Marushin TNT 800. Erfarenheter?

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Hej!

Sitter och kollar efter en ny hjälm. Hittade en Marushinhjälm till ett bra pris. Men vågar man slå till? Ngn som vet var man kan testa en sådan i malmöområdet?
Eller finns det några märken som har snarlika modeller? Känns inte helt hundra att beställa ngt som man inte har provat:gnissla
MVH Tim

Last edited:

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Ok. Och dom håller? Då får man väll dra och leta upp ngn som säljer sådana. Så man får känna lite på grejerna.

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
r6-02
Jag var inne på att köpa en sån men när jag provade den på touringbutiken tyckte jag att den var för tung så jag köpte
AGV Stealth istället

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Jaså?

Enligt FC-moto ska det bara skilja 150g. Känns det såpass mkt? Har en Airoh warrior 2 i dagsläget men känner inte att jag litar på plasthjälmar.

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
[Tim] skrev:
2681798 Jaså?

Enligt FC-moto ska det bara skilja 150g. Känns det såpass mkt? Har en Airoh warrior 2 i dagsläget men känner inte att jag litar på plasthjälmar.

Lita inte på specificerad vikt på hjälmar av anant fabrikat än de klassiska högkvalitetsfabrikaten t.ex. Shoei,Arai,Nolan/X-lite osv! Jag talar av erfarenhet, believe me!!!!!!

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
ok.
Tänkte även på det här med storlekar. Jag kör med XL idag men det känns som att den är lite för stor. det spänner inte tillräckligt vid kinderna. Men sen när jag testar L så känns det som att det inte går ner tillräckligt under hakan. Några tips?

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
KTM RC56-R
[Tim] skrev:
2681646 Hej!

Sitter och kollar efter en ny hjälm. Hittade en Marushinhjälm till ett bra pris. Men vågar man slå till? Ngn som vet var man kan testa en sådan i malmöområdet?
Eller finns det några märken som har snarlika modeller? Känns inte helt hundra att beställa ngt som man inte har provat:gnissla
MVH Tim
Dom kommer med en ny kolfiberhjälm som endast väger 1050g. Alla som är med och kör på våra bandagar kommer att ha möjlighet att testa den på banan

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
[Tim] skrev:
2681826 ok.
Tänkte även på det här med storlekar. Jag kör med XL idag men det känns som att den är lite för stor. det spänner inte tillräckligt vid kinderna. Men sen när jag testar L så känns det som att det inte går ner tillräckligt under hakan. Några tips?

Storlekar varierar som fan mellan fabrikaten, bara o testa sig fram, jag tipsar om Arai, Shoei, X-lite.

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
r6-02
[Tim] skrev:
2681798 Jaså?

Hjälmen känndes som en blyklump i jämförelse...

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!