Matt svart Hjälm?

Fredde69

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
Aprilia RSV
Funderar på att köpa en matt svart Shoei Raid 2. Är det någon som vet om det är svårt att rengöra den matta ytan? Ser dom fortare slitena ut?

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
Jag har haft en sådan i 1 säsong nu, inga problem att tvätta den inte.
Det ända är att själva lacken är som lite gummi aktikt eller ngt sådant så om man råkar slå emot ngt vast eller liknande så blir det märken, eller rättare sagt färgen försvinner lite, krångligt att förklara...=)

Men summa summarum, rekomenderas!

//Niklas

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Går inte riktigt att polera som blanka hjälmar. Men coolhetsfaktorn är ju enorm:tummenupp

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Jag har en KBC FFR som är matt svart (se bild), och det är inga bekymmer att rengöra den. Det är bara att tvätta, jag brukar ta bort flugorna med insektsborttagningsmedel. Har kört med den i 1,5 säsonger och den är fortfarande fin.

Bifogat

• kbcupp.jpg
    kbcupp.jpg
    4.4 KB · Visningar: 119

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Kom på att alla har ju ej "gummi" beläggning en del är ju lackade med matt klarlack.
Bara o taorka av samtliga hjälmar precis som med den du gör nu.

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Funderar på att köpa en matt svart Shoei Raid 2. Är det någon som vet om det är svårt att rengöra den matta ytan? Ser dom fortare slitena ut?

Jag har en Synchrotec II som är mattsvart. Precis som alla andra säger; bara att tvätta enligt skötselråden.

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Jag har en mattsvart raid I. Inga problem med den när det gäller lack osv. Det man ska
tänka på är dock att den blir känslig för slag/skador. Det ser ut som en mås har skitit dig
i skallen om du dunkar i hjälmen någonstans. Detta vet jag dock inte av erfarenhet eftersom
det var vad dom sa till mig när jag köpte hjälmen och den har blivit vårdad som en liten baby...

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Konstigt att alla har så lätt att hålla sina mattsvarta hjälmar fräscha, jag hade en mattsvart som blev repig bara man tänkte på den för länge. Fläckig blev den och en gång fick den en dusch med 5-56 och där blev det blankt..en stund, sen blev det ännu mattare.

Min vän hade en Shoei Raid mattsvart och den var helt vitprickig som inte verkade gå bort.

å andra sidan verkar folk i gemén vara extremt rädda om sina krukor, som min tjej, hon tar ut en ny på försäkringen bara hon tappar den i marken. Löjligt.

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
R6 -07

Håller med campar, har en sån hjälm jag med, under det mattsvarta är det vitt, så repa den o den ser lite komisk ut, men inga problem o hålla ren inte.

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Missuppfitta mig rätt nu, det är inte som så att jag låser in hjälmen i bankvalv
över natten men jag ger fanken i att tappa den i backen. ;)

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!