Marushin skinnställ!

Mayer

Kunskap är mackt!
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
Superduke
Hej alla!
Jag hade tänkt att beställa ett Marushin GP-one skinnställ från Touringbutiken. Finns det någon här med ett sådant ställ eller något annat ställ från just Marushin som vill dela med sig av sina åsikter? Hur är kvaliteten och storlekarna? :va
Sen undrar jag också hur just touringbutiken är eftersom att jag aldrig beställt därifrån tidigare...Tar det lång tid att få hem? Kostar frakten en massa?

Tack // Mayer

skert

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
GPZ 600R
Ring och hör om dom har grejjorna hemma.

Jag har väntat aplänge på min beställning för att dom inte har sakerna på lager.

Mayer

Kunskap är mackt!
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
Superduke
Eldstorm skrev:
Tips:
"Kunskap är mackt!" :confused:
Bör lämpligen ändras till "Kunskap är makt!"
Kallas ironi förstår du...meningen är att det skall vara roligt (kanske dumt av mig). :)

Tack för hjälpen!
// Mayer

skert skrev:
Ring och hör om dom har grejjorna hemma.

Jag har väntat aplänge på min beställning för att dom inte har sakerna på lager.
Okej det skall jag göra! Tack!
//Mayer

Mayer

Kunskap är mackt!
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
Superduke
beställt!

Jag ringde idag och fick snackat med en skitschysst snubbe som förklarade lite om storlekar och liknande av skinnstället. Det fanns på lagret och stället skulle skickas i morgon eller i övermorgon. Frakt+extraavgifter gick på ca 150 spänn! :tummenupp
Hoppas att han talade sanning bara :hihi
// Mayer

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Mayer skrev:
2039817 Jag ringde idag och fick snackat med en skitschysst snubbe som förklarade lite om storlekar och liknande av skinnstället. Det fanns på lagret och stället skulle skickas i morgon eller i övermorgon. Frakt+extraavgifter gick på ca 150 spänn! :tummenupp
Hoppas att han talade sanning bara :hihi
// Mayer

Dom bjuder på frakten tror jag men det tillkommer en exp. avg. på 90 spänn. Postförskott innebär väl en 100:- till.

Öh förresten, Marushin+skinnställ ? Det har jag inte sett på www.touring.se, ska själv köpa en Marushinhjälm tror jag. Verkar vara ett bra märke som det går trögt för i södra Sverige ..

Det finns inte i katalogen och inte på webben. Hittade inget om ställ på Marushins sida heller. Bifoga en bild ? :)

Last edited:

Mayer

Kunskap är mackt!
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
Superduke
lorkan skrev:
2041433 Dom bjuder på frakten tror jag men det tillkommer en exp. avg. på 90 spänn. Postförskott innebär väl en 100:- till.

Öh förresten, Marushin+skinnställ ? Det har jag inte sett på www.touring.se, ska själv köpa en Marushinhjälm tror jag. Verkar vara ett bra märke som det går trögt för i södra Sverige ..

Det finns inte i katalogen och inte på webben. Hittade inget om ställ på Marushins sida heller. Bifoga en bild ? :)
Jo så var det nog!
Grejen var att stället fanns på lagerrensningen och inte bland de andra skinnställen. Stället heter GP One och fanns bara i svart/rött och i en enda storlek. Jag köpte det sista igår och sedan dess har de uppdaterat sidan så nu finns det inte kvar nån bild på det:huvet
Jag får väl ta en bild när jag får hem det nån gång i nästa vecka! :yoparty
// Mayer

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Mayer skrev:
2042413 Jo så var det nog!
Grejen var att stället fanns på lagerrensningen och inte bland de andra skinnställen. Stället heter GP One och fanns bara i svart/rött och i en enda storlek. Jag köpte det sista igår och sedan dess har de uppdaterat sidan så nu finns det inte kvar nån bild på det:huvet
Jag får väl ta en bild när jag får hem det nån gång i nästa vecka! :yoparty
// Mayer

Haha vilken jävla tur. Hoppas att det passar nu då. Vilken storlek var det då och vad får du pröjsa ?

aa, lägg upp bild sen. De har ju rätt snygg design på sina hjälmar så jag antar att stället är rätt snyggt också. :tummenupp

Mayer

Kunskap är mackt!
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
Superduke
lorkan skrev:
2042833 Haha vilken jävla tur. Hoppas att det passar nu då. Vilken storlek var det då och vad får du pröjsa ?

aa, lägg upp bild sen. De har ju rätt snygg design på sina hjälmar så jag antar att stället är rätt snyggt också. :tummenupp
Jo om det inte passar så lämnar jag in det till en skomakare här i Göteborg som kan sy in ställ för runt 500. Brukar bli skitbra! I värsta fall så kan jag skicka tillbaka det för runt 120 spänn till. Storleken var 52 och jag fick det för 3495...originalpriset låg på 7000.
När det gäller designen så är det väl inget extremt, knäpuckar, puckel på ryggen och förstärkningar lite här och var. Men jag hoppas väl att det kommer i nästa vecka och då slänger ja upp en bild så fort som möjligt! :yoparty

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Mayer skrev:
2042874 Jo om det inte passar så lämnar jag in det till en skomakare här i Göteborg som kan sy in ställ för runt 500. Brukar bli skitbra! I värsta fall så kan jag skicka tillbaka det för runt 120 spänn till. Storleken var 52 och jag fick det för 3495...originalpriset låg på 7000.
När det gäller designen så är det väl inget extremt, knäpuckar, puckel på ryggen och förstärkningar lite här och var. Men jag hoppas väl att det kommer i nästa vecka och då slänger ja upp en bild så fort som möjligt! :yoparty

Låter som ett ballt ställ. :tummenupp Billigt var det ju också ..

Mayer

Kunskap är mackt!
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
Superduke
Jag fick hem stället idag. :yoparty
Riktigt bra satt det och snyggt var det också!
Här är några bilder. :tummenupp
// Mayer

Bifogat

• IMGP0193 liten.JPG
    IMGP0193 liten.JPG
    106.8 KB · Visningar: 119
  • IMGP0196 liten.JPG
    IMGP0196 liten.JPG
    100 KB · Visningar: 106

VaRvStopPEt

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
Drz 400sm 07
Mayer skrev:
2046815 Jag fick hem stället idag. :yoparty
Riktigt bra satt det och snyggt var det också!
Här är några bilder. :tummenupp
// Mayer

Fint ställ och bra pris.

Men det ser inte alls ut att passa dig :hihi ... Du kan få 2500kr för det :)

Mayer

Kunskap är mackt!
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
Superduke
lorkan skrev:
2049477 Snyggt ! Men vad äre det står på stället ? Inte Marushin iaf.
Det står ON_BRAIN på stället både fram och bak och inget om marushin men på touringsidan och på lappen som var på stället så stod det marushin... :va
Men det kan hända att det bara är något billigt okänt märke sen har marushin sålt de till touringbutiken eller nåt...jaja de spelar inte så stor roll :D
// Mayer

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Mayer skrev:
2049688 Det står ON_BRAIN på stället både fram och bak och inget om marushin men på touringsidan och på lappen som var på stället så stod det marushin... :va
Men det kan hända att det bara är något billigt okänt märke sen har marushin sålt de till touringbutiken eller nåt...jaja de spelar inte så stor roll :D
// Mayer

Hittade bara hjälmar på Marushins sida dessutom. Men det gör ju inget, snyggt som fasen och billigt var det också . :tummenupp

Jävla lyckost.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...