matt eller blanksvart?

Lennflod

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2008
Hoj
1999 yamaha R1
Hejsan. Köpte en R1a -99 för nån månad.. har tänkt att lacka om den till svart har jag bestämt mig för, men vet inte vilket som är snyggast?? Blank eller mattsvart?? Vad tycker ni??

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Beror lite på.. en matt lack är ju inte så "snygg" men kan bli riktigt coolt! en blank lack är ju snyggt men ganska standard... den matta är en större chansning men kan bli riktigt nice om du vågar testa!

Ola Bonde

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
2003 Buell XB9R
Jag tycker helt klart att du ska välja matt svart, finns inte många färger som är snyggare

Adde83

Milda Matilda...
Gick med
12 Jan 2008
Hoj
09 Street triple R
Blanksvart mest pga om du ska säljan en vacker dag, de flesta tror att man idiot kört å plågat sönder motorn om den är mattsvart, kanske bara fördomar från min sida :näsblod

Lennflod

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2008
Hoj
1999 yamaha R1
okej.. funderar på det med faktiskt... har hört att den är svår att hålla ren osv bara.. man kan tex inte putsa för då förstörs lacken osv

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Hoj
Tiger 800XCx
Mattsvart är snyggt! ... ett litet tag.

Fuska och gör det bra istället. Ta en mörkgrå metallik, med några lager klarlack på. Då ser den mattsvart ut men du har ändå en blank yta som är lätt att hålla ren och snygg.

Jag hittade en "Alfa grå" färg som var kanonsnygg. Första sidan i billackerarens pärm med färgprover. Den höll hela valtiden ut. Blev väldigt bra!

Mats

Ekerholm

Guest
inget svårt val... MATT ska den ju vara... det röstar jag på..

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
01 R1
Matt....Bra köp av hoj by the way!!! :tummenupp finns ingen roligare hoj att köra. Men som ovan, omlackad så får du sämre peng tebaka när du ska köpa en nyare (annan)R1a. jag skulle nog sattsa mina pengar på att få den så personlig som möjlig utan att ändra orginalet för mycket...hotta upp den.. men mattsvart ram är ju porrigt!!! :Bugar

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Matt blandat med blankt är fränt.

Absolut. Inget val, välj båda. Klart du skall blanda matt och blankt, dessutom så kan du ju klarlacka dem matta ytorna med matt klarlack. Självklart skall du ju även klarlacka dem blanka partierna.

Svart är en mjuk färg, därför många som inte vet vad dem gör polerar sönder den, blir rosor med mera i lacken vilket inte är så himla snyggt. Klarlack är mer förlåtande...

Men what ever :rolleyes:

Kör på en go blandning av matta och blanka detaljer :tummenupp

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...