Man kan bli sur för mindre...

Deadmetal

NU i ett rött hus på landet :)
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
Nu 4 hjul och ett styre..
Gick ut till bilen för att skjutsa grabben till en kompis, när han säger "pappa, vad har hänt med bilen?"
Pulsen ökar, man blir varm och tänker faaan oxå. :huvet

Det är då man upptäcker att takspoilern är borta!!! :mad:
Avbruten från sina fästen sitter det endast kvar lite plast annars är det bara järnet som är kvar och sladden till bromsljuset.

Det ska tilläggas att en takspoiler på en Volvo 855:a inte går att ta bort utan att skada den eller att ha sönder den. :kocko

Ringer polisen för att göra en skadeanmälan, men blir hänvisad att ringa måndag morgon istället, "vi öppnar klockan 08.00, och har öppet till 20.00" säger en vänlig röst.

Så det blir till att ringa polisen, försäkringsbolaget och Volvo i morgon förmiddag pga några jävla valpar som inte har en aning om vad dem ställer till med.

Törs inte tänka på vad man hade gjort om man fått tag i dem eller deras föräldrar :fatta!

Och utgifter har man ju inte alls sen tidigare, nä där rök en del av det nya skinnstället som man hade tänkt att införskaffa.
Får göra som JoS annars, fortsätta att köra med GoreTex ett tag till. :tummenupp

Kände att jag var tvungen att få ut ilskan nånstans, och nu känns det mycket bättre.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Deadmetal skrev:
Det ska tilläggas att en takspoiler på en Volvo 855:a inte går att ta bort utan att skada den eller att ha sönder den. :kocko

.

Och fässen ska man med en trasig takspoiler till undrar jag då..? Ibland undrar jag vad som rör sig i s.k "folks" huvuden. :kocko
1. varför får man för sig att ta andras grejer överhuvudtaget
2. om man ändå får för sig det, varför ger man inte upp då saken ifråga går sönder och inte längre är till glädje för vare sig ägaren eller dumtjyven?
3. vad hade hänt om någont allvarligare hade hänt dig eller bilen? skickar de ambulans måndag morgon 08.00 då eller :mad:

xx

"RWP"
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
1352cc
Tyvärr är det rätt vanligt enligt Volvo att legister sparkar på just takspoliersen för att dom sitter på en så bra höjd.

Brukar säja att det är tur att man inte ser när dom gör det. Då skulle man ju :fatta! :smasha vet i dom och bli polisanmäld för misshandel med :gnissla

xx

"RWP"
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
1352cc
Tinatjejen skrev:
Och fässen ska man med en trasig takspoiler till undrar jag då..? Ibland undrar jag vad som rör sig i s.k "folks" huvuden. :kocko
1. varför får man för sig att ta andras grejer överhuvudtaget
2. om man ändå får för sig det, varför ger man inte upp då saken ifråga går sönder och inte längre är till glädje för vare sig ägaren eller dumtjyven?
3. vad hade hänt om någont allvarligare hade hänt dig eller bilen? skickar de ambulans måndag morgon 08.00 då eller :mad:

På 3:a svarar vi ring ett annat nummer 112 typ

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Det är alltid lika pissigt att bli utsatt för stöld eller skadegörelse. Folk som inte kan skilja på mitt och andras borde pryglas. :mad:

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Fan så jävla onödigt......

Att folk har så svårt att skilja på ditt å mitt!!!
Och så allt jobb du får lägga ner för att få ordning på bilen...Självrisk!!

Jävla svin!
skulle bli galen! :huvet

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Småligister finns det tyvärr överallt. det går fan inte att släppa grejerna utom sikte.
har råkat ut för ren skadegörelse 2 gånger där det inte funnits något som helst annat motiv än just förstöra.
En gång blev min gamla flickväns rostiga golf söndersparkad utanför Sivia torg...
Värsta av allt var när jag var och hämtade ut min spritt nya bil. Åkte hem med den och parkerade i Sävja som jag då bodde i. Vad upptäcker jag när jag kommer ut på morgonen. Nåt ***** fjun hade repat upp hela dörren på bilen... Då hade jag kunnat mörda :mad: Aldrig varit så arg.
Fattar de inte att det värsta man kan göra mot en grabb är att sabba hans leksaker :huvet

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Lider med dig...
Skulle det vara så att du får tag i dem som roat sig med att sparka sönder din bil och de verkar vara för stora eller många att ge sig på själv så finns jag på mobilen och har ett rätt bra basebollträ :smasha

Här ska inte polisanmälas nåt om man kan få tag i dem, det finns effektivare sätt. (Är väl tyvärr tvungen för försäkringen ändå)

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
S3 -04
Farsan hade MB förut.... Det var ju kul tyckte snorungarna i kvarteret. Till slut insåg farsan att det inte var lönt att skaffa nytt MB-märke på huven varje gång de bröt av det... :mad:

Lider med dig. Jäkla snorungar!

Deadmetal

NU i ett rött hus på landet :)
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
Nu 4 hjul och ett styre..
Liten uppdatering av dagens händelser.

Ringer till polisen i morse och ber att få tala med någon som tar emot skadeanmälan, jodå det går bra säger tjejen i växeln.

En äldre man (äldre än mig :D ) lyfter luren och är väldigt stressad.
Jag lägger fram vad som hänt, och han säger att jag måste komma ner med bilen för besiktning, nej säger jag, talar om för herren att jag samtalat med en person igår (söndag) och denne sade att det räckte med att ta det per telefon.
Motvilligt tar han emot anmälan, stressar fram frågorna så man knappt hör vad han säger.
När han är klar med anmälan frågar han "är du norsk invandrare" eeh vaa!! och jag får fram att "vad har det med saken att göra?" :kocko (ska tilläggas att jag har inte ett svenskklingande namn som andersson, petterson eller karlsson) då kläcker han ur sig, då han har upptäckt vad han sagt, att nu har jag inte tid med dig, det kommer ett brev i veckan, sen lägger han på.

Är detta polismakten i Uppsala? så förstår jag att dem har problem.

Ringer sedan till LF och lägger fram samma historia, nema problema säger hon, du ska få ett skadenummer av mig som du lämnar till verkar'n på Volvo, så tar dem kontakt med oss, tack så mycket säger jag och lägger på.
Har dessförrinnan fått reda på att jag har en försäkring som går in och täcker detta med en självrisk på 1000:-

Ringer till Upplands Motor för en tid till besiktning, ska dit på fredag, inte några problem där heller.

Fortsättning följer......

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Jag tror inte att konstapeln du talade med längre bryr sig om de anmälningar han är tvungen att ta emot. Han har blivit avtrubbad och allt har blivit slentrian så det enda han gör är att vänta på sin pension.
Det är inte populärt vad jag förstått att sitta och ta emot anmälningar på stationen. Det är det första aspiranterna får göra när dom blir stationerade i Uppsala... Det säger väl det mesta.

Jag fick däremot ett väldigt bra mottagande när jag hade inbrott i bilen på midsommaraftons morgon för två år sedan. Polisen kom och inspekterade skadorna samt skrev en anmälan på plats. Det kan ju faktiskt bero på att bilen var okörbar... Tänkte inte på det. :rolleyes: Men men, dom var trevliga iaf.

Lider med dig. :(

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...