Marcussen MC AB - OK?

MilleV

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2007
Hoj
Aprilia
Träffade Peter Marcussen på mc-mässan i Varberg nyligen. Han erbjöd sig att leverera och montera ett prestandahöjande paket till en 2004 Mille Factory bestående av ett Akrapovics helsystem, annat luftfilter, nerdrevning, bänkkörning, omprogramering av originalchip m.m.

Peter gjorde ett mycket seriöst intryck och verkar veta vad han pratar om.

Någon här som vet mer om denna firma?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ligger in the middle of skogen och lär inte ha några höga lokalkostnader, vilket märks på priset. Jag har inget att anmärka på. Har bara lämnat in för enklare saker som service och liknande, så just trim vill jag inte uttala mig om.

Edit: Tror inte han hade funnits kvar så länge som han gjort (har för mig att han kör själv fortfarande) om han inte gjort bra jobb.

Last edited:

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Ja, han kör själv om vi pratar om Marcussen utanför Halmstad med Aprilia som "specialitet". Har servat min Ducce där till halva priset av vad Halmstad Gustav skulle ha, och jag vart helnöjd. Jag fick uppfattningen att Marcussen vill ha nöjda återkommande kunder och inte bara kräma ur vartenda möjliga krona ur kunden (som t.ex. Halmstad Gustav!!).

Har även hört på omvägar (då jag bodde i Halmstad) att han är länets bäste MC-meck, men det är inget jag själv kan stå för.

Jag skulle välja Marcussen framför alla andra MC-verkstäder i Halmstad-regionen. Hans "affär" är i hans garage på baksidan av hans hus och det känns inte som att han är en farbror som gamblar med onöjda kunder.

Mina 5 cent.

Edit: Och när vi säger att han kör så menar vi att han inte lämnar chickenstrips på däcken. :yoparty

Last edited:

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Köpte min Factory där -05......kan bara säga positiva saker om honom. Seriös,kundvänlig och bryr sig om hojarna. Om han är "bäst" på Aprilia vet jag inte men jag skulle inte lämna min hoj någon annanstans oavsett priset på jobbet och oavsett märket på min hoj.

Han är en "ex-racer" med många timmar bakom styret på bla Isle of Man. Ryktet säger att han oxå innehaft varvrekordet på Anderstorp vid något tillfälle.:tummenupp

En kille som kört mycke hoj på bana och vet oftast vad han snackar om.

/Joakim

Last edited:

RSV-Mike

jumjum
Gick med
3 Jan 2006
Hoj
Aprilia TV4R -11 APRC
Han är bra att ha å göra med.
Billig men framför allt blir det bra gjort,ingen som vill suga ut pengar av kunderna.
En riktig MC-frälst:tummenupp

MilleV

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2007
Hoj
Aprilia
Alla verkar vara överens om att Marcussen är helt OK.

Tack för synpunkterna!

Racingberoende
Gick med
14 Dec 2003
Hoj
BMW S1000RR-20, Honda VFR800-17
Visning av Yamahas nya modeller hos Marcussen lördag 7/12 kl 10-13.

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Jag var där i tisdags och hämtade min moto guzzi :) precis då kom en lastbil med två fina paket :) MT09 och Bolt. kan bara säga att MT09 är snyggare i verkligheten kan jag bara säga.

Har bara en ända erfarenhet av Marcuessn MC och det är bara positivt från första minut och resultatet på min reperation av moto guzzin ligger på hög nivå :)

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Jag var där i tisdags och hämtade min moto guzzi :) precis då kom en lastbil med två fina paket :) MT09 och Bolt. kan bara säga att MT09 är snyggare i verkligheten kan jag bara säga.

Har bara en ända erfarenhet av Marcuessn MC och det är bara positivt från första minut och resultatet på min reperation av moto guzzin ligger på hög nivå :)

Jag fick servat min Aprillia Mille C Edwards Replica där, allt gott vart det! Toyman

IMG_4449 (1024x768).jpg IMG_4447 (1024x768).jpg

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Svågern servar alltid där.
Själv bytte jag däck där i somras och det var kanon service och helt ok pris.
Bridgestone S20 fram och bak.
Betalade 3000kr ink montering.
3-5 km från verkstaden drar svågern av vägen i en vänstersväng.
Han klarade sig bra men inte hojen.
Inga problem de kom ut och hämtade den med sin skåpbil.
Försäkringsbolaget ville inte lösa in den.
Marcussen gör en deal med svåger om vad inbytesvärdet blir efter reparationerna.
En vecka senare står svågern med ny hoj och Marcussen behåller hans gamla. :tummenupp
Utan den dealen hade förmodligen svågerns säsong varit slut.
Detta var i augusti om jag inte minns fel.

Kommer helt klart handla mer av Marcussen.

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Lämnade in min gamla Aprilia RS125 där för service och sedan för värdering när jag lagt den...
Det var med tåren i ögat man köpte en busqvarna sen för Marcussen var riktigt bra att ha o göra med, alltid raka svar och öppna kort och väldigt tillmötesgående både på plats och via telefon.
Hade inte tvekat en sekund på att rekommendera till någon.
Tror jag betalade strax över 2000 för en service på min apa, köp & byte av framdäck inkluderat :)

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!