Mavve gör det igen...

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Tänkte bara kolla vilken reaktion man får här.
Saxat från ncs.

Idag har jag lyckats slå rekord igen.

Jag lyckas gå upp klockan 7 och iväg till glassdepån. Utan att tänka på det tar jag mina någorlunda fina byxor på mig och glömmer såklart min plånbok i de andra. Men vad ska jag ha pengar till när jag kör tänker jag ju?

Jag börjar köra och skall till Ljungbyhed. Jag vet var det ligger men i all stress så kommer jag verkligen inte på bästa vägen dit eller en annan väg dit för den delen så jag bara gasar på motorvägen och efter en massa problem kommer jag dit 40min. sen till första stoppet. Jaja, sånt händer ju....

Vareviga stopp finns det inte en jävel som vill handla glass och det kommer inte se alls bra ut när jag kommer hem tänker jag. Jag kör runt VÄLDIGT nödig men har ju ingen rast så jag får hålla mig.

Sista stoppet i byn så träffar jag Homerone från sporthoj och det e ju alltid trevligt.

Sprallig som f*n kör jag därifrån och missar FLERA stopp men måste hoppa över dem för att jag har slutat för länge sen.
Kommer in först till glassdepån och öppnar portarna, parkerar där inne och går ut för att stänga. Vad händer? JO, klart att larmet skall gå igång. INTE det tysta.
Jag får småpanik och letar efter min plånbok i mina byxor där jag har koden för att slå av larmet men hittar den ju naturligtvis inte.
Så jag ringde chefen o sa som det var o hon blev ju inte glad men va f*n, shitt happens va?

Efter jag räknat klart inser jag att jag missat lite glas men det är ju obetydligt nu.

Kör nu hem och är liiiite glad för att jag e ledig nu och skall snart på fest eller besöka Asylum för att det e streetracing där ikväll.

Kör på motorvägen och blinkar häger, jag ska svänga upp på avfarten och just då...... PANG!!!! Ja sayan vad det ryker där bak och min första tanke var att nu j***a är bensinen antänd så jag tar av mig bältet och ska precis hoppa ur bilen som den ninjan man är men får en jäkla sladd på bakpartiet så jag bredkasar längs motorvägen. Alla andra som passerar kollar bara på en och kör vidare. Bilen svänger nu hejvilt häger och vänster och jag slungas lite hit o dit. Jag har åkt över till vänstra filen och tillbaka igen och där ville bilen rakt ner på cykelvägen bakom träden som finns under motorvägen(träden finns bredvid) och jag svänger på ratten allt vad det går till vänster men den fortsätter rakt fram. Precis en bit in på gräset i kanten tar den fäste och svänger upp och jag kommer nu åt hanbroms som fotbroms och nitar allt vad det går.
Bilen står stilla med baksidan i gräset och nosen upp mot motorvägen. Missade stolparna som fanns där med tre centimeter.

Stänger av bilen och går ut o kollar bakdäcket. Största j***a reva jag nånsin sett på ett däck. Helt sjukt som det gått sönder. Bilder kommer när jag hittat min kompis digitalkamera.

Det enda jag saknar är fälgkors så jag ringer en kompis och vi fixar däcket på 10min.

Nu sitter jag hemma och undrar om jag ska våga mig ut?

När det hände höll jag 140nånting och bilarna bakom susade förbi MIG!

Varför jag ville kasta mig ut från bilen vet jag ännu inte, det var en reflex, om en dålig sådan. Jag såg FETErök där bak och koppla som jag ville.

Trevlig helg alla ninjor.

950R

750RR

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
kajlyl skrev:
Det är inte så att du är liiite otursföröljd? :p

Jag tror det med..... Har funderat på i många år om inte alla universums stjärnor är vända mot mig?

Vad ska hända imorgon? Sprängs spisen då? :confused:

750RR

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
maverick_750rr skrev:
Jag tror det med..... Har funderat på i många år om inte alla universums stjärnor är vända mot mig?

Vad ska hända imorgon? Sprängs spisen då? :confused:

750RR

Du har inte förolämpat någon ond voodo människa som har en liten ninja docka som liknar dig?

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Du verkar ju lite otursförföljd,men ganska ofta är otur resultatet av dålig planering. Planering lär man sig med tiden. T.ex. vilka däck man ska ha på sin bil och hur ofta man ska kolla dom. Eller att man alltid ska ha i åtanke vad som kan hända i 140 på vägen..
:hej

Bjorn N

Hjärnan är som yoghurt.
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
hojlös.
Samma sak har hänt mig för några år sedan, bakhjulet på golfen stack i 140. Rätt intressant. Detta pga att att jag körde för fort i rondellen vid infarten till uppsala från stockholm dagen innan, något brast i däcket och bilen blev lite svajjgare, men det tänkte jag inte på så mycket, förrän jag åkte sidledes på motorvägen..
Och för ett år sedan så bromsade jag ner för fort från en motorvägsavfart, varefter framhjulet exploderade på den nissan sunny som jag körde. Bilar är inte till för att misshandlas. De går sönder då. Något man lär sig när man blir äldre...

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
maverick_750rr skrev:
..........och blinkar häger........

Får jag fråga hur man gör när man blinkar häger? :D
Sorry, kunde inte låta bli...

Lät inget vidare det där du...tur att det gick så bra ändå...

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Mavve gör det igen...

Emmi skrev:
Får jag fråga hur man gör när man blinkar häger? :D
Sorry, kunde inte låta bli...

Lät inget vidare det där du...tur att det gick så bra ändå...

Annat ord för varningsbl.,...,.,...,.. nej, jag stava fel :( Jag bekänner. Skicka räkning.

Några arbetskamrater hade tydligen sett det och alla gick fram till mig o fråga hur det var idag :D
Han såg det och körde o vände nånstans, sen när han kom hade min kompis redan kommit(därför stannade hen inte)

750RR

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping