Mavve gör det igen

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
den killen e ju bara för mycket..

""saxsat från ninjaklubben""
..........
Så var det med det jobbet på glassracing. Tror jag iaf.
Jag har lyckats klanta till det för mig riktigt j***a ordentligt.

Idag fortsatte min utbildning i frysen och jag skulle ta emot en leverans glass. Jag har inget truckkort men chefen fick tydligen ge mig lov att köra den iaf. på hennes ansvar. BIG mistake......
Det var en sån truck man använder sin kroppsvikt som motvikt men annars funka den som vanligt. Det började bra och jag lyckades sätta upp några pallar. Nu hade jag två kvar och jag var så himla frusen av mig att jag knappt ens kunde tänka vid detta laget så jag satte en pall lite snett utan att märka det. Det var på våning 2 och det är rätt högt dit, säg 4-5 meter.
När sista pallen skulle in var jag tvungen att backa in trucken för det var så fullt i frysen nu. Jag backar o kollar så pallen inte slår i dörrsidan för det var tydligen vanligt att man pajjade dörrsidan o det kostade massor att laga då man skulle täta om all skit så kylan höll sig bla bla bla......

Jag kollar inte bak för jag trodde det var fritt sen jag kolla sist och bara stöter i hyllstolparna i rätt bra fart så hela hyllan svajar nu och den siste pallen som var satt fel gungade ner, det såg jag i sista stund så jag hoppar av trucken och in under hyllan för att ta skydd. Den väger MÅNGA kilon en sån pall.
Då försvann tydligen min motvikt på trycken och den pallen jag hade hissat upp en bit rasade mot hyllan den skulle in i och all glass bara vällde ut på golvet.
Hyllan knäcktes och det låg glass över HELA golvet. Trycken låg på sidan och hade knäckt en del kartonger den ramla mot.

Hade jag inte hoppat av trucken hade jag fått den snea pallen i huvet och dött på fläcken. Mitt hjärta gick nog i 300slag/miut och jag panika. Jag kuta därifrån med frysoverallen på och in i bilen o bara gasa i 180 hem där jag sitter nu. De ringer mig hela tiden nu hem o sen på mobilen.
Vad ska jag göra?
Jag e helt skakis och jag vet nog att jag får stå till svars för detta vilket kommer kosta mig 2 års arbete tror jag.
Jag har inte hunnit skriva nåt anställningsbevis så jag vet inte om försäkringar o sånt gäller. Sen tror jag att det är chefens fel med för att hon lät mig köra trucken. Hon har heller inte tagit initiativet till ett anstyällningsbevis så jag vet inte vad som gäller.
Det jag vet är att jag kommer få f*n för detta.

Hjälp mig

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
Jonne_boy skrev:

..........

Idag fortsatte min utbildning i frysen och jag skulle ta emot en leverans glass. Jag har inget truckkort men chefen fick tydligen ge mig lov att köra den iaf. på hennes ansvar. BIG mistake......
Det var en sån truck man använder sin kroppsvikt som motvikt men annars funka den som vanligt. Det började bra och jag lyckades sätta upp några pallar. Nu hade jag två kvar och jag var så himla frusen av mig att jag knappt ens kunde tänka vid detta laget så jag satte en pall lite snett utan att märka det. Det var på våning 2 och det är rätt högt dit, säg 4-5 meter.
När sista pallen skulle in var jag tvungen att backa in trucken för det var så fullt i frysen nu. Jag backar o kollar så pallen inte slår i dörrsidan för det var tydligen vanligt att man pajjade dörrsidan o det kostade massor att laga då man skulle täta om all skit så kylan höll sig bla bla bla......

Jag kollar inte bak för jag trodde det var fritt sen jag kolla sist och bara stöter i hyllstolparna i rätt bra fart så hela hyllan svajar nu och den siste pallen som var satt fel gungade ner, det såg jag i sista stund så jag hoppar av trucken och in under hyllan för att ta skydd. Den väger MÅNGA kilon en sån pall.
Då försvann tydligen min motvikt på trycken och den pallen jag hade hissat upp en bit rasade mot hyllan den skulle in i och all glass bara vällde ut på golvet.
Hyllan knäcktes och det låg glass över HELA golvet. Trycken låg på sidan och hade knäckt en del kartonger den ramla mot.

Hade jag inte hoppat av trucken hade jag fått den snea pallen i huvet och dött på fläcken. Mitt hjärta gick nog i 300slag/miut och jag panika. Jag kuta därifrån med frysoverallen på och in i bilen o bara gasa i 180 hem där jag sitter nu. De ringer mig hela tiden nu hem o sen på mobilen.
Vad ska jag göra?
Jag e helt skakis och jag vet nog att jag får stå till svars för detta vilket kommer kosta mig 2 års arbete tror jag.
Jag har inte hunnit skriva nåt anställningsbevis så jag vet inte om försäkringar o sånt gäller. Sen tror jag att det är chefens fel med för att hon lät mig köra trucken. Hon har heller inte tagit initiativet till ett anstyällningsbevis så jag vet inte vad som gäller.

