Hur mycket kan framhjulet ligga i offset gentemot bakhjulet utan att körningen påverkas nämnvärt? Jag ska byta framgafflar på min hoj och sätta på ett radialmonterat ok och jag behöver då flytta hjulet 5-10mm i sidled för att skivan ska sitta rätt.
Svårt att flytta ett radial ok. Shimsa ut skivan lite annars.
Svårt att flytta ett radial ok. Shimsa ut skivan lite annars.
Japp, när hjulet ligger där det ska så är skivan för nära fästena.Aha du måste förflytta hjulet åt andra hållet? Då blir det lite svårare kanske.
Ja jag får nog ta och prata med Acke, känns lite läskigt att förskjuta skivan inåt men vad ska man göra. Tror inte det rör sig om så mycket mer än 5mm så det är nog lugnt, men ändå... Kan ju diffa lite i oket också.ISR fixar nav på bromsskivorna åt dig så som du vill ha dem.
Förskutna hjul är inget man vill ha på något vis.
Men går oket fritt från ekrarna då om du flyttar in skivan? Ibland kan det ju vara på håret när det sitter där det ska?
Nu tror jag du hade otur när du tänkte. Låter totalt livsfarligt.Tveksamt. Fick en tokig idé dock, kan man inte spänna om ekrarna så att fälgbanan är förskjuten gentemot navet?
Det ligger i min natur att vara totalt livsfarligNu tror jag du hade otur när du tänkte. Låter totalt livsfarligt.
Tveksamt. Fick en tokig idé dock, kan man inte spänna om ekrarna så att fälgbanan är förskjuten gentemot navet?
Nu tror jag du hade otur när du tänkte. Låter totalt livsfarligt.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|