MC-fällan

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Ni kanske inte minns mig. Jag skrev 10 000 inlägg på forumet mellan 2003 och 2005, mest i MC-relaterade diskussioner, OT-forumet, men även lite överallt.

Jag har ett problem! Efter ett par år utomlands (Kanada), giftermål, tre barn, ett alltmer krävande jobb osv. så har mitt MC-intresse numera förvisats till ett litet hörn i mina svärföräldrars garage, där jag dock förvarar min mycket gamla och numera avställda gammgixx (som den kallades för förr).

Mitt forna jag som MC-fantast är passé... eller?

Känner ni igen er i detta? Vad ska man göra - vänta tills barnen blir 15?

kallholmen

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2009
Hoj
2004 Triumph Thunderbird Sport
Min lösning:
Skaffa en hoj med låg premie, utan affektionsvärde. Den ska inte kosta något eller kräva något av dig (i form av tid och pengar). Låt den stå nära entrén så den dagligen blir ett alternativ när du ska iväg. Det är bökigt att bryta fram den ur ett garage fullt av familjeprylar.

Se till att skaffa skydd och kläder som är praktiska även i kön på Ica eller på läktaren på ungarnas fotbollsträning. De ska inte kosta i tid eller bekvämlighet att ta på. Eller (nu svär jag i kyrkan) kör utan.

Du kommer då att hinna med.
Och om du inte gör det så slipper du ha dåligt samvete.

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Det handlar om planering. Sätt av 2 tim varje helg för egen aktivitet. Om det då är att titta på sporten eller köra lite hoj är ju upp till dig. Tiden finns där även med familj, det gäller bara hitta den och samla ihop den. Under förutsättningen att det är enkelt, enligt tidigare inlägg.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Se där, miljöpartisten dyker upp, vilket sammanträffande. :mad:

:alicebah

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Förstår inte riktigt dilemmat faktiskt, att svärföräldrarna måste besökas för att få ut pansarvagnen? Eller är det olycksrisken som är dålig kombination med barnen?

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Jag förstår dilemmat eftersom jag trodde att det skulle bli en paus i hojintresset när barnen kom. Men det blev mera kvalitet istället för kvantitet istället. :)

Dina barns mamma behöver vila från barnen ibland så se till att du ger henne egentid med det hon gillar! Din egentid kan du ägna åt hojen eller något annat som ger dig andrum. Hela familjen mår bra av att ni inte bara är föräldrar hela tiden. :tummenupp

Hur ni löser det är upp till er. Mina barns mamma förstod att jag skulle ha svårt att vara utan hoj så jag hade inga större problem. En sommarkväll kunde hon säga åt mig att köra en sväng och då slapp hon mig i två timmar och jag fick en sväng till Bråviken! :)
Jag kunde t.ex. ta hojen på semestern medans resten av familjen tog bilen! :tummenupp Gissa vem som tog hand om griniga barn vid rasterna och på kvällarna?

Med familj kommer livet inte att vara som förut men hojintresset behöver inte vara sämre eller försvinna, det är bara inte som tidigare. :)

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Jag är där nu!!! Köpte en vtr som kostar 25kr/mån avställd. Kör några gånger per år i väntan på färdigrenoverat hus och större barn.

Fick ombesiktning pga rökfärgad blinkers... Så jag gav besiktningsmannen en stor kram och tackade för jag fick anledning att köra en gång till iår! :banana
Aldrig varit så glad över en ombesiktning innan... men det får man ju inte låtsas om hemma. :toffel-smily

Koppling på bilen rasade i sommar så där var tre dagars hojåkande! Veckohandlade med ryggsäck... Blev många vändor till och från affären. Man får ta tillvara på det lilla.

KaliZ

Last edited:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Tack för tips!

Nej nu jävlar måste gammgixxern återupplivas från dvalan i sommar. Så här kan man inte ha det.:glömdet

- - - Updated - - -

Tack för tips!

Nej nu jävlar måste gammgixxern återupplivas från dvalan i sommar. Så här kan man inte ha det.:glömdet

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning