Mc garaget "snail"

tommi

Guest
Är det nån härinne som använder snail garaget?
jag funderar på att köpa ett när min nya bostad inte har nåt garage i närheten :gnissla .

priset verkar ju ok för det man får men är det nån som kan ge mer info över hur bra garaget är?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Precis... 15k + 1k (färg) + moms är ju inte billigt precis... känns inte som att det skulle kosta så himlarns mycket mer att smälla upp ett garage.

tommi

Guest
Precis... 15k + 1k (färg) + moms är ju inte billigt precis... känns inte som att det skulle kosta så himlarns mycket mer att smälla upp ett garage.

mjaaa inte är det gratis men om man inte äger fastigheten som du bor vid plus att försäkringen kan ge massor i avdrag om hojjen blir stulen så är det ju överkomligt men som sagts det är ju mycket pengar ändå.

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Får ju detta förrådet för 11.400 kr

bild3.jpg

bild1.jpg

tommi

Guest
Får ju detta förrådet för 11.400 kr

bild3.jpg

bild1.jpg

ja visst finns det billigare alternativ såklart men problemet är att det får ju inte bli hur stort som helst eftersom det ska få plats på en normal p-ruta för personbil har jag riktig tur kanske nåt kan byggas ihop med uteplatsen dom ska bygga vid lägenheten :)

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
ja visst finns det billigare alternativ såklart men problemet är att det får ju inte bli hur stort som helst eftersom det ska få plats på en normal p-ruta för personbil har jag riktig tur kanske nåt kan byggas ihop med uteplatsen dom ska bygga vid lägenheten :)

Jaha så det är på en p-ruta du ska förvara hojen, okej då förstår ja att det e lite smidigare med en snail! :)

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Stiga Park
mjaaa inte är det gratis men om man inte äger fastigheten som du bor vid plus att försäkringen kan ge massor i avdrag om hojjen blir stulen så är det ju överkomligt men som sagts det är ju mycket pengar ändå.

räknas det verkligen som ett godkänt eget låst garage hos bolagen?

tommi

Guest
räknas det verkligen som ett godkänt eget låst garage hos bolagen?

Jag har inte kollat med bilsport mc men enligt snail ska det klassas som låst garage enligt försäkringsvillkoren hos just bilsport mc och även andra enligt snails hemsida men givetvis ska man ju kolla med sitt försäkringsbolag först.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Hos vissa... alla har inte godkänt det för det.
Men jag antar att det är om man förankrar det i backen då också... så det gäller att kolla huruvida du får bulta fast ett sånt på din p-ruta.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Blir inte många sålda till det priset. Synd men som vanligt när ngn svensk ingenjör ska skapa något, så inställda på funktion att de glömmer leta efter vettiga underleverantörer och satsa på ett pris som någon de facto är villig att betala.

Finns så många, många exempel på just detta

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Köksfönstermonterad KSP-58 med rörelse-detektor är billigare :D
Då får man dessutom aptuffa 7,68 kulhål att flasha med ihop med de hemma-slipade knäpuckarna. Tufft! :tummenupp

diver6

Lite äldre, lite klokare.. hoppas jag ;)
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Ducati Diavel -11 Yamaha XJR 1300 -02 KTM 400 EXC -07 Honda CB 125 K3 -70
Garage

Min sambo jobbar med bostadsanpassning för handikappade och där har dom ett garage till elrullstolar. I garaget finns el och värme och kan fås med elport :). Priset é troligen billigare än detta. Vill du hon skall kolla så pm:a mej.

diver6

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...

HAHA vad lever du i för värld..??? 15k för ett garage. Då får det nog vara ett med fyra stolpar och altanplast tak..:D

En riktig man "måste" juh ha ett garag som rymmer minst 3bilar plus mc och pelarborr, svets, kompressor med 200L trycktank så man slipper höra den gå igång varje gång, samt en övervåning som är inred som lägenhet med biljardbord och bar... Fan att syrrans man precis är klar med sitt sånt garage med alla dessa tillbehör i:huvet Man får nog spara en del till....

Tycker snail garaget ser riktigt cp skadat ut. Vem vill ha en sådan ful skapelse i sin trädgård???:confused:

///Micke

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...