MC-döden

• Thread starter Raderad medlem 51742
  • Start date

Raderad medlem 51742

Guest
Efter alla eländesnyheter om krig, skjutningar, elpriser och politiskt käbbel var det både oväntat och lite uppfriskande att se Aftonbladet (och några motorcyklister) göra en ”throwback Tuesday” för att påminna oss om en verklighet som fanns förr, men som inte längre existerar, i alla fall inte officiellt.

Blev nog ett lätt sömndrucket uppvaknande även för polisen som inte verkade ha fått allt för allvarliga blodtrycksstegringar av det hela.

Motorcyklisterna var inte vilka som helst. Det visade sig vara hundratals människor från gruppen Loud Bastards som genomförde en av sina ”rideouts”.

– De kom nerfarande på bakhjulen, kastade sig handlöst mellan bilarna på motorvägen och vissa gjorde tricks. De blev ett högt dån runt vår bil, säger hon.

”Undrade om vi skulle dö”​

Jenny och hennes man valde att sakta ner hastigheten på grund av trafikfaran och i baksätet satt en uppskrämd dotter.

– Hon blev livrädd och undrade om vi skulle dö nu. Hon undrade vad som skulle hända om de körde in i oss. Hon kröp ihop i baksätet och tårarna sprutade, säger Jenny och fortsätter:

– Det var ju väldigt traumatiskt, hon var väldigt uppriven.

7F01A403-2BA8-4F26-9FAB-6124B08C4BFD.png

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, vi kan förvänta oss att Aftonblaskan ska driva en linje om MC-terrorn nu när MC-döden inte är tillräckligt häftig?
Lite synd att folk blir rädda, de sitter ju i en rätt okej låda av stål som skydd ändå. Och skulle en MC som ramlar orsaka masskrock för andra än hojarna så hålle rju bilisterna dåliga avstånd.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Att J.Ruderstam har plitat ihop denna artikel borde leda till löneavdrag och en nedgradering av kontorslokal till källaren i ena hörnet av städskrubben, bredvid vasken, där de gamla mopparna hänger på tork.

Exempel på hur hans journalistiska karriär ser ut just nu:
Scooter_Crash.gif

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Fruktansvärt!!!! En grupp motorcyklar… flera av dem gör en såkallad ”framhjulslyftning”

Fan vad patetiska töntar det finns.

Hade jag åkt där hade jag skrikit till mina barn: -”Kolla nu!!! Lyssna på draget”. Hade också dragit ner alla rutor för att ge en så bra ljudupplevelse som är möjligt.

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Efter alla eländesnyheter om krig, skjutningar, elpriser och politiskt käbbel var det både oväntat och lite uppfriskande att se Aftonbladet (och några motorcyklister) göra en ”throwback Tuesday” för att påminna oss om en verklighet som fanns förr, men som inte längre existerar, i alla fall inte officiellt.

Blev nog ett lätt sömndrucket uppvaknande även för polisen som inte verkade ha fått allt för allvarliga blodtrycksstegringar av det hela.

View attachment 475992

Fånig artikel om en fjantig reaktion på ett fjolligt beteende.

Raderad medlem 51742

Guest
Är väl för övrigt ett bra argument för varför det kan vara en god idé att vara lite gentlemannamässig och "flyga under radarn" så man undviker att reta upp andra i onödan när man kör.

Att det alltid (och förmodligen i ökande utsträckning) kommer finnas folk som reagerar som i Aftonbladets artikel och omedelbart larmar till kvällspressen är rätt givet. Problemet är att vi samtidigt också har politiker och aktivistiska tjänstemän som i allt högre utsträckning vill begränsa, reglera och förbjuda allt som kan verka farligt eller bara gör människor upprörda.

Skulle vara intressant att se vad svaren skulle bli om Aftonbladet i en uppföljande artikel skulle konfrontera partiledarna och trafikverkets chefer om vad de tänker göra åt problemet. Misstänker att svaren inte direkt skulle signalera "frihet under ansvar".

