Mc-handskar Biltema

nmp

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2010
Hoj
yamaha skrammlabra
Någon som har erfarenhet av biltemas mc-handskar "MC-handske, skinn/carbon 499kr". Är det bara skit eller är dom ok?

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Det vare nån här på sh som sabbade handen för att knogskyddet gick av och drog in i handen.

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Hoj
...
Har vurpat med mina, de fungerar fortfarande utmärkt (tot. 2 år nu). Dock var det inte mycket asfalt med i den vurpan..

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Last edited:

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Vare nån som nämnde ordet handskar?? :kär:kär:kär

Brillor

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2008
Hoj
07 Kawasaki z750
Dom är äckligt opersonliga, funkar om man ska köra till polaren, men inte längre, mina händer domnade av i fingrarna, dom blir stela som fan efter första regnet... dessutom ganska hala.. men helt klart bra att ha grej.. om man tappat sina andra!

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Provköpte men lämnade tillbaka på grund av att dom inte gav någon känsla i styret sen var dom som ovanstående säger: oerhört hala. På tok för mycket vaddering och tjafs i handloven.

Kör nu med ett par Sinisalo eller Yoshimura handskar som bara är tunnt skinn på insidan men hyggliga skydd på utsidan. Supersköna båda två.

Last edited:

EriF89

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2010
Hoj
1999 hornet 600 + gammelkawan
Min handledare har ett par sådana som han använt en del senaste åren. Han hävdar att de fungerar mycket bra, dock så har han inte klotat med dem. Men de ska tydligen vara bekväma och kännas rejäla. Denna man har kört MC i många, många år så jag litar på honom om han säger att något är bra. Inte någon större skillnad på dem och vissa handskar som kostar drygt dubbelt så mycket hos handlare.

Morehk

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2010
Hoj
-04 Suzuki Sv650 S
jag köpte ett par sånna där handskar och har kanske använt dom en vecka, dom är oerhört tjocka och man har ingen känsel med dom, Inte nått jag rekommenderar överhuvudtaget, lägg på pengar och köp ett par bra handskar! Köp inte biltemas

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Min handledare har ett par sådana som han använt en del senaste åren. Han hävdar att de fungerar mycket bra, dock så har han inte klotat med dem. Men de ska tydligen vara bekväma och kännas rejäla. Denna man har kört MC i många, många år så jag litar på honom om han säger att något är bra. Inte någon större skillnad på dem och vissa handskar som kostar drygt dubbelt så mycket hos handlare.

Om du känner på ytterkanten av knogskyddet från insidan så känner du att det är en skapligt skarp kant, på dyrare handskar så avslutas alla inbyggda insydda skydd mjukt och fint med stora ytor som stötupptagare:tummenupp

I mitt fall så "klippte" kanten på knogskyddet mellanhandsbenet med 1 månads gips och ytterligare 2 månader med värk.

Dom ser snygga ut men så väldigt genomtänkta är dom inte.

EriF89

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2010
Hoj
1999 hornet 600 + gammelkawan
Om du känner på ytterkanten av knogskyddet från insidan så känner du att det är en skapligt skarp kant, på dyrare handskar så avslutas alla inbyggda insydda skydd mjukt och fint med stora ytor som stötupptagare:tummenupp

I mitt fall så "klippte" kanten på knogskyddet mellanhandsbenet med 1 månads gips och ytterligare 2 månader med värk.

Dom ser snygga ut men så väldigt genomtänkta är dom inte.

Låter inte alls trevligt du. Bra att veta så att man inte köper dem när nuvarande handskarna ska bytas ut. Många som klagar över tjockleken i lädret också. Är detta något som störde dig?

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Låter inte alls trevligt du. Bra att veta så att man inte köper dem när nuvarande handskarna ska bytas ut. Många som klagar över tjockleken i lädret också. Är detta något som störde dig?

Angående lädret så slet jag hål på pek, långfinger innan dom kasserades av mitt FB.

En sak som kanske andra har erfarenhet av också är att dom stinker nån typ av lösningsmedel så att stoppa dom i hjälmen var ajabaja:confused:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Bike nr 7 2010 har ett handsktest, 17 handskar utvärderade. Om Biltemas MC-handske: + Nej tyvärr, inget är tillräckligt bra för att lyfta fram - Stel, platt och utan passform. Störande sömmar.
Billigaste handsken som Bike rekommenderade var www.handelsboden.com
4-bikers GP 899:- (kan vara 25% höstrabatt just nu) : +Väldigt bra produkt med tanke på priset. Bra detaljer och god passform. - Vissa detaljer ser lite tråkiga ut.
Andra av Bike rekommenderade i annan prisklass: Berik G-5990 1395:- Halvarsson Dino 1249:- Lindstrands Urax 1349:- Rukka Apollo 1598:-

schnyggve

elitlökare
Gick med
6 May 2009
Hoj
Skramlaha MT-01 väglus , Sugakuki gixxer 600 banhojj
Har köpt ett par biltema tycker än så länge att de är sköna... Men det roligaste var nog när jag tillade in på ava och såg att de hade exakt samma handske, men med ett fashigt namn på för x gånger pengarna

drm4rtin

med lem
Gick med
9 Mar 2010
Hoj
2007, Suzuki DL1000, 2002, Yamaha FZS600.
Undrar om det kanske är sviktande kvalitet eftersom det är ömsom vin ömsom vatten i recentionerna. Jag kör med dom och tyckte dom var lite stela i början, men att "svetta in dom" en varm sommardag gör dom så dom upplevs som skräddarsydda. Tycker dom funkar jättebra, men när det börjar bli runt 12-13 grader ute och händerna sitter utan någon skyddande kåpa så kan det bli lite kallt. Men om jag skulle rekommendera dom, ja absolut. (har iofs aldrig haft oturen att klota så hur dom funkar där vet jag inte)

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...