MC-batteri, var köper man bra och billigt?!?

wheelieman

I 300 kan ingen höra dig skrika
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Den enda jag har kvar står i bokhyllan
Kom till insikt med att min lathet har tagit ut ett litet pris på min hoj här i vinter.
Hade inte kopplat ur batteriet, inte heller hade jag underhållsladdat det, och eftersom larmet hela tiden suger lite, så var det i ordets rätta bemärkelse "DÖTT :död :sjuk :trött :angel "

Tänkte därför höra med er var ni köper era batterier till hojarna?

Batterier är inga stora pengar, det kan man köpa nästan var som helst. Visst kan du väl beställa torrladdat nånstans ifrån och tjäna uppåt 50-100 kr, men då föredrar jag att få ett påfyllt och uppladdat batteri direkt i handen.

Ang batterier, ingen som vet var man kan hitta mindre special batterier?
Läste någonstans på nätet för länge sedan att det skulle finnas :va

Batteriet kostar runt 800 spänn. Köp inte ett budgetbatteri, för de ÄR skit. Köp ett likadant som satt i.

wheelieman skrev:
Kom till insikt med att min lathet har tagit ut ett litet pris på min hoj här i vinter.
Hade inte kopplat ur batteriet, inte heller hade jag underhållsladdat det, och eftersom larmet hela tiden suger lite, så var det i ordets rätta bemärkelse "DÖTT :död :sjuk :trött :angel "

du ska vara glad att du har ett sugande larm under sadeln :slicka tänk på oss andra som måste ladda ur våra batterier på det gamla hedliga viset, glömma lyset mm. :hihi

0x2142 skrev:
du ska vara glad att du har ett sugande larm under sadeln :slicka tänk på oss andra som måste ladda ur våra batterier på det gamla hedliga viset, glömma lyset mm. :hihi

Nu hör jag det berömda komma.....

"BITE ME" :4skrika

Varför inte bara lämna in det på laddning??

Jag drog ur mitt batteri i vintras och lämnade in det på Yamma Center för en spottstyver.

Klart billigare än ett nytt batteri...

PutteLiten skrev:
Varför inte bara lämna in det på laddning??

Jag drog ur mitt batteri i vintras och lämnade in det på Yamma Center för en spottstyver.

Klart billigare än ett nytt batteri...

Varför inte ladda upp det själv? En bra laddare från tex C-tek borde få fason på batteriet. Det är dessutom en bra o ha grej, en bra batteriladdare...

Batterier är ganska stora pengar med tanke på deras begränsade livstid. Ett bra batteri från Yuasa ligger på runt 1000:-, inte gratis meao.

För att få ett batteri att hålla så länge som möjligt: ladda aldrig ur det. Och överladda aldrig. Har man för stark regulator på cykeln kan detta bli ett problem.Underhållsladda det då och då. Nya moderna batterier ska laddas med speciell pulsladdare avsedd för mc bruk.

Man ska ALDRIG ladda ur ett batteri helt som sagt ovan.

Lämna in batteri för laddning? Marknadens bästa batteriladdare för mcbruk ligger på ca 600:-, en bra investering.

wheelieman skrev:

Råkat ut för samma problem,10min med bilbatteriladdare för att få
igång batteriet sedan ladda med en pulsladdare för mc

Ett batteri anses ha en livslängd på 3-4 år, oavsett hur dyrt det är att köpa. Alla batterier förbrukar vatten, men underhållsfria kan inte fyllas på. Behöver batteriet monteras liggande kostar det mer.

Köp biltemas.

CorbenDallas skrev:
Varför inte ladda upp det själv? En bra laddare från tex C-tek borde få fason på batteriet. Det är dessutom en bra o ha grej, en bra batteriladdare...

För att en laddare kostar pengar och jag har inte fått tummen loss samtidigt som jag har pengar och att YC laddar gratis åt mig... :)

Men, så småning om ska jag köpa en C-tek.
Funkar ju till både Bil och MC. :)

Tackar för tipsen, hittade dock ett beggat orginalbatteri för en trehundring, sedan får jag nog ta mig i kragen och köpa en C-tek laddare. så den kan stå konstant på laddning under vintern.

wheelieman skrev:
Tackar för tipsen, hittade dock ett beggat orginalbatteri för en trehundring, sedan får jag nog ta mig i kragen och köpa en C-tek laddare. så den kan stå konstant på laddning under vintern.
Varför det?
Dels fuskar du med attt att ständigt släpa knäna i backen i varje kurva sedan skall du ju åka båt i sommar! :mattias
SVIKARE!!!!!!!!!!! :4skrika

Sweedo skrev:
Varför det?
Dels fuskar du med attt att ständigt släpa knäna i backen i varje kurva sedan skall du ju åka båt i sommar! :mattias
SVIKARE!!!!!!!!!!! :4skrika

Tänkte pröva den här i sommar också :D var nere och hämtade den förra veckan.
Kommer fortfarande bli lite hojåkning, men inte i samma utsträckning. Jag får ta sjövägen till vaxholm och fika i sommar i stället. Kommer att bli jobbigt men jag får försöka överleva :hihi

Bifogat

• Img_0004.jpg
    Img_0004.jpg
    33.6 KB · Visningar: 53
wheelieman skrev:
Tänkte pröva den här i sommar också :D var nere och hämtade den förra veckan.
Kommer fortfarande bli lite hojåkning, men inte i samma utsträckning. Jag får ta sjövägen till vaxholm och fika i sommar i stället. Kommer att bli jobbigt men jag får försöka överleva :hihi
Sådär ja!
"Wheelieman is on your ignore-list" :fatta!

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back