Mc-förare öppnade kvinnans bildörr i farten

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Såg i Ystad Allehanda om en incident som kommer ligga alla motorcyklister till last oavsett vad som hände eller vem som gjorde vad.
Sen att mc-föraren var påverkad av narkotika gör ju att man tror mera på hennes version.
Man kan även tillägga att under senaste 2-3 veckorna är det standard att det snurrar helikoptrar, drönare och bil/mc poliser på den sträckan pga. stenkastningen mot danska turister. Så helt fel ställe att flippa på.

"Mc-förare öppnade kvinnans bildörr i farten på E65 – måttade slag
Motorcyklisten körde upp jämsides med kvinnans bil, ryckte upp förardörren och måttade ett slag mot henne. I farten. På E65.
Tack vare polishelikoptern kunde motorcyklisten både hittas och gripas. Nu sitter han anhållen misstänkt för en rad brott.
Nu vill polisen ha kontakt med trafikanter som blev vittnen till den dramatiska händelsen."

Den dramatiska händelsen utspelade sig vid 18-tiden på söndagskvällen. En kvinna i 35-årsåldern körde på E65:an i riktning mot Malmö. Strax utanför Ystad blev hon omkörd av en motorcyklist.
– Kvinnan upplevde att omkörningen inte skedde på ett trafiksäkert sätt. Av polisanmälan framgår att kvinnan antingen tutade eller gjorde en gest riktad mot mc-föraren, berättar Nils Norling, polisens presstalesperson.
Kvinnans agerande fick motorcyklisten att ilskna till.
– Han upplevde sig på något sätt kränkt.
Enligt kvinnan lade sig motorcykeln framför henne på vägen och saktade ner hastigheten. Kvinnan fick bromsa för att inte köra in i motorcykeln.
– Kvinnan uppger att det dök upp ett antal andra motorcyklar som samlade sig runt hennes bil. Motorcyklisten som körde om henne placerade sig precis bredvid hennes bil. Han körde nära och öppnade hennes förardörr. Han måttade sedan ett slag mot henne. Slaget träffade dock inte, berättar Nils Norling.
Motorcyklisterna försvann sedan från platsen. Kvinnan var dock så chockad att hon stannade i vägkanten och ringde polisen.
– Vi skickade ett stort antal patruller till platsen. Även polishelikoptern skickades till E65:an. När vi får uppgifter om en så här allvarlig händelse frigör vi alla resurser som behövs.
Strax väster om Skurup hittade polisen motorcyklarna och lyckades även stoppa dem.
– Helikoptern är ovärderlig i sådana här lägen, säger Nils Norling.
Tack vare ett bra signalement identifierades personen som misstänks ha attackerat kvinnan. Personen, en man i 60-årsåldern, greps och fördes till polisstationen. Åklagare har fattat beslut om att mannen ska anhållas.
Mannen misstänks för en lång rad brott; försök till misshandel, vårdslöshet i trafik, framkallande av fara för annan och rattfylleri under inverkan av droger. De prover mannen fick lämna på polisstationen visade nämligen att han hade spår av narkotika i blodet.
Polisen vädjar nu till andra trafikanter som såg händelsen att höra av sig.
– Det var söndagskväll och mycket trafik på E65:an. Vi har talat med en del vittnen, men skulle gärna prata med fler. Det är viktigt för den fortsatta utredningen att kunna styrka kvinnans berättelse.
Nils Norling har många tjänsteår i polismyndigheten, men har hittills aldrig hört talas om en liknande händelse.
– Uppgifterna som kommit fram i kvinnans anmälan är väldigt, väldigt ovanliga. Det som beskrivs är en händelse med uppenbar risk för en väldigt allvarlig trafikolycka.

Länken :
(ligger säkert bakom betalvägg)

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Vilken jävla idiot! narkotikapåverkad MC-förare... Suveränt då ser vi fram emot ännu mer negativa artiklar riktade mot kollektivet! Hoppas stolpen landar ex antal år i spjället och tappar alla behörigheter på 10 år. :huvet:huvet:huvet

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Hmmm
Åka upp jämsides
Släppa gasen (hojen sackar)
Ta tag i handtaget
Öppna dörren
MC-snubben befinner sig med kroppen framför dörren
Måste släppa handtaget för att måtta slag
Dörren stänger sig själv pga fartvinden

Om det nu inte är ett gammalt härke till med flickfångardörrar.

Vill gärna se en rekonstruktion på händelsen :tummenupp :hihi

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Hmmm
Åka upp jämsides
Ta tag i handtaget
Öppna dörren

Ja verkligen :hihi

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hmmm
Åka upp jämsides
Ta tag i handtaget
Öppna dörren

Tror det gått ganska sakta vid det inträffade. Han har ryckt upp dörren och viftat med handen samtidigt och hon tolkar det som slag.
Sen lite journalistik på det.

OceanK

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2020
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2020, BMW GS 750 2019
Hmm. Alla våra bilar låses automatiskt med en hastighet över typ 7km/h. Kanske en super gammal bil hon hade ?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vilken jävla idiot! narkotikapåverkad MC-förare... Suveränt då ser vi fram emot ännu mer negativa artiklar riktade mot kollektivet! Hoppas stolpen landar ex antal år i spjället och tappar alla behörigheter på 10 år. :huvet:huvet:huvet

Och vilka behörigheter tror du hen kan tappa ?
För knarkare brukar inte ha mera än Uppehållstillstånd och eventuellt Svenskt medborgarskap.

Jag tror inte hen kan tappa en enda behörighet för Uppehållstillstånd och Svenskt medborgarskap
förlorar man inte för nått så simpelt som att rycka upp en dörr och misshandla lite.

Kommer ihåg för ganska många år sedan om en man i bil som blev förbannad på omkörning
kör ikapp och stoppar bilisten.
Sätter en pistol mot huvudet på bilisten och trycker av.
Och blir jätteförvånad när bilisten rasar samman. Pistolen skulle ju inte vara laddad.
Tror det blev 2 år för vållande till annans död.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Hmmm
Åka upp jämsides
Ta tag i handtaget
Öppna dörren

Jag tänkte detsamma, beskrivningen låter helt omöjlig att utföra ens stillastående.

Jag litar inte en sekund på den här kvinnan, och det enda positiva är väl att deras dispyt slutade med att polisen fick stopp på en drogpåverkad förare.

Om han nu verkligen bevisats vara drogpåverkad och inte bara misstänkt?

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Hmm. Alla våra bilar låses automatiskt med en hastighet över typ 7km/h. Kanske en super gammal bil hon hade ?
Det skulle ju också kunna vara så enkelt att mc-föraren ryckt i dörrhandtaget (utan att dörren öppnats då), och sen måttat ett slag i luften. Känns ändå rätt knepigt att komma så tätt inpå men men.

Jävligt lättkränkt dude verkar det ju ha varit i alla fall.

steffe

Gick med
11 Jul 2009
Hoj
Tror det gått ganska sakta vid det inträffade. Han har ryckt upp dörren och viftat med handen samtidigt och hon tolkar det som slag.
Sen lite journalistik på det.
Nja, det är nästan lika svårt att fixa alla momenten, man bör ha tränat en hel del för att kunna utföra stuntet. Cred till nån som lyckas lägga upp manövern på youtube. :yoparty
Men journalister håller sig väl alltid till fakta och bakgrundskoller :3freak

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nja, det är nästan lika svårt att fixa alla momenten, man bör ha tränat en hel del för att kunna utföra stuntet. Cred till nån som lyckas lägga upp manövern på youtube. :yoparty
Men journalister håller sig väl alltid till fakta och bakgrundskoller :3freak
Alltså... åka upp bredvid en bil som är inboxad av dina polare i säg 50 km/h, släppa gasen och rycka i dörren så den öppnar låsmekanismen sen vifta lite med handen i luften är inte så svårt....
Tror inte han har öppnat dörren på vid gavel och placerat hojen mellan dörr och bil. Snarare att han ryckt i handtaget och dörren har låst upp med hojen fortfarande på utsidan av både dörr och bil.
Sen har han typ slagit ut med handen i viftandet efter dörren.
Sen att hon tolkar det som att han försökte slå henne är troligast en eftehandskonstruktion inför polisen.
Folk klarar av klart mycket mera komplicerade saker än så på hojar.

steffe

Gick med
11 Jul 2009
Hoj
Alltså... åka upp bredvid en bil som är inboxad av dina polare i säg 50 km/h, släppa gasen och rycka i dörren så den öppnar låsmekanismen sen vifta lite med handen i luften är inte så svårt....
Tror inte han har öppnat dörren på vid gavel och placerat hojen mellan dörr och bil. Snarare att han ryckt i handtaget och dörren har låst upp med hojen fortfarande på utsidan av både dörr och bil.
Sen har han typ slagit ut med handen i viftandet efter dörren.
Sen att hon tolkar det som att han försökte slå henne är troligast en eftehandskonstruktion inför polisen.
Folk klarar av klart mycket mera komplicerade saker än så på hojar.
Jag väntar med spänning på filmen. :hihi
Vi får hoppas på att utredningen från bängen blir publicerad.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
En mycket enklare stunt....
Kvinnan upptäcker att en motorcykel kommer bakifrån och kör om den stillastående bilkön.
Hon beslutar sig för att sätta stopp för detta ofog och öppnar bildörren.
MC-föraren lyckas undvika att krascha och slår efter henne.
alternativt
MC-föraren kraschar in i bildörren och slås medvetslös.

Har själva varit med om något liknande i sista nerförsbacken in mot Göteborg på vägen från Borås.
Det finns varningsskyltar om att två filer blir en, den högra. Pga nått vägarbete.
Jag går in och lägger mig mitt i höger körfil i god tid med bilar före och efter mig.
Då kommer en bil i vänster körfil och kör om bilkön och går in i höger körfil där jag ligger och trycker ut mig på vägrenen. Det är några år sedan. Kanske är det idag en bussfil här närmast vägrenen.

Last edited:

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Dörren på bilen låter svår. Jag drog några backspeglar på svart/vita tiden. En saknade det och då åkte jag upp jämsides och låtsades snacka med han. Han vevade ner rutan och jag in med kopplingen och han fick en rak höger. Helsike vad han jagade mig, drog tvärs över en rondell. Lite farligt detta idag då det ökat så pass med vapen. Förra året när vi åkte ifatt en riktig idiot och bara ville prata sans med honom kom han utrusande med en yxa i högsta hugg skulle slå i skallen på mig.

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Oavsett hur detta gått till så undrar jag vad kvinnan i bilen gjort innan denna incident för att reta upp knarkaren såpass...

Raderad medlem 61114

Guest
Högst troligt har de stannat vid vägkanten/han har blockat och fått henne att stanna, han agerar hotfullt så hon börjar köra därifrån med honom efter till fots.

Mc-kollektivet har sån jävla noja för att få skuld för allt som pundare ställer till med sittandes på hoj. NEJ vanligt folk förknippar inte pundare på hoj med vanliga motorcyklister. NEJ vanligt folk tror inte att alla som kör kromslädar tillhör Hells Angels. Vi lever inte på 70-talet längre.

men visst, sen finns det folk som tycker att alla som kör hoj är idioter precis som det finns folk som tycker att alla mexikanare är trötta.

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Oavsett hur detta gått till så undrar jag vad kvinnan i bilen gjort innan denna incident för att reta upp knarkaren såpass...
Som Malmöbo vet jag att det inte behövs mycket alls, en blick kan räcka för att smälla av krutdurken.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vad resultatet blev då:

"Polisen lyckades efter en större insats, bland annat med polishelikopter, gripa den utpekade mannen. Han anhölls misstänkt för framkallande av fara för annan, vårdslöshet i trafik och försök till misshandel.
När den misstänkte motorcyklisten förhördes förnekade han allt som kvinnan berättat.
– Han förnekar brott, säger åklagare Nils Eliasson.
Han har nu fattat beslut om att lägga ner förundersökningen.
Skälet är att ord står mot ord och det saknas stödbevisning för kvinnans uppgifter, säger han.
Polisen gick efter händelsen ut med en vädjan till vittnen att höra av sig. Det är oklart om något vittne gav sig till känna, men den drabbade kvinnans version har inte gått att styrka."

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vad resultatet blev då:

"Polisen lyckades efter en större insats, bland annat med polishelikopter, gripa den utpekade mannen. Han anhölls misstänkt för framkallande av fara för annan, vårdslöshet i trafik och försök till misshandel.
När den misstänkte motorcyklisten förhördes förnekade han allt som kvinnan berättat.
– Han förnekar brott, säger åklagare Nils Eliasson.
Han har nu fattat beslut om att lägga ner förundersökningen.
Skälet är att ord står mot ord och det saknas stödbevisning för kvinnans uppgifter, säger han.
Polisen gick efter händelsen ut med en vädjan till vittnen att höra av sig. Det är oklart om något vittne gav sig till känna, men den drabbade kvinnans version har inte gått att styrka."

Så han var inte heller drogpåverkad då?

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...