http://www.aftonbladet.se/bil/article13645809.ab
Finfin artikel! Tydligen så räcker det inte alls med polisens "hörande öra" för att fälla.
Finfin artikel! Tydligen så räcker det inte alls med polisens "hörande öra" för att fälla.
Orka att mina skattepengar går till sån här skit!
Vilken typ av bulle gäller det, hörsnäcka kanske?
Jag tycker det är en viktig dom just för att slippa att våra skattepengar skall gå till "sån här skit" då OTROLIGT många överklagar när polisen inte ens har mätt ljudet med instrument.
Jag är inget proffs men nu finns de väl prejudikat (stavning?) att följa samt att fler kanske inte ens leder till rättegång då polisen ej har bevisat att de fört onödigt buller.
1. Orka åka runt i raggarbil och provocera polisen med högt ljud.
2. Orka att mina skattepengar går till poliser som stoppar raggare som låter illa.
3. Orka att raggarsvinen inte bara tar sina böter och lär sig uppföra sig.
4. Orka att mina skattepengar går till rättegångskostnader med all byråkrati det innebär.
Allt är bara fel i mina ögon.
1. Orka åka runt i raggarbil och provocera polisen med högt ljud.
2. Orka att mina skattepengar går till poliser som stoppar raggare som låter illa.
3. Orka att raggarsvinen inte bara tar sina böter och lär sig uppföra sig.
4. Orka att mina skattepengar går till rättegångskostnader med all byråkrati det innebär.
Allt är bara fel i mina ögon.
1. Kunde likväl ha varit en sporthoj som bara dragit förbi en snut och väsnats lite för mycket.
2. Kunde likväl ha varit en sporthojsnisse
3. Kunde likväl ha varit en sporthoj med moddat avgassystem
4. Det hoppas jag att vi slipper i och med den här domen
Förstår hur du tänker, men rätten hade nog inte gjort skillnad på om det var en raggare i en raggarbil eller en hojåkare på en sporthoj.
Ingen fara. Just dina pengar går hit.
Kul att t.ex. 150 sjuksköterskor sliter arslet av sig hela året bara för att dra in skatt som betalar dessa...
Dal-Mausen
Kul att t.ex. 150 sjuksköterskor sliter arslet av sig hela året bara för att dra in skatt som betalar dessa...
Dal-Mausen
De där konstnärslönerna är så pass små att det är en piss i havet jämfört med sådana här rättsprocesser som första posten handlar om.
De där konstnärslönerna är så pass små att det är en piss i havet jämfört med sådana här rättsprocesser som första posten handlar om.
SH: rättshaveristernas och högerspökenas paradis.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|