Tror inte bara det handlar om ett ointresse från deras sida. Att dom sitter framför en dator kan bero på att dom sitter å svarar på bla mail från folk som mej tex ,maila en säljare i dag typ 5 gånger.Vill man något så får man väl gå fram å fråga, så jobbigt är d väl inte?Otroligt. 1 av 4 svar var seriöst. Sluta spamma
Jag har märkt att det kan va lite svårt med provkörning. Kan iofs tänka mig att många besöker handlare just för den saken. Sen kan jag uppleva att vissa säljare är ointresserade av att sälja (iaf i sthlm) Dom sitter framför sin dator istället för att erbjuda hjälp
Tror inte bara det handlar om ett ointresse från deras sida. Att dom sitter framför en dator kan bero på att dom sitter å svarar på bla mail från folk som mej tex ,maila en säljare i dag typ 5 gånger.Vill man något så får man väl gå fram å fråga, så jobbigt är d väl inte?
Men sen spelar det ju ingen roll hur trevlig säljaren är,om man inte får rätt inbytespris sen är ju säljaren och firman några jävla idioter.Jag tror att målbilden om vad man vill betala i mellanpris eller få i rabatt ibland är jävligt fel.Bilbranchen häpnar ofta när dom hör om mc-handlarnas låga marginaler.Jobbade på en bilfirma med kundmottagning för några år sedan och en bilfirma brukar ha minst 30.000 i påslag på en beg.bil.En mc-handlare ligger på 10.000 om ens det.(och då ingår div.garantier,service ,puts osv.)
Och går man fram och pratar med dem får man ändå inget större gensvar. Jag blev riktigt överraskad av hur totalt ointresserade de var av att sälja. Att de inte vågade släppa ut mig på en provhoj var väl ingen överraskning (de kan ju inte veta om att jag kan köra hoj på grusiga vägar)... Men det totala ointresset av att sälja ens när man faktiskt lyckades hitta en säljare och få kontakt med denne (vilket inte alltid var helt lätt) får mig att undra om de inte har det alldeles oförskämt bra och inte behöver sälja.
Men som sagt, det var ett ställe med en engagerad säljare, tyvärr var den hojmodellen jag var intresserad av där alldeles för liten för min kroppshydda, så det blev ingen affär där heller. Men de kunde tänka sig att låta mig provköra med, men rekommenderade att vänta tills gatorna var sopade iaf. (Inte de "Några veckor minst!" man fick höra på de andra ställena)
En som brinner för hojar och är genuint intresserade av att hjälpa andra att börja eller fortsätta göra detsamma. En som lyssnar och är nyfiken på vad jag vill ha. En som håller vad han lovar. En som ser en första affär som början på en längre relation.
Hur svårt kan det vara?
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |