Mats Nilsson på Isle of man Manx GP-2007

Jonte1980

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2006
Ort
Solna
Hoj
CBR1000RR
Tänkte bara upplysa alla hojåkare att Mats Nilsson har nu anlänt till Isle of man för att köra Manx GP. Han kommer köra en CBR600 för Team RJP Racing.

Ni kan följa Mats via denna sida: http://www.troubleman.se

Och även http://www.iommgp.com

Detta är och kommer bli en stor händelse för svensk racing !!!!!
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Häftigt. Var dit i år på TT't och det är fan grymt att våga köra där!
All heder åt chafförerna!
Håller tummarna :tummenupp
 

Troubleman

Troubleman
Gick med
6 Sep 2006
Ort
GBG
Hoj
R6
Hej,

Jag sitter på mitt rum i huset endast 300 meter i från

ST:Ninians traffic lights efter att ha varit ute å sprungit en timme.
Jag har målet högre ställt än en 2:a plats i år. Men årets upplaga är fullt av duktiga chaufförer, som tävlar i liknannde tävlingar nästan varje helg. Vilket ger dom ett litet övertag, men vi får väl gräva lite djupare och få fram det allra bästa. Har haft en viss disskusion med min teamchef som inte vill att jag ska köra på MAG fälgar, medan jag absolut vill ha samma förrutsättningar som mina rivaler. Jag har sagt att jag betalar dom och han kan ta dom efteråt. Så vi får se hur det löser sig.
Naturligtvis så är det regn, blåst och kallt men jag hoppas att vädret är bättre när första träningen rullar igång på Lördag.

Bästa hälsningar
Mats
 

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1
Lycka till i räjset så kanske vi får se dig Road Racing review 2007 också.
 
Last edited:

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
Hej,

Jag sitter på mitt rum i huset endast 300 meter i från

ST:Ninians traffic lights efter att ha varit ute å sprungit en timme.
Jag har målet högre ställt än en 2:a plats i år. Men årets upplaga är fullt av duktiga chaufförer, som tävlar i liknannde tävlingar nästan varje helg. Vilket ger dom ett litet övertag, men vi får väl gräva lite djupare och få fram det allra bästa. Har haft en viss disskusion med min teamchef som inte vill att jag ska köra på MAG fälgar, medan jag absolut vill ha samma förrutsättningar som mina rivaler. Jag har sagt att jag betalar dom och han kan ta dom efteråt. Så vi får se hur det löser sig.
Naturligtvis så är det regn, blåst och kallt men jag hoppas att vädret är bättre när första träningen rullar igång på Lördag.

Bästa hälsningar
Mats

hallå mannen!
all lycka till dig vi håller tummarna och du hör av dig så fort du kört på lördag ha det/johan
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Hej,

Jag sitter på mitt rum i huset endast 300 meter i från

ST:Ninians traffic lights efter att ha varit ute å sprungit en timme.
Jag har målet högre ställt än en 2:a plats i år. Men årets upplaga är fullt av duktiga chaufförer, som tävlar i liknannde tävlingar nästan varje helg. Vilket ger dom ett litet övertag, men vi får väl gräva lite djupare och få fram det allra bästa. Har haft en viss disskusion med min teamchef som inte vill att jag ska köra på MAG fälgar, medan jag absolut vill ha samma förrutsättningar som mina rivaler. Jag har sagt att jag betalar dom och han kan ta dom efteråt. Så vi får se hur det löser sig.
Naturligtvis så är det regn, blåst och kallt men jag hoppas att vädret är bättre när första träningen rullar igång på Lördag.

Bästa hälsningar
Mats

Då måste det vart du som kom in för några månader sedan till Yamaha Center i GBG och snacka lite RX7 och racing med mig? Lycka till på männens ö!
Ska själv om allt faller på plats köra sista erf:et som lovat:tummenupp
Blev det en Arai rx7 corsair xs till slut? Vilket minne man har;)
 

Troubleman

Troubleman
Gick med
6 Sep 2006
Ort
GBG
Hoj
R6
Då måste det vart du som kom in för några månader sedan till Yamaha Center i GBG och snacka lite RX7 och racing med mig? Lycka till på männens ö!
Ska själv om allt faller på plats köra sista erf:et som lovat:tummenupp
Blev det en Arai rx7 corsair xs till slut? Vilket minne man har;)

Tjena,

Tyvärr så lovade som vanligt sponsorn för mycket och det dök inte upp några RX-7or. Så det blev istället att forsätta med Shoei X-spirit, nylackade av
www.seaneggan.se Kan rekomendera den killen, han har gjort ett strålande jobb. Bifogar gärna bild på hjälmen, han tillsammans med Peter på Bomber Magazine ställde upp med kort varsel. All heder till er :)

DÅ ses vi på A-torp.
Man kan följa dagliga rapporter på www.troubleman.se (gå in på racing sidans news) ska försöka uppdatera den sidan så ofta jag har tid.

Jag har just nu en disskusion med team ägaren om att jag vill åka på lättmetal fälgar. vi har inte samma åsikt i detta fall men jag hoppas att han tar mina ord på allvar.

Hoppas dock att vädret blir bättre annars kommer det inte gå särrskillt snabbt här.

Ha det bäst
Mats

Lycka till!!! .

En fråga, det finns ingen möjlighet att se det via tv??

Tolf

Det jag vet är att Motors TV brukar sända det.
Annars går det att följa det på datorn via radio Manx. ska finnas länk på www.iomtt.com till radio manx. Dom direktsänder hela loppen.

MVH
Mats

hallå mannen!
all lycka till dig vi håller tummarna och du hör av dig så fort du kört på lördag ha det/johan


Mannen??
Det låter som det var från Rinkeby.
MVH
Mats
 
Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Ett stort lycka till.

Om du betalar själv för fälgarna är det väl bara att ta med dem hem efteråt.
Men se till att köpa ett bra märke, och nya, har sett en del spricka och gissar att det kanske är därför teamägaren är lite avig? Är ju inte bästa stället för något sådant att hända.
Men ett par nya marchesini borde funka utan problem.
 

hizzy

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2005
Ort
Årsunda
Hoj
Norton
Lycka till Mats! Hoppas allt går bra i år också,grymt imponerad av din körning förra året,jag antar att du har bättre material i år. Tyvärr har jag inte sett några bilder från vare sig 06 eller i år, men efter efterfrågningar på forumet på "realroadracing.com" så beskrevs du som "Top notch TT-material" vilket inte vill säga lite.
"Be quick,be safe"

/Nicke
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top