MC för en korting?

jempabus

Liten men tuff!
Gick med
11 May 2006
Hoj
Ducati Monster Dark 620i
Hejsan, det här forumet verkar spännande. Kanske kan träffa nya mc kompisar. Håller just nu på att övertala tre tjejkompisar att ta kort nu i sommar så akta er! :hihi
Men JAG behöver tips på en hoj som är rolig att köra men som man når ner till marken på när man är en kortis (157cm över marken är högsta toppen på huvidet). Går och funderar på en Ducati Monster, men får man plats två?
Man vill ju kunna skjutsa hem snyggingen man ser på stan he he.
Hör gärna av med tips!!

JohanL

Osocial - Jobbar på det!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 med Duccemotor
Hejhopp! :hej

Jodå, en Monster funkar alldeles utmärkt att åka två på!
I alla fall de lite senare modellerna. De tidigare var lite veka i stoppningen på passagerarsadeln....

Monstern går dessutom aldeles utmärkt att sänka om den skulle vara för hög i orginalutförande.

/Johan

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Totallängden säger inte så mycket, det är benlängden som är avgörande...
Tjejen är 160cm med korta ben.... = problem !

Min sänkta maskin är bra men för kraftfull, jag har även sänkt min 400FWS som för övrigt är rätt låg från början och det går sådär...
Monster, Bandit, SV650 till och med ER-5 är för höga i originalutförande, 3cm sänkning räcker inte...

Kommer nån på en kul modell som är låg blir jag också glad, jag lyckas tyvärr inte komma på någon :(

speedhunter

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Hoj
Suzuki GSX600F -01
Biker66 skrev:
2153591 Totallängden säger inte så mycket, det är benlängden som är avgörande...
Tjejen är 160cm med korta ben.... = problem !

Min sänkta maskin är bra men för kraftfull, jag har även sänkt min 400FWS som för övrigt är rätt låg från början och det går sådär...
Monster, Bandit, SV650 till och med ER-5 är för höga i originalutförande, 3cm sänkning räcker inte...

Kommer nån på en kul modell som är låg blir jag också glad, jag lyckas tyvärr inte komma på någon :(

Kawa gpz500s är ganska låg orginal, sänker du den lite dessutom så lär det funka bra. Annars en lätthanterlig maskin med hyffsad vikt och effekt (60hk). Men är man ute efter en sportigare cykel med mer hk får man kanske leta efter något annat.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Köp en zxr 400.... Kanon och hur rolig som helst. Passar både korta och långa, jag är 180 och min svägerska som säkert är 20 cm kortare än mig nådde ner på den oxå.
Men det är ingen som brukar nappa på det tipset tyvärr.

MC Doktorn

Guest
jempabus skrev:
2153551 Hejsan, det här forumet verkar spännande. Kanske kan träffa nya mc kompisar. Håller just nu på att övertala tre tjejkompisar att ta kort nu i sommar så akta er! :hihi
Men JAG behöver tips på en hoj som är rolig att köra men som man når ner till marken på när man är en kortis (157cm över marken är högsta toppen på huvidet). Går och funderar på en Ducati Monster, men får man plats två?
Man vill ju kunna skjutsa hem snyggingen man ser på stan he he.
Hör gärna av med tips!!

En Monster , Kawa ER6, Hornet 600, FZ600 , sv 650 är alla bra hojar.
Men som sagt prova och lita på ditt eget omdöme. :tummenupp

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Er5 går att få ruskigt låga annars så har du ju redan hittat
Ducati monster som nog är den som kommer närmast.

Det som kan vara lite problematiskt med Ducce är att om man
är väldigt kort så kan man även få lite problem med att nå styret
eller rättare sagt man blir rätt liggande över tanken varpå krypkörning
blir en pain in the **

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Jag har sänkt min sv 650 samt gröpt ur sadeln , pm:a om du vill veta mer, jag är 164 men har korta ben.

:hej o välkommen föresten

Andra låga hojar är, som redan nämnts, horneten och monstret. Ut och prova prova och åter prova massor med olika modeller, det är inte bara sadelhöjden man ska kolla på utan även hur körställningen är, långt fram till styret etc

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...