En kompis hyrde HD i USA förra veckan.
Han frågade efter mc-brallor. Expediten såg frågande ut. - Protective pants? Never heard of that. You want jeans? No? Go to the Honda store, maybe they have some.
På Honda affären, expediten lika frågande:
Protective pants? Never heard of that. You want jeans?
Är de där jeansen tillräckligt snygga för att bäras under arbetstid? Jag kör ofta jeans, skjorta och kavaj på arbetet.
// Afterburner
Jag kör med Mo'Cycle-jeans när det är som varmast m.m. de ser bra ut och känns hyffsat bra, men knäskydden sitter ju långt ifrån lika tight som i skinnställsbyxorna, inte så konstig dock. Höftskydden som följer med vetefan om jag kommer använda, det ser rätt fult ut med de i, blir liksom två bullar på sidorna. De kostar även 2000 så det är på håret att det är värt det.
http://shop.mocyclejeans.com/viewProductList.asp?GroupID=9
Är de där jeansen tillräckligt snygga för att bäras under arbetstid? Jag kör ofta jeans, skjorta och kavaj på arbetet.
// Afterburner
Har ett par Alpinestars-jeans (http://www.alpinestars.com/Maxx_Denim_Pants/pd/np/152/p/332528.html) sitter helt ok, tycker dock de är aningen bylsiga vid benen, är van vid smalare modell på jeans, men det ska ju få plats med skydd under så jag står ut. Gillar du lite hip-hop stil på brallorna e de perfekta.
Mc-varuhuset tog in dem åt mig, tog en vecka vill jag minnas. Pris, runt 1200:-
Har svarta chinos från Draggin i butiken västberga allé 1. Samma uppbyggnad som jeansen.
Kom förbi och prova.
Fast såg nu att kramfors inte har tunnelbana, borde ha kollat var du bodde någonstans innan jag svarade
Kramfors... Haha! Jag bor i Sveriges mest utbildade stad: Lund
// Afterburner
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |