mc-butiker i tyskland?

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
hejsan hoppsan, I morron bitti drar jag och en hojpolare neråt Germanyt för en semestertripp med bil; );) :fyllisar finns det några mc-butiker inom 5-10 mils radie från Flensburg?? Nån som vet nån på rak arm sådär?? Louis (stavning) ligger väl rätt långt söderut om jag inte minns fel!! fc-moto ligger vid Köln.

Upp med det ni vet, /pete

Last edited:

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Allt är relativt, om ett skinnställ som kostar 11000:- här hemma säljs för 699€ a 11,45 = 8004:- blir det fortfarande nästan 3000:- billigare.

whitebeard

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2009
Hoj
95 kawasaki ninja
Allt är relativt, om ett skinnställ som kostar 11000:- här hemma säljs för 699€ a 11,45 = 8004:- blir det fortfarande nästan 3000:- billigare.

Har du en aning om vad färjan kostar 1500 kr öppen biljett,soppan till det + mat o logi.OK om du bor i Malmö o har kort resväg men fortfarande bron + färja = dyrt ,färja +färja lite billigare. Du kan säkert hitta bättre priser i Sverige.Dom så kallade tusenlapparna du sparar! domflyger i väg på kostnaderna.

Kneedrag

Guest
Har du en aning om vad färjan kostar 1500 kr öppen biljett,soppan till det + mat o logi.OK om du bor i Malmö o har kort resväg men fortfarande bron + färja = dyrt ,färja +färja lite billigare. Du kan säkert hitta bättre priser i Sverige.Dom så kallade tusenlapparna du sparar! domflyger i väg på kostnaderna.

Du verkar ju vaknat upp på fel sida idag.
Visst är euron dyr men ska man sluta resa utomlands för det?:dummer

Har man stålar klart som fan man reser var man vill även om det är dyrt det är ju upp till var och en att göra vad man vill med sina pengar.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....

Ånej, då har ju tiotusentals Svenskar som åker dit och bunkrar upp helt fel..

Du måste sprida din visdom ännu mer. Helsida Aftonbladet?

Jävla skillnad om valutan står i 9,75 eller 11.50 hörrö:rolleyes:

Du verkar ju vaknat upp på fel sida idag.
Visst är euron dyr men ska man sluta resa utomlands för det?:dummer

Har man stålar klart som fan man reser var man vill även om det är dyrt det är ju upp till var och en att göra vad man vill med sina pengar.

Nejnej, lyssna nu på vitskägge, han har hela den Tysk/Svenska ekonomin i sin hand....på sina fem fingrar...

Last edited:

Kneedrag

Guest
whitebeard har inte råd att åka nu när euron blev så dyr hela hans budget gick i kras. :rofl :hihi
Så istället spenderar han sin tid här på tråden med att SURA ge råd till alla andra som absolut inte har koll på någonting. :hihi :hihi

Förresten så har man ju IDC när man reser. Så vinsten blir alltid bra för mig vart jag än reser i världen.

Nejnej, lyssna nu på vitskägge, han har hela den Tysk/Svenska ekonomin i sin hand....på sina fem fingrar...

Ja verkar så och vi andra vet ingeting:rofl

Last edited:

whitebeard

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2009
Hoj
95 kawasaki ninja

För mig får ni åka vart f.... ni vill men när inte du kan se skillnad på 9,75 o 11,50 så förstår ja att allt är "superbilligt" för dig.Du va inte så duktig på matte i skolan eller hur?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
För mig får ni åka vart f.... ni vill men när inte du kan se skillnad på 9,75 o 11,50 så förstår ja att allt är "superbilligt" för dig.Du va inte så duktig på matte i skolan eller hur?

En inte alls för kvalificerad gissning ger vid handen att det inte är någon större mening att snacka ekonomi med dig va?

Jag tror trådstartaren uppskattar din vänliga gest, men att han förmodligen åker ändå, köper öl och hojgrejer och är väldigt nöjd.

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
VT-750, NV-11

300x9,75=2925 300x11.50=3450 ja då tjänar man bara 2550kr istället för 3075kr, är i mina ögon fortfarande mycket billigare.

Passar man på att fylla skuffen med diverse drycker av alkoholhaltig karaktär så betalar resan sig, då blir vinsten på skinnstället betydligt bättre.

Sen kanske det inte är så att han åker enbart för att handla skinställ, då hade han troligen varit ute i bättre tid inför resan med att ta reda på var butikerna finns.:D

Code

Medlem
Gick med
8 Jul 2008
Hoj
KTM
Måste också rekomendra Polo. Var faktiskt i Koblenz butiken i lördags. Premiärturen 2009 ledde oss till Polo. Våren kommer tidigt där nere. De har ett café i butiken också om man är sugen på en halvtaskig kaffe innan shoppingturen i butiken, eller kanske tjata lite med tyska bikers.
Häftigt med en "vindtunnel" i butiken också. Där kan man hoppa upp på en hoj och prova ut vilken hjälm man vill ha. Blåser på i trumman så man känner hur vindbruset är i hjälmen. Varning för icke engelsktalande personal dock men det brukar lösa sig med knackig tyska eller som i mitt fall, en "tolk".
Bra prylar som sagt, sjyssta priser på det mesta även med dagens dyra "EVRO"

gixxermixxer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
euro 11.45 .ni åker till Tyskland för att handla billigare.Vilket j...... skämt.

Vem har sagt att jag åker för att handla billigare? Är jag törstig så skiter jag i vad det står på valutan, sen beror det ju på HUR MYCKET man handlar oxo,

får jag lov att bjuda på en gravöl? Din grinige f-n!

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
Hojlös
Förutom de som nämnts; Hein-Gericke finns säkert i närheten av där du skall vara, en större kedja med schysst utbud med butiker i hela landet.

Last edited:

gixxermixxer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj

Du har inte funderat på att mitt jobb kanske var inblandat?? Jag säger inte att det är så men tanken borde ligga nära till hands o då har ju du redan som nästa finansminister räknat ut att det kanske inte är ett finansiellt feltänk ändå!

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha