Mc butiker som köper begagnat

email

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Hoj
såld
Nån som har tips på nån bra mc butik som köper begagnade hojar och betalar ganska bra så man slipper känna sig helt RÖV KNULLAD :arsele på priset.
har nu pratat med en del olika och jag köpte min hoj i maj och har kört cirka 170 mil i sommar och dom jag pratat med vill då betala 20 000 mindre än vad jag betala för den för tre månader sen. är det nån som har några bra tips på hur man kan få ett bra pris på hösten?

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Du kanske köpte den för dyrt? Annars är det väl bara att hitta rätt köpare, som är ute efter just din modell/färg/miltal osv..

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
En MC-firma bedriver ju som bekant sällan välgörenhet. Ska dom stå för garantier, tvätt och service innan dom säljer den vidare är det nog bortåt 20' under utpris som gäller. Annars är det ingen idé att ta i din hoj med tång ens.

Vad är det för fel på att sälja hojen på blocket (förutom de uppenbara)?

Scorpiokid

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
2009,Kawasaki zx-10
köpa in hoj

Dom flesta hojfirmor köper inte in hojar(speciellt inte nu på hösten).
Byt in den och du får betydligt bättre betalt(tex.CB1000R).

COSMOZ 08

Sporthojsnörd
Gick med
23 Apr 2003
Hoj
KTM 990 SMT
Ett alternativ kan vara att lämna in den som säljuppdrag om du inte orkar sälja själv . Dinmc i Sollentuna säljer hojar som säljuppdrag

email

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Hoj
såld
det är en honda hornet 07 är pedantiskt sköt. och jag har försökt blocket och här på sh och allt man kan tänka sig. men den enda som hört av sig är från England och den verkar lite konstig samma nummer ringde på min bil och på min brorsas cross..

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Hoj
R1250GSA
Välkommen till verkligheten. Sälja hoj i augusti är något helt annat än att köpa i maj.

Får du inga seriösa spekulanter på din blocketannons ligger du fel i pris.

Att handlare vill ha en marginal på en 10-15k på hojar de köper är väl inte annat än rimligt, att de då hamnar 20k under vad du betalade för den är ju ur det perspektivet ganska bra betalt.

Förstår inte riktigt vad du hade förväntat dig när du köpte för 3 mån sedan. Att du skulle kunna sälja till hösten utan att förlora nåt i värde?

Det är ju inte konstigare än att gå till sig själv. Hur sugen är du på att köpa hoj nu? Och är du villig att betala detsamma som i våras?

email

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Hoj
såld
Välkommen till verkligheten. Sälja hoj i augusti är något helt annat än att köpa i maj.

Får du inga seriösa spekulanter på din blocketannons ligger du fel i pris.

Att handlare vill ha en marginal på en 10-15k på hojar de köper är väl inte annat än rimligt, att de då hamnar 20k under vad du betalade för den är ju ur det perspektivet ganska bra betalt.

Förstår inte riktigt vad du hade förväntat dig när du köpte för 3 mån sedan. Att du skulle kunna sälja till hösten utan att förlora nåt i värde?

Det är ju inte konstigare än att gå till sig själv. Hur sugen är du på att köpa hoj nu? Och är du villig att betala detsamma som i våras?

klart som fan jag räkna med att förlora lite pengar men fan inte 20k och det va inte planen att jag skulle sälja den nu på hösten men nu måste jag de.

linnardt

Medlem
Gick med
16 Nov 2008
Hoj
-
Med tanke på att det knappt går att sälja något på blocket även fast man är billigast på sidan så tror jag inte mc-handlarna går så bra just nu..

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
En firma borde väl åka på nån moms och annat elände på vinsten. Så om de erbjuder 20 under "blocket", får lägga ett antal timmar på översyn och dessutom stå med köpegaranti (som du som privatperson lättare slingar dig ur), så är 4-5000kr i reell vinst rätt "småskalig".. Samma orsak till att många tycker de får "dåligt betalt" för sin gamla vid inbyte.

Last edited:

jetson

Guest
En lax hit en lax dit! Att sälja nu är nog svårt. Sjukt svårt, lider med dig.

brännupp

snabbe-mange
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
zx7r, svart som natten
det är en honda hornet 07 är pedantiskt sköt. och jag har försökt blocket och här på sh och allt man kan tänka sig. men den enda som hört av sig är från England och den verkar lite konstig samma nummer ringde på min bil och på min brorsas cross..

yamaha center i helsinborg annonserar på blockat o vill köpa hojar, vet ej hur det är på andra ställen ock va dom bet

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Japp det är svårsålt nu, helt klart! Inte ens fått något bud på min hoj än, då har jag ändå sänkt priset till en nivå under vad butiken tyckte jag kunde ta för den.

Fel årstid helt enkelt, bara vänta in våren och höja priset annars!

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Japp det är svårsålt nu, helt klart! Inte ens fått något bud på min hoj än, då har jag ändå sänkt priset till en nivå under vad butiken tyckte jag kunde ta för den.

Fel årstid helt enkelt, bara vänta in våren och höja priset annars!

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0