Max tid mellan teoriprov och körprov?

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Försöker ta reda på hur lång tid det max får gå mellan teoriprovet och körprovet för A-kort men lyckas inte hitta något varken på körkortsportalen eller på trafikverket. Har hittat att det ska vara max två veckor mellan teorin och körprovet för B-kort men står inget om A-kort.

Någon som vet? :gnissla

Last edited:

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Teorin skall väl gälla i 1 år. precis som "gamla" bil. Detta är just pga SVENSK VINTER. man kanske gör teorin på hösten, bokar uppkörning, misslyckas på uppkörning och kan inte hinna få en ny tid pga säsongen löper ut. Så var det 2012 i alla fall! =)

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Godkänt kunskapsprov

Direkt efter provet får du ett skriftligt beslut på att provet är godkänt. Ett godkänt kunskapsprov är giltigt i ett år. Om du inte har gjort ett godkänt körprov under ettårsperioden, måste du göra om kunskapsprovet.

Du läste nog inte så noga på körkortsportalen :tungan

JonnySthlm

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2012
Hoj
2008 Suzuki Bandit 1250
Hej.
Som jag har läst mej till (och kollat med körskolan) så gäller ett godkänt kunskapsprov i 1 år. Men.... om du kör upp och misslyckas så har du bara 2 månader från första uppkörningen på dej att få godkänt körprov. Klarar du inte det så MÅSTE du skriva teori-provet igen. Även fast det kanske bara var 3 månader sedan du skrev godkänt.
Konstiga regler - jag vet!!
Nu är det visserligen ett år sedan jag tog körkortet, så det kan ev. ha ändrats. Man kan ivilketfall hoppas på det

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Hej.
Som jag har läst mej till (och kollat med körskolan) så gäller ett godkänt kunskapsprov i 1 år. Men.... om du kör upp och misslyckas så har du bara 2 månader från första uppkörningen på dej att få godkänt körprov. Klarar du inte det så MÅSTE du skriva teori-provet igen. Även fast det kanske bara var 3 månader sedan du skrev godkänt.
Konstiga regler - jag vet!!
Nu är det visserligen ett år sedan jag tog körkortet, så det kan ev. ha ändrats. Man kan ivilketfall hoppas på det

:confused:

Det är är för bilen, klarar man ena provet så har man 2 månader på sig att klara körprov/teoriprov.

För MC-teori gäller 1 år. dvs 1 år på dig att klara körprovet.
Du måste ha mixat upp reglerna.

JonnySthlm

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2012
Hoj
2008 Suzuki Bandit 1250
:confused:

Det är är för bilen, klarar man ena provet så har man 2 månader på sig att klara körprov/teoriprov.

För MC-teori gäller 1 år. dvs 1 år på dig att klara körprovet.
Du måste ha mixat upp reglerna.

NIX! Jag är säker på att detta gäller/gällde MC-kortet. Jag letar fram "bevis" och återkommer.

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Hoj
BMW K1100 -93
NIX! Jag är säker på att detta gäller/gällde MC-kortet. Jag letar fram "bevis" och återkommer.

Finns inget underlag för det.
Det gäller Behörighet B där kunskapsprov och körprov bokas samtidigt.

Rent teoretiskt kan du köra upp (och misslyckas) hur många gånger du vill under det året som ett godkänt kunskapsprov gäller. (Det gick 3 månader mellan mina uppkörningar på samma kunskapsprov)

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...