Mattematiska termer på Engelska?

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
KTM 450 EXC
Ska snart iväg till en annan kontinent och arbeta som lärare ett tag, då jag nyligen fick reda på att matte kommer att vara ett av ämnen jag ska undervisa i så kände jag mig LITE nervös då matte och då inte heller mattematiska termer är något för mig, SPECIELLT inte på engelska!

Nu skulle jag behöva någon sida där dom egentligen, för enkelhetens skull, tar upp allt från +/- och vidare upp till något mer avancerat (Tilläggelse, jag kan plus och minus, men ni fattar)! Det kommer inte bli allt för avancerad matte, men behöver ändå läsa på lite innan, det ända jag hittat är från engelska till svenska, och det har inte varit särskilt innehållsrika heller! Någon som vet?!:rolleyes:

Ska snart iväg till en annan kontinent och arbeta som lärare ett tag, då jag nyligen fick reda på att matte kommer att vara ett av ämnen jag ska undervisa i så kände jag mig LITE nervös då matte och då inte heller mattematiska termer är något för mig, SPECIELLT inte på engelska!

Nu skulle jag behöva någon sida där dom egentligen, för enkelhetens skull, tar upp allt från +/- och vidare upp till något mer avancerat (Tilläggelse, jag kan plus och minus, men ni fattar)! Det kommer inte bli allt för avancerad matte, men behöver ändå läsa på lite innan, det ända jag hittat är från engelska till svenska, och det har inte varit särskilt innehållsrika heller! Någon som vet?!:rolleyes:

Skippa finskan bara
http://www.abo.fi/~togustaf/formel/ordlista/Ordlista.pdf

Nu börjar det likna något, tackar så mycket och ödmjukast!

(Om ni har nått mer är det bara att skicka in)!

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back