Hej.
Råkade idag ut för ngt man inte vill ska hända en solig dag.
Motorcykeln bara tvärdog.
Inga lampor fungerade, min första tanke var att generatorn är kass.
En liten backe fanns som tur och väll där den dog så försökte rulla igång den ett par(läs 7) gånger. Den hoppade igång men dog direkt iallafall.
Efter lång väntan fick jag hjälp vid vägen, starthjälp.
Motorcykeln startade galant med startboxen inkopplad men så fort jag tog bort plussen så dog den.
Så jag fick ta bärgaren hem tyvärr.
Så min fråga egentligen är, hur vet man om det är laddningsregulator, om det ens kan vara den) eller generatorn?
För att slippa köpa den ena för att sedan visa sig vara den andra.
Visst motorcykeln startar inte, men om jag laddar batteriet fullt så kanske jag hinner med att få igång den ett litet tag.
Men om jag mäter, var ska mäta och vad ska värdet ligga på?
En sidonot motorykeln verkar också äta hel-o-halvljus lampor, kanske är ett symtom på något?
Jag löste det problemet genom att inte ha lampan igång
Tacksam för svar.
Råkade idag ut för ngt man inte vill ska hända en solig dag.
Motorcykeln bara tvärdog.
Inga lampor fungerade, min första tanke var att generatorn är kass.
En liten backe fanns som tur och väll där den dog så försökte rulla igång den ett par(läs 7) gånger. Den hoppade igång men dog direkt iallafall.
Efter lång väntan fick jag hjälp vid vägen, starthjälp.
Motorcykeln startade galant med startboxen inkopplad men så fort jag tog bort plussen så dog den.
Så jag fick ta bärgaren hem tyvärr.
Så min fråga egentligen är, hur vet man om det är laddningsregulator, om det ens kan vara den) eller generatorn?
För att slippa köpa den ena för att sedan visa sig vara den andra.
Visst motorcykeln startar inte, men om jag laddar batteriet fullt så kanske jag hinner med att få igång den ett litet tag.
Men om jag mäter, var ska mäta och vad ska värdet ligga på?
En sidonot motorykeln verkar också äta hel-o-halvljus lampor, kanske är ett symtom på något?
Jag löste det problemet genom att inte ha lampan igång

Tacksam för svar.
Last edited: