Manlig bil!

P-E

Guest
Om någon ändå kunde göra så med min bil. Typ Pimp my ride, fast prestanda istället för utseende, skulle vilja ha, Sparco stolar, nya bromsar, fram och bak Ny och hel topp, lacka om bilen och fixa den lilla rosten som finns. Öppet filter, trimchip, avgassystem och en fin stero. Sen skulle jag varit glad. :)
 
Last edited:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
P-E skrev:
Om någon ändå kunde göra så med min bil. Typ Pimp my ride, fast prestanda istället för utseende, skule vilja ha, Sparco stola, nya bromsar fram och bak, ny och hel topp, lacka om bilen och fixa den lilla rosten som finns, öppet filter, trimchip, avgassystem och en fin stero. Sen skulle jag varit glad. :)

Han har nog gjort en hel del mer än det lilla du vill ha :)

Laddar 1,7 :D
 

P-E

Guest
H4 skrev:
Han har nog gjort en hel del mer än det lilla du vill ha :)

Laddar 1,7 :D

Det skiter jag i, den har 113 hk original, med det jag skrev får den typ, 140-150? Jag behöver inte så mycket för att vara nöjd:D
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
P-E skrev:
Det skiter jag i, den har 113 hk original, med det jag skrev får den typ, 140-150? Jag behöver inte så mycket för att vara nöjd:D

Jojo, det är bättre att vara en sådan som du än som Ticco grabben. Pengarna går ju åt som f*n.
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Shit vilket bygge, verkar vara mycket jobb nedlagt på den! Men jag måste ifrågasätta karln´s musiksmak... Britney Spears och Bakstreet boys eller nå sånt hallå :7peta (såg att det var radio visserligen men byt kanal då :lol )
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Massa grejer har pajat och så, men nu har han fått till det. Så en hel del har gått åt reparationer och upgraderingar.

Har sett honom vara i garaget runt 3-4 tiden en gång på kvällen, och så hör man techno musik :D

Så, backstreet boys är nog inte hans favoriter.
 

P-E

Guest
Rigge skrev:
Vilket VÄSS!!! Blir ju lätt 150 kus på de!!!!!

Sch, förnedra mig inte:D Bilen håller ju iallafall då. Sen så lägger man inte ner pengar på en gammal sönderkörd bmw. Därimot skulle jag gärna vilja ha sakerna jag skrev, dock gratis. :tummenupp
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
P-E skrev:
Sch, förnedra mig inte:D Bilen håller ju iallafall då. Sen så lägger man inte ner pengar på en gammal sönderkörd bmw. Därimot skulle jag gärna vilja ha sakerna jag skrev, dock gratis. :tummenupp

318 eller?
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Ticcos Bmw är numera till salu, har för mig att han har tänkt sig ett pris runt 120 000 för den? Inte säker.
 

P-E

Guest
Rigge skrev:

Japp, 318iS 89:a. Rolig bil, skakar när man bromsar, skeva skivor i fram. Och så är kamaxeln är skadad så den har ventilknack och slutar varva vid 3500rpm. Men det är min första bil, kostade 4000:- vilket är bra pris, den rullar ju och fälgarna är fina.
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
P-E skrev:
Öppet filter, trimchip, avgassystem och en fin stero. Sen skulle jag varit glad. :)
Du skulle ha köpt min förra Opel då. Den hade ett öppet luftfilter för att underlättade för steg 2 i ventilspelet (en jäkla kick när den öppnades), Volta-slang fram till burken för viklättnad. trim-chips behövdes inte, det var bättre med kanel i kylaren samt banan i oljan så det inte skulle knacka så mycket och generera några extra db i nivå till stereons favvör. Jag hade dessutom ett fett avgassystem som var lättat. (från metall). En dumpventil för överblivna trim-chips. (golvet på passagerarsidan).

Stereon modell knutsson var också maffig med sina dubbla läs-huvuden och Dolby B på bandaren. Fanns en Tone knapp som skulle göra vilken EQ7-funktion som helst avundsjuk också. En svart chalusie för downforce och nya dämpare från mekonomen. Det som gjorde mest effekt på bilen var däremot den öppna vevhusventilationen. Det var nämligen den sista pricken på papperet innan den fick göra plats åt nästa projekt.

Sa jag att jag slog Rekord(en) när jag blev tvungen att byta in huvudbromscylinder mot en annan, snabbare?
 
Last edited:

P-E

Guest
Hmm låter som en rolig bil. Sa jag föresten att vi startade bilen med skruvmejsel när vi köpte den? Inbrottsförsök, så allt hängde det var bara stoppa in en mejsel i rosen och vrida om. Men sen bara monterade pappa tillbaka allt och satte buntband runt kåpan vid tändningen så nu ser det ut som vanligt och man startar med nyckeln. OBS papper finns och han köpte den från sin arbets kamrat så den är laglig!
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Killen jobbar på SKF, inte alls långt ifrån min lina.. Jävligt schysst snubbe. Finfina bilar har han också!
 

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Ute i skogen..
Hoj
Ingen...
Varför BMW? :confused:
Jag har fått nog av alla 318!!! :mad:

With all due respect, bilen gick som fan och den tjöt på fint...Men varför inte ge sig på ett roligare projekt? typ en S40 T4, sätt i en ny turbo, dumpv, osv osv..

Gamla BMW är vardagen här i skärgården....förstår inte, är man tuff om man har en svart 318? (Som alla andra)
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
tycon1 skrev:
Varför BMW? :confused:
Jag har fått nog av alla 318!!! :mad:

With all due respect, bilen gick som fan och den tjöt på fint...Men varför inte ge sig på ett roligare projekt? typ en S40 T4, sätt i en ny turbo, dumpv, osv osv..

Gamla BMW är vardagen här i skärgården....förstår inte, är man tuff om man har en svart 318? (Som alla andra)

Därför att en Volvo är framhjulsdriven och har inte en fläskig sexa! Den på filmen är ingen 318 begriper du väl???
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top