MC frakt från utlandet (USA) till sverige

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Vad kostar det att skicka en styck 02 R1.. som jag värdera till värde av 2000 dollar pga skicket. *host*

Tull är 6% och moms är 25% på värdet av hojjen och frakten.

Men vad kan frakten vara. Nån här som kanske vet nån som kan ha lite hookups vad gäller frakt från t.ex Long Beach, California?
Jag pratade med en viss herr här på forumet men kommer inte ihåg namnet. vore najs om du kan höra av dig igen.

craze

Allmänt keffo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R, BMW R1200GS Adventure, Yamaha Neos, Trampcykel
Swedie skrev:
Vad kostar det att skicka en styck 02 R1.. som jag värdera till värde av 2000 dollar pga skicket. *host*

Men vad kan frakten vara. Nån här som kanske vet nån som kan ha lite hookups vad gäller frakt från t.ex Long Beach, California?
Jag pratade med en viss herr här på forumet men kommer inte ihåg namnet. vore najs om du kan höra av dig igen.

Det beror på hur snabbt du vill ha över hojen.
Om du kan tänka dig att vänta en månad eller två går det säkert att få med den i nått flyttlass, och då är det ganska billigt.

Tänk på att om du skriver värdet till $2000 så är det max vad du får ut av försäkringsbolaget om din hoj försvinner eller skrotas under transporten.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
jasså! ... hmm. isåfall kan jag skriva ännu mindre.. 1000dollar.. eller mindre.. om dem inte levererar så går jag på jakt efter könsdelar på fartyget som leverade hojjen.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
gick hyfsat på tävlingen. jag hade inte tränat skvatt sen förra tävlingen.. så int emycket nytt från min sida.

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
Ok! för mig blir det tourig åka halva sommaren då man har ett brutet knä....

Swedie skrev:
gick hyfsat på tävlingen. jag hade inte tränat skvatt sen förra tävlingen.. så int emycket nytt från min sida.

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Swedie skrev:

Hmm kan det varit jag.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Ta kontakt med http://www.sv.cargonet.se/ så kommer dom att hänvisa till en stor speditör i USA, förmodligen i New York men den Svenska firman kommer att vara "knutpunkten".

Billigast blir det nog att bygga en egen låda och sen ta den till Östkusten/Norfolk på billigast möjliga sätt.

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Åk på den.

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...