Mantorp - min tippning.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Topp5 känns egentligen ganska självklar. Cralle Jansson Folke Lindström och Nilsson

Den som kommer ihåg hur Cralle förödmjukade konkurrenterna på premiären inser att han kommer vara med. Han och Folke känns som de starkaste pallkandidaterna.

Jansson. Fan vet, men han har kört bra på Mantorp förr.

Folke, borde vara på pallen. Han har kört bra i år och legenden om hans hoj skriker efter bekräftelse. Kan skrälla med en vinst

Lindström. Tror intre hojen/däcken håller för en vinst men med i topp bör han vara

Nilsson. Ingen pall men han är ändå i toppen och kör j-t bra.

Watz blir jag ohyggligt impad av om han så tar poäng. Det borde han väl inte inte klara.... väl?

Kotte vill för mycket och överladdar med tillhörande krasch, Landström i absoluta toppen om det regnar och Linden inser nog att han aldrig kommer vara på pallen igen.

Någon mer som vill tippa?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Cralle har gnisslat tänder i två veckor. Laddad är bara första bokstaven i förnamnet. Jimmy vill nog gärna vinna så han inte BARA vinner mästerskapet tack vare pappersexercis. Folkesson blir snabb på rakan, 137,8 hästar måste ju vara bra till nåt.

Topp tre ser alltså ut som ovan och i nämnd ordning. Watz kommer att ta poäng, rätt många dessutom. Han hamnar på en sjätteplats, rentav.

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Watz?! :confused:
Nu har jag missat nåt? Ska Fredde köra på Mantorp??
Kul!! :tummenupp
Ska bli roligt att se vad han kan göra på en fyrtaktare!

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
troligen protesterar alla mot allt och överklagar ända in i december, om det dröjer till efter årsskiftet, blir man mästare 2004 då??? :p

Kommer bli hårt mellan lindholm lindström och jansson, watz 7a som bäst.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Cralle blir livsfarlig men räkna aldrig bort en slugger som Jansson. Jimmy Lindström kommer lida av rakan och Folkesson går i däck.
Watz tar en topp fem plats - lätt!

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Jag tippar Cralle, Jansson, Lindström, Folkesson (som sagt, nu får han visa att dom där extra kusarna hjälper nått ;) )

Watz kommer 7:a.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Hur Watz kommer köra beror nog mest på om han lyckas få till chassit snabbt så det passar honom. Fredde har ett tempo i sig som ingen i Veidec är i närheten av.
Men, som sagt, han kan inte cykeln utan och innan som han kan sin racer, därför slår han lite i underläge ändå, men nog fanken tror jag han kommer slåss om pallplatserna.
Dessutom kan ni nog få se lite spektakulär körning, då han tycker det är mycket enklare att sladda med fyrtaktarna.. ;)

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
hoppas ju självklart på jimmy men tyvärr så måste man nog vara realist,

Vhralle vurpar,

folkesson vinner
jimmy 2a
watz 3a!

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Cralle vurpar inte. Det gör däremot Lindström. Jag tippar Jansson och Folkesson bredvid Crallis på pallen. Watz blir sexa?

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
1. Jansson
2. Cralle
3. Nilsson
4. Lindström
5. Landström
6. Folkesson
7. Watz

Last edited:

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
R2 skrev:
troligen protesterar alla mot allt och överklagar ända in i december, om det dröjer till efter årsskiftet, blir man mästare 2004 då??? :p

Hahaha.. :tummenupp Den där satt som en smäck! :rofl

/B

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Chrille skrev:
Pah! Du o jag var väl de enda som kom ihåg Nilsson? :crash
jovisst...men jag trodde faktiskt inte i ärlighetens namn att han skulle parkera överst på pallen.
Men där ser man...han har mognat rejält och nästa år blir han kandidat på SM-guldet...DET är jag övertygad om :tummenupp

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Catman skrev:
jovisst...men jag trodde faktiskt inte i ärlighetens namn att han skulle parkera överst på pallen.
Men där ser man...han har mognat rejält och nästa år blir han kandidat på SM-guldet...DET är jag övertygad om :tummenupp

Jag trodde till och med att han skulle vara med bättre i början av säsongen då han var bra på gång redan förra året. men konkurrensen är enorm. Jag tror att Nilsson är redo att peta ner Lindström en bit i rankingen nästa år....

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...