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Det måste varit en helt annan upplevelse än Teletubbies det där.
Många lever nog i en otroligt skyddad liten bubbla, en komfortzon som krymper betydligt snabbare än inflationen och ivrigt påhejad av confirmation bias på sociala medier. Allt i den riktiga världen är obehagligt och läskigt.
Hade jag åkt där hade jag skrikit till mina barn: -”Kolla nu!!! Lyssna på draget”. Hade också dragit ner alla rutor för att ge en så bra ljudupplevelse som är möjligt.
Ja, grabben hade gnagt av bältet i bilbarnstolen för att se bättre :hihi Jag har ett kassettband med flygplansljud, inspelat av Svensk flyghistorisk förening, och han blir så glad att han vibrerar om jag spelar det, och han vrider upp volymen så att det klirrar i vitrinskåpen hos grannarna, och vi bor i villa :tummenupp

Raderad medlem 51742

Guest
Många lever nog i en otroligt skyddad liten bubbla, en komfortzon som krymper betydligt snabbare än inflationen och ivrigt påhejad av confirmation bias på sociala medier. Allt i den riktiga världen är obehagligt och läskigt.
Lika bra att ge dem ett VR-headset och fri tillgång till knark, så kan de stänga in sig i metaversum och leva sitt liv där, medan vi andra får ha den riktiga världen ifred.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Är väl för övrigt ett bra argument för varför det kan vara en god idé att vara lite gentlemannamässig och "flyga under radarn" så man undviker att reta upp andra i onödan när man kör.

Att det alltid (och förmodligen i ökande utsträckning) kommer finnas folk som reagerar som i Aftonbladets artikel och omedelbart larmar till kvällspressen är rätt givet. Problemet är att vi samtidigt också har politiker och aktivistiska tjänstemän som i allt högre utsträckning vill begränsa, reglera och förbjuda allt som kan verka farligt eller bara gör människor upprörda.

Skulle vara intressant att se vad svaren skulle bli om Aftonbladet i en uppföljande artikel skulle konfrontera partiledarna och trafikverkets chefer om vad de tänker göra åt problemet. Misstänker att svaren inte direkt skulle signalera "frihet under ansvar".
Det har ju redan hänt två gånger: vattenskotrar och elsparkscyklar.
"Nu är det slutlekt" blev resultatet. Mycket dumt.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja dom där killarna är ju riktigt goda ambassadörer för MC hobbyn.

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Svinpissigt beteende på motorvägen. Svinängslig reaktion i bilen.
Svinklickdesperat skribent i Aftonbladet, blir förvånad varje gång jag hör talas om Aftonbladet. Jag känner ingen som läser den, varken på linan eller i pappersform. Finns den ens? Alltså jag vet ju att den finns, men lite som ”om Aftonbladet skriver något, men ingen läser det, står det verkligen något då?” -travesti på skog som faller i träd, eller var det tvärtom? Oavsett…

De 273 personerna som klickade in på Aftonbladet fick väl sojavällingen i vrångstrupen.

Inget att oroa sig för. Ungdomar är ungdomar. I Arvika spelas det musik på blöjraggen till långt in på morgonen.

I Malmö skjuter en 15-åring ihjäl en person på ”fina” köpcentret.

Jag hoppas att SMC stunt blir verklighet, och bra. Det är omoget med rideouts. Men kul om man är 19 och kan slanga. Men inget hände ju. Ingen trillade, ingen skadade varken sig själv eller andra.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Svinpissigt beteende på motorvägen. Svinängslig reaktion i bilen.
Svinklickdesperat skribent i Aftonbladet, blir förvånad varje gång jag hör talas om Aftonbladet. Jag känner ingen som läser den, varken på linan eller i pappersform. Finns den ens? Alltså jag vet ju att den finns, men lite som ”om Aftonbladet skriver något, men ingen läser det, står det verkligen något då?” -travesti på skog som faller i träd, eller var det tvärtom? Oavsett…

De 273 personerna som klickade in på Aftonbladet fick väl sojavällingen i vrångstrupen.

Inget att oroa sig för. Ungdomar är ungdomar. I Arvika spelas det musik på blöjraggen till långt in på morgonen.

I Malmö skjuter en 15-åring ihjäl en person på ”fina” köpcentret.

Jag hoppas att SMC stunt blir verklighet, och bra. Det är omoget med rideouts. Men kul om man är 19 och kan slanga. Men inget hände ju. Ingen trillade, ingen skadade varken sig själv eller andra.
Något hände faktiskt, en nioåring blev jädd.

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Stuntare och motardfuckon är väl den unga tillväxt vi har idag inom svensk MC. Madcap drar ju folk från hela världen hit. Svårt att klaga för min del. Jävla patetiska mjukisar i bilarna dock, vafan ska det föreställa?

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin