Supermoto
Racer has-been...
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- | FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
En total nyhet för mig men bland det roligaste jag hört
Saxat från Martins hemsida
Jag tror att Martin har väldigt god chans till seger i Unlimited, i sämsta fall pallplats
Ola får det svårare och det blir svårtippat men topp-tio tror jag han mäktar med
GO SWEDEN, GO HIGHLAND
Saxat från Martins hemsida
Hej
Jag då var det dags igen. Martin befinner sig på andra sidan atlanten för att köra deltävling nr två i Amerikanska AMA.
Resan över tog ca 20 timmar med mellanlandning och dyligt. Han är fortfarande irriterad i luftvägarna och avstått från att köra hoj överhuvudtaget sen sista SM et förra veckan för att ge kroppen en chans att återhämta sig.
Det har skett lite ändringar sedan förra AMA tävlingen. Martin har bytt klass från premier (450 kubik) upp till unlimited (allt ovan 499 kubik). Samma klass som han kör i SM här hemma. Detta medför att han förlorar sina intjänade poäng i den tidigare klassen och får starta om på 0.
Amerikanen som körde för Highland i stora klassen är bortplockad och i stället tar Martin den platsen. I lilla klassen som Martin körde i innan, har Highland tagit in Martins ärkekonkurrent från förra säsongen men tillika goda vän Ola Eifrem’ som följt med över atlanten. Ola tävlar för Aprilia här hemma i Sverige men fått dispens från dem att gränsla den oerhört vackra Highländaren i USA.
Ska bli roligt att se hur killarna kan hävda sig i de olika klasserna.
Ångande Motorhälsningar Jenny
(090503)
Jag tror att Martin har väldigt god chans till seger i Unlimited, i sämsta fall pallplats
Ola får det svårare och det blir svårtippat men topp-tio tror jag han mäktar med
GO SWEDEN, GO HIGHLAND