nmp
Ny medlem
Någon som har erfarenhet av biltemas mc-handskar "MC-handske, skinn/carbon 499kr". Är det bara skit eller är dom ok?
Det vare nån här på sh som sabbade handen för att knogskyddet gick av och drog in i handen.
De är sådär. Tjockt skinn som ger dålig känsla.
Min handledare har ett par sådana som han använt en del senaste åren. Han hävdar att de fungerar mycket bra, dock så har han inte klotat med dem. Men de ska tydligen vara bekväma och kännas rejäla. Denna man har kört MC i många, många år så jag litar på honom om han säger att något är bra. Inte någon större skillnad på dem och vissa handskar som kostar drygt dubbelt så mycket hos handlare.
Om du känner på ytterkanten av knogskyddet från insidan så känner du att det är en skapligt skarp kant, på dyrare handskar så avslutas alla inbyggda insydda skydd mjukt och fint med stora ytor som stötupptagare
I mitt fall så "klippte" kanten på knogskyddet mellanhandsbenet med 1 månads gips och ytterligare 2 månader med värk.
Dom ser snygga ut men så väldigt genomtänkta är dom inte.
Låter inte alls trevligt du. Bra att veta så att man inte köper dem när nuvarande handskarna ska bytas ut. Många som klagar över tjockleken i lädret också. Är detta något som störde dig?
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |