Trist, rent av tragiskt. Men vad har bilisters omedvetenhet att göra med nånting som av allt att döma är en singelolycka? Alltså ett förarfel!
Det är lätt att skylla på andra, men som pilot har man faktiskt ansvar för sitt eget fordon och kör man "av okänd anledning av vägen" har man helt enkelt gjort bort sig med för hög fart efter den förmåga man hade (som troligen var ganska liten efter vinteruppehållet).
Har själv varit ute på en tur idag (nej, inte premiär. jag har kört utomlands tidigare i år) och det är påfallande hur många av de som varit ute nu i helgen som knappt kan släppa styret och hälsa för att de håller så hårt i det. Som om det skulle trilla av om de släppte styret en sekund... Det blir väldigt svårt att svänga då och inte läge att hålla nån högre fart alltså.
Kalla det moralkaka, kalla det okänslighet, kalla det vafan du vill. Ingen borde dö av sin hobby, men så länge personer inte kan hålla fan på sig själv kommer det att hända oavsett om fler är inblandade eller inte.
Oerhört tragiskt för de efterlevande, och jag vill inget hellre än att de hade sluppit detta. Sen vet jag väl inte om rubriken "MC-döden" är relevant, det är ett mediatrick för att få läsare. Det var knappast hojen som dog i första hand...