Mantorp 8/25

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Mantorp 25/8

Nån mera härifrån som tänkt sig vara med där? Jag har iaf tänkt att jag skulle ta och boka in det. Har länge haft det som en liten dröm, att få köra på mantorp. Så nu när det fins möjlighet så tänkte jag ta chansen, då jag inte har kört så mycket innan så blir det lugna gruppen för mig, tror jag. Är det nån som vet hur lugnt det går i dom lugna grupperna? Lite knäskrap och fart vill jag ända ha.
-------------------------------------------------------------------------
Saxat från Actionpics.se

Mantorp Park - Fredag 25 augusti
Kostnad: 900kr
Heldagskörning mellan kl 09.00 - 16.00.
Vi kör i tre grupper, se grupper och platstillgång här nedan.
*Platstillgång Mantorp Park fredag 25 aug*
Lugn: Lediga platser finns
Snabb: Lediga platser finns
Oförsäkrad: Lediga platser finns
-------------------------------------------------------------------------

Ha det fint!

//Johan

Last edited:

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
nilzz skrev:
Är det nån som vet hur lugnt det går i dom lugna grupperna? Lite knäskrap och fart vill jag ända ha.

I o m att det inte körs någon mellangrupp så kommer nog tempot i lugn grupp att variera ganska mycket. Allt ifrån sakta mak till hyfsat bra fart, så det ska nog funka ska du se.

Vi har för övrigt bokat in Mantorp i kalendern också, ska bli kul att köra där igen. :banana

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Penguin skrev:
2066643 I o m att det inte körs någon mellangrupp så kommer nog tempot i lugn grupp att variera ganska mycket. Allt ifrån sakta mak till hyfsat bra fart, så det ska nog funka ska du se.

Vi har för övrigt bokat in Mantorp i kalendern också, ska bli kul att köra där igen. :banana

Det låter ju bra, då kan man ju anpassa farten ganska bra efter sin förmåga
:)

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
nilzz skrev:
2066768 Det låter ju bra, då kan man ju anpassa farten ganska bra efter sin förmåga
:)

Det ska man alltid göra, det är bästa receptet på en lyckad dag på banan. :tummenupp

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Jag kommer att vara med.

Frammåt slutet av säsongen kommer tempot i lugna gruppen säkerligen att vara tillräckligt för lite knäskrap. Erfarenhetsmässigt så ökar tempot i alla grupperna under säsongen allteftersom folk blir säkrare.

Jag kommer dock inte att köra i någon lugn grupp vare sig nu eller senare. :tungan :yoparty

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
du menar kanske Mantorp 25/8?
:hihi

Vi funderar på det, uatn att ha kommit fram till nått svar riktigt än... :gnissla

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
TinaTjejen skrev:
2071661 du menar kanske Mantorp 25/8?
:hihi

Vi funderar på det, uatn att ha kommit fram till nått svar riktigt än... :gnissla

Vad då? Vad menar du :rofl

Det skulle vara kul om det blev lite folk. Jag ska anmala mig i veckan, innan det blir fullt.

Jag har ju haft lite funderingar på min försäkring, har if nu. Ska ta och gå Smc:s kurser så kan jag ha Folksam istället, tror jag. Nån som har Folksam och vet om dom är bra? Alltså Smc försäkringen.

Hej hopp!

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
När jag pratade med Folksam i förra veckan hade inte den rabatterade försäkringen kommit igång än. Men alla som pratar med försäkringsbolag om motorcyklar får ju olika svar så ring och kolla du med. :huvet

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Kreuger skrev:
2072490 När jag pratade med Folksam i förra veckan hade inte den rabatterade försäkringen kommit igång än. Men alla som pratar med försäkringsbolag om motorcyklar får ju olika svar så ring och kolla du med. :huvet

Hej!

Jag ringde idag och pratade med dom, jag skulle få en skaplig premie. Men jag var tvungen att gå Smc:s fortutbildningar för att få teckna den. Men jag har ju ändå tänkt gå på dom så det gör ju inget. Så det verkar iaf som att dom kommit igång med den försäkringen.

//Johan

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
TinaTjejen skrev:

Men då bestämmer jag att ni ska med!! Seså, betala in nu!
Jag fick ett ryck och anmälde mig...

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...