Hjälp mig

:D

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Hahaha Smidigt!!! :p ;)

ähh... nog lika bra att svara när dom ringer och förklara hur det gick till! ..det var ju trotts allt en olycka(med ett litet inslag av klumpighet!)

mest chefens fel skulle jag säga!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
kajlyl skrev:
Hahaha Smidigt!!! :p ;)

ähh... nog lika bra att svara när dom ringer och förklara hur det gick till! ..det var ju trotts allt en olycka(med ett litet inslag av klumpighet!)

mest chefens fel skulle jag säga!

Nu e det så att det finns de som känner ansvar inför de uppgifter man för. Sen att jag sprang därifrån kanske inte var det smartaste..... Men eftersom jag redan pajjat deras bil så ansåg jag i all hets att jag aldrig mer ville sätta min fot där.

Det är uppklarat nu och jag jobbar inte där mer.........

750RR

mustic

PEACE to the dawgs
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
snart 125:a
Jonne_boy skrev:

..........

Vad ska jag göra?

Hjälp mig
synd om dig(hoppars att det inte är ett april skämt)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Mavve gör det igen

mustic skrev:
synd om dig(hoppars att det inte är ett april skämt)

Varför det? Blir du arg då? Känner jag dig?

Nu är sista timmen slagen och jag måste erkänna mitt aprilskämt.

Många i min omgivning tyckte det var oehört fult gjort av mig fick jag reda på...... men idag FÅR man luras&ljuga. Jag kan sen heller inte hjälpa att jag inte är riktigt frisk i huvet o drar detta till det yttersta. JonneB hjälpte ju mig..... han visst. Jag ska gå och se över mitt liv nu.

Förlåt till Ugluk som ställde upp som du gjorde, men det var fint av dig det du gjorde!

Fan va jag e ful........ Detta är nog rekordet av alla mina klena aprilskämt. Jag behöver hjälp, men på ett annat sätt tror jag.

Blev ni arga så är det bara för att ni glömde skojja med nån idag tror jag.

/smartass

Superpojken

vill ha sommar!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
snart...
hahaha, kul ju!

tänkte först; vad håller killen på med??

blev riktigt lurad! :rodnar

lätt lyckat skämt :tummenupp

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Om det hade varit en sann historia så hade du klarat dig eftersom chefen lät dig köra utan truckkort så hade det varit hennes ansvar... :fakta

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SÅ MÅNGA DEN HISTORIEN HAR KNÄCKT, JAG KAN INTE SLUTA SKRATTA NU NÄR JAG BERÄTTADE DET FÖR TINGELING6668

JAG LIGGER DUBBELVIKT. :D

E jag normal eller? :crash

Så jävla kunglig den historien var :bow

Last edited:

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
'Ha ha ha...

Nu när det e slut på lurandet så kan iaf jag konstatera att mavves historia va BÄST

:bow MAVVE 750 RRR :bow

mustic

PEACE to the dawgs
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
snart 125:a
Re: Re: Re: Mavve gör det igen

maverick_750rr skrev:
Varför det? Blir du arg då? Känner jag dig?

Nu är sista timmen slagen och jag måste erkänna mitt aprilskämt.

Många i min omgivning tyckte det var oehört fult gjort av mig fick jag reda på...... men idag FÅR man luras&ljuga. Jag kan sen heller inte hjälpa att jag inte är riktigt frisk i huvet o drar detta till det yttersta. JonneB hjälpte ju mig..... han visst. Jag ska gå och se över mitt liv nu.

Förlåt till Ugluk som ställde upp som du gjorde, men det var fint av dig det du gjorde!

Fan va jag e ful........ Detta är nog rekordet av alla mina klena aprilskämt. Jag behöver hjälp, men på ett annat sätt tror jag.

Blev ni arga så är det bara för att ni glömde skojja med nån idag tror jag.

/smartass
alla bara ljuger och sen säger dom att det var ett skämt. fyyy på er som ska vara "roliga"....
jag har får hjärt klapping i dag av Swedie skämt i dag

(oj nu var jag dum :crash )

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Jaja. Suck.
More fool me..
Ditt råa och hjärtlösa aprilskämt har förändrat mig som människa. Under mitt hårda yttre klappar nu ett hjärta av sten.

Äh vafan, jag e ju fortfarande en moralmjukis och om du bara fortsätter att öppna dina skämt med "Snälla hjälp!" går jag nog på det varje gång. :rodnar :hej

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ugluk skrev:
Jaja. Suck.
More fool me..
Ditt råa och hjärtlösa aprilskämt har förändrat mig som människa. Under mitt hårda yttre klappar nu ett hjärta av sten.

Äh vafan, jag e ju fortfarande en moralmjukis och om du bara fortsätter att öppna dina skämt med "Snälla hjälp!" går jag nog på det varje gång. :rodnar :hej

Skönt o höra. :)
Jag är inte den som skriker VARG!

750RR

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
maverick_750rr skrev:
Skönt o höra. :)
Jag är inte den som skriker VARG!

750RR
Jo det är du visst det!

Vad kallar du det annars att göra ett sådant inlägg och sedan kontakta mig på MSN med orden "Snälla, hjälp!" och hänvisa till inlägget och säga dig vara i ett panikartat tillstånd?

Det stavas varg i min bok iaf..

Ninja-Mackan

Norra Europas fattigaste kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1199 Panigale S ABS
Det lät ganska konstigt med en truck som använder förarens kroppsvikt som motvikt.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning