Är det någon som kan förklara hur en Mc försäkring funkar nu för tiden.
Jag trodde priset var baserat på vilken typ, dvs sportoj= farlig= dyr och Offroad=ofarlig=billig
eller går det helt på vikt/motoreffekt.
Jag ringde runt till lite olika bolag och det visade sig att en KTM990 Adventure kostar mer i ett bolag än en supersport i ett annat, då falerar teorin om vilken typ av hoj som spelar roll
Ringde Bilsport o MC och där kan jag inte försäkra min hoj GSXR1000
Vad är det som styr försäkringspremiernas uppbyggnad?
Jag trodde priset var baserat på vilken typ, dvs sportoj= farlig= dyr och Offroad=ofarlig=billig
eller går det helt på vikt/motoreffekt.
Jag ringde runt till lite olika bolag och det visade sig att en KTM990 Adventure kostar mer i ett bolag än en supersport i ett annat, då falerar teorin om vilken typ av hoj som spelar roll
Ringde Bilsport o MC och där kan jag inte försäkra min hoj GSXR1000
Vad är det som styr försäkringspremiernas uppbyggnad?
Last edited: