi slipper i och med den här domen :)

Förstår hur du tänker, men rätten hade nog inte gjort skillnad på om det var en raggare i en raggarbil eller en hojåkare på en sporthoj.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
1. Kunde likväl ha varit en sporthoj som bara dragit förbi en snut och väsnats lite för mycket.
2. Kunde likväl ha varit en sporthojsnisse
3. Kunde likväl ha varit en sporthoj med moddat avgassystem
4. Det hoppas jag att vi slipper i och med den här domen :)

Förstår hur du tänker, men rätten hade nog inte gjort skillnad på om det var en raggare i en raggarbil eller en hojåkare på en sporthoj.

Ja men jag tycker likadant om sporthojsnissar om de försöker provocera polisen på det sättet! Idiotiskt!

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
De där konstnärslönerna är så pass små att det är en piss i havet jämfört med sådana här rättsprocesser som första posten handlar om.

Nu kan jag inte läsa artikeln pga att aftonhoran e homogay.

Men självklart ska man ha rätt att få sin sak prövad om man känner sig orättvist behandlad, och nu när han dessutom fick rätt så var det ju helt klart rätt sak att göra.

Många poliser "hör" ju att man kör för fort med, hade du godtagit böter på 200km/h på 70-sträcka för polisen tyckte det lät som du körde fort (och sporthojar kör ju alltid 200km/h enligt vad vittnen uppskattar/hör i tidningarna)?

Tycker tvärt om att det är skamligt att vi fortfarande har ett system där polisen utreder sina egna brott, och att poliser stjäl, säljer stöldgods, och är inblandade i allvarlig brottsverksamhet och sällan får nåt straff för det.

Är mycket jag inte vill mina skattepengar ska gå till, inkl korrupta poliser.

Men att nån får sin sak rättsligt prövad som blivit utsatt för självgoda poliser som inte kan lagen betalar jag gärna för.

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
De där konstnärslönerna är så pass små att det är en piss i havet jämfört med sådana här rättsprocesser som första posten handlar om.

Snarare är rättegångskonstnaderna en piss i havet mot vad alla konstnärslöner är :tungan Glöm inte bort alla avdankade politiker du försörjer som inte "orkar" söka nytt arbete eller alla militärfordon som står och rostar ute i Sverige :tungan Många bäckar små kan skapa sitt eget hav :tungan

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld

jo men vad händer när du har ett par tusen konstnärer? vad blir summan då? :tummenupp

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka