Man var lite sugen på en Kawasaki Ninja ZX9R men sen vare ju försäkringen!!!

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Hej,

Är lite sugen på en ninja och kollade runt lite på årsm. 98-00 och tänkte i min vildaste fantasi att en tio år gammal mc och för mig som bor på landet inte kan kosta såååå mycket i försäkring. Jag är ju trots allt 25 bast ( gammalt enligt mig) , har garage osv osv !! Frågade Svedea om en offert och fick svar att det skulle kosta 25 lax per år/ trafikförsäkring och hel/halv gick inte ens att teckna. Höll på att trilla av stolen och var tvungen att nypa mig själv i armen!! Frågade då vad 600 resp 750 modellerna skulle kosta och får till svar att det är samma pris!! Okej om man hade kunnat teckna en halvförsäkring på en sådan för stöldrisk osv men när inte ens det går börjar man undra.

Betalar nu straxt över 5000kr/år för en 2010 års Yamaha 600cc helförsäkring.

Ville bara meddela mitt vrede och jag har väldigt svårt att förstå hur en försäkring kan kosta så in i helvete på en 10år gammal Bike, visst det är en supermaskin men så jävla stöldbegärlig kan den inte vara med 10 år på nacken, eller??!!!

LID MED MIG!
:mad:

gr0dan

Radical Riders
Gick med
28 Jun 2010
Hoj
Ktm sxf 250 2011
Svedea och Bilsport mc vill inte försäkra hojar som är sport, därav deras pris. Kolla hos andra bolag

Tapeworm

"Full fart, spar tid!"
Gick med
16 Apr 2011
Hoj
1998, Kawasaki Ninja ZX-6R
Som jag tipsat om i många andra trådar: kolla med Salus Ansvar! Betalar ca 600kr/månad för halvförsäkring! Kör en ninja 600 från -98 och är 22 bast, är dessutom skriven mitt i sthlm (södermalm)... :)

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Har inte så mycket med stöld osv att göra utan din ålder samt hur länge du har haft kort, själv pröjsar jag 3600 hel/hel för min -98 zon-1 hos Gjensidige... (38jordsnurr och kort sen 97)

Om jag fick välja skulle jag nog hellre vara 25 och betala mer. :crash

Galen

Avancerad novis
Gick med
16 Oct 2006
Hoj
zx9r
Kolla med andra bolag som sagt.
Betalar själv 275kr/mån halv hos salus, 26 år.

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Hoj
ECX125
Surprise surprise....

Du skriver du har utvecklat ett Sporthoj.com-beroende men helt missat de 5 försäkringstrådar-om-hur-dyrt-det-är som startas varje dag?:va

Last edited:

Razer1

Ny medlem
Gick med
11 May 2007
Hoj
ZX9R -98 * Såld
Som sagt kolla med salus ansvar.... jag betalade 200 kr i mån för halvförsäkring /Helår på min förra hoj. Är 28 och har väl haft kortet i 4 -5 år

Smagatusk

Guest
Har inte så mycket med stöld osv att göra utan din ålder samt hur länge du har haft kort, själv pröjsar jag 3600 hel/hel för min -98 zon-1 hos Gjensidige... (38jordsnurr och kort sen 97)

Inte illa att vara 38 dagar gammal med MC-kort. :D Men jag fattar... Kul att TS tycker han är gammal vid 25.:crash

Jag hade en ZX-7R när jag var 29 och hade den försäkrad hos Bilsport-Mc eller vad fan de heter i Växjö. De sa att de egentligen inte försäkrade sporthojar, men eftersom den var så gammal som 10 år så gick de med på det. tror jag betalade runt 2000 spänn helåret halvförsäkrad.

Här deras nummer i fall du vill prova din lycka: 0470-201 25

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
Speed Triple -06

Sen när blev upplandsväsby zon-1? Det är zon 2 :tummenupp

Licious

Själv e bäste dräng
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Suzuki DR650 -97
Jag hade en zx9 för några år sedan.
Innan jag gjorde mig av med den kostade den 19000 för halv på ett bolag och "bara" 6000 på ett annat. De två bolag som jag menar är Trygghansa och IF kommer inte ihåg vilket som var vilket men tror att det var Trygghansa som var det billigare alternativet. Förklaringen var att IF bara hade "bra" priser på vissa märken, dvs märkes-försäkringar så som BMW och Honda.

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
Speed Triple -06
Glöm bilsportmc och svedea när du ska kolla sporthojspremier. nakenhojar försäkras dock ofta till bra premier på dessa.

If (Honda,Bmw,Triumph)

Suzukimärkesförsäkringar

trygghansa

Länsförsäkringar

Gjensidige

Salusansvar

Modernaförsäkringar

Finns massor fler säkert. bara börja ringa

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
Folksam har avställningsbar försäkring. Har haft 2 st i 5 år nu och det hände något vid 26 års ålder. Blir helt klart billigast. Halvförsäkring 740:- i mån räknar med att ha den påställd i 5 månader.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jag vet en billig svart ZX-9R '98 med Öhlinare och grejor på (riktigt bra väghållning) till salu i Borlänge.
PM'a om du är intresserad

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Glöm bilsportmc och svedea när du ska kolla sporthojspremier. nakenhojar försäkras dock ofta till bra premier på dessa.

If (Honda,Bmw,Triumph)

Suzukimärkesförsäkringar

trygghansa

Länsförsäkringar

Gjensidige

Salusansvar

Modernaförsäkringar

Finns massor fler säkert. bara börja ringa

Moderna försäkringar är väll endå moderbolaget till Bilsport MC? :smasha

Raffe

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2010
Hoj
01 suzuki sv650s
hur står sig sport-touring hojarna i denna frågan? typ honda cbr 600f , vtr, etc mot rena sport-maskiner?:va

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
hur står sig sport-touring hojarna i denna frågan? typ honda cbr 600f , vtr, etc mot rena sport-maskiner?:va

Min Vfr800 -07:a ligger på 4000:- hel/hel har jag för mig, så det är relativt billiga , Bilsport-MC

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Min Z1000SX kostar 4500 hel/hel i försäkring. :) en 2011 års modell, uttagen 2012. Jag är 32 och har haft kortet i 1,5 år. En sporthoj hade garanterat kostat mer. Kanske en gammal sporthoj med ungefär samma prestanda till och med kunnat vara dyrare...

Algot_83

Kawasaki is the shit ;)
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
ZX10R
Har trygghansa på min zx9r -99, trotts höjningen från 7500:- till 14500:- för en halvförsäkring så var dom endå billigast av alla bolag jag kollade på, är 29 och haft kortet i 6 år.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!