Nalle74
Ny medlem
Igår (20/8) sökte de om konkurs hos malmö tingsrätt.
Another one bites the dust...
Another one bites the dust...
Det förkommer ibland hårda ord och obalanserade uttryck.
Tänk på att ett företag inte bara är ett skal.
Det är också personer av kött och blod, sådana som alla vi andra.
Konkurser kan innebära personliga tragedier både för ägare och anställda.
Att gotta sig och raljera i andras olycka ger faktiskt en mycket dålig smak i munnen.
Vi är väl alla överens om att det är djupt tragiskt att mc-handlarna i Sverige håller på att utrotas? Det ger en dålig smak överallt, men samtidigt är ju SH och andra forum fulla med "jag hittade den här delen så och så mycket billigare hos en utländsk postorderfirma som inte betalar svensk moms / skatt". Detta kallas kausalitet.
Nu lägger du felaktigt skulden på folk som helt rätt köper sina bitar på de ställen där man får mest valuta för pengarna.
Handlarna har helt enkelt varit för sena med att anpassa sig till nya marknader samt att företagsklimatet i Sverige kanske inte är vidare gynnsamt för MC-branschen (mfl)
Vi är väl alla överens om att det är djupt tragiskt att mc-handlarna i Sverige håller på att utrotas? Det ger en dålig smak överallt, men samtidigt är ju SH och andra forum fulla med "jag hittade den här delen så och så mycket billigare hos en utländsk postorderfirma som inte betalar svensk moms / skatt". Detta kallas kausalitet.
.Sverige med sin Reinfeldt vid rodret är uppenbart på väg rakt ner i djupet med hela landet.
Och du tror en annan regering gör det bättre för företag eller?
Och du tror en annan regering gör det bättre för företag eller?
Beställde i söndags kväll ett KN-filter på ebay UK. fick det för 500 kr med frakt dvs nästan halva priset mot sverige. Fick hem det imorse. Det kallar jag bra. Inte konstigt att handlarna går i konkurrs. Håller på att få paket med bussgods nu inom Sverige och det kommer dröja en dryg vecka!!!
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|