MC jeans & jacka.

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Superduke 990 -09
tjena, tänkte höra med er vart ni har köpt era mc jeans och jackor eller vart ni vet det finns prisvärda och helst snygga (dvs inte northbike alternativen).
 

krabbsaltarn

Boom shakalak
Gick med
25 Jan 2008
Ort
Riverlake
Hoj
XT660R / X
En kompis hyrde HD i USA förra veckan.

Han frågade efter mc-brallor. Expediten såg frågande ut. - Protective pants? Never heard of that. You want jeans? No? Go to the Honda store, maybe they have some.

På Honda affären, expediten lika frågande:
Protective pants? Never heard of that. You want jeans?

Edit: On topic: www.handelsboden.com
 

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Är de där jeansen tillräckligt snygga för att bäras under arbetstid? Jag kör ofta jeans, skjorta och kavaj på arbetet.

// Afterburner
 

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
En kompis hyrde HD i USA förra veckan.

Han frågade efter mc-brallor. Expediten såg frågande ut. - Protective pants? Never heard of that. You want jeans? No? Go to the Honda store, maybe they have some.

På Honda affären, expediten lika frågande:
Protective pants? Never heard of that. You want jeans?

Nä vad ska man med "protective pants" till om man ändå har 250 kg fett att skrapa bort? :D
 

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Skåne
Hoj
ER6n 07
Är de där jeansen tillräckligt snygga för att bäras under arbetstid? Jag kör ofta jeans, skjorta och kavaj på arbetet.

// Afterburner

Nope, hade jag sagt. Jag har själv dessa Lindstrans-jeansen, och visst sitter de bra, men skydden gör att de mer ser ut som "hantverkar-byxor" än fin-jeans, om du förstår vad jag menar. Tar man ut skydden är de helt ok, men de ser ändå knappt ok ut att jobba i, i alla fall inte om de skall kompletteras med skjorta och kavaj.
 

Ravens

Har ny hoj :)
Gick med
28 Jul 2008
Ort
Malmö
Hoj
BMW F800R
Draggin jeans?

tvåtusen spänn på handelsboden och de är rätt snygga
 

leffo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2007
Ort
ja
Hoj
660
Jag kör med Mo'Cycle-jeans när det är som varmast m.m. de ser bra ut och känns hyffsat bra, men knäskydden sitter ju långt ifrån lika tight som i skinnställsbyxorna, inte så konstig dock. Höftskydden som följer med vetefan om jag kommer använda, det ser rätt fult ut med de i, blir liksom två bullar på sidorna. De kostar även 2000 så det är på håret att det är värt det.

http://shop.mocyclejeans.com/viewProductList.asp?GroupID=9
 

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Ort
Sthlm
Hoj
trampcykel
Jag kör med Mo'Cycle-jeans när det är som varmast m.m. de ser bra ut och känns hyffsat bra, men knäskydden sitter ju långt ifrån lika tight som i skinnställsbyxorna, inte så konstig dock. Höftskydden som följer med vetefan om jag kommer använda, det ser rätt fult ut med de i, blir liksom två bullar på sidorna. De kostar även 2000 så det är på håret att det är värt det.

http://shop.mocyclejeans.com/viewProductList.asp?GroupID=9

Mo'Cycle-jeans är de jag tycker verkade bäst... tänkte köpa sådana och en till skinnjacka när jag har råd. Du får gärna lägga upp en bild på dem! :tummenupp
 

Sparvöga

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640 SM
Har ett par Alpinestars-jeans (http://www.alpinestars.com/Maxx_Denim_Pants/pd/np/152/p/332528.html) sitter helt ok, tycker dock de är aningen bylsiga vid benen, är van vid smalare modell på jeans, men det ska ju få plats med skydd under så jag står ut. Gillar du lite hip-hop stil på brallorna e de perfekta.

Mc-varuhuset tog in dem åt mig, tog en vecka vill jag minnas. Pris, runt 1200:-
 

Brumme

The man with the third life
Gick med
19 Jun 2007
Ort
Vårby
Hoj
VN 1600 CL -04. CB600 Hornet -98
Är de där jeansen tillräckligt snygga för att bäras under arbetstid? Jag kör ofta jeans, skjorta och kavaj på arbetet.

// Afterburner


Har svarta chinos från Draggin i butiken västberga allé 1. Samma uppbyggnad som jeansen.
Kom förbi och prova.

Fast såg nu att kramfors inte har tunnelbana,:D borde ha kollat var du bodde någonstans innan jag svarade
 
Last edited:

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Superduke 990 -09
Har ett par Alpinestars-jeans (http://www.alpinestars.com/Maxx_Denim_Pants/pd/np/152/p/332528.html) sitter helt ok, tycker dock de är aningen bylsiga vid benen, är van vid smalare modell på jeans, men det ska ju få plats med skydd under så jag står ut. Gillar du lite hip-hop stil på brallorna e de perfekta.

Mc-varuhuset tog in dem åt mig, tog en vecka vill jag minnas. Pris, runt 1200:-

såg rätt schysst ut, för det priset speciellt.

tack för svaren ppl.
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
jag hade satsat på mo'cycle jeansen förutom att de är snyggast (på bild) så stödjer man en svensk entreprenör.
 

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Har svarta chinos från Draggin i butiken västberga allé 1. Samma uppbyggnad som jeansen.
Kom förbi och prova.

Fast såg nu att kramfors inte har tunnelbana,:D borde ha kollat var du bodde någonstans innan jag svarade

Kramfors... Haha! Jag bor i Sveriges mest utbildade stad: Lund ;)
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Är de där jeansen tillräckligt snygga för att bäras under arbetstid? Jag kör ofta jeans, skjorta och kavaj på arbetet.

// Afterburner

Om du menar Lindstrandsjeansen så är väl svaret att det beror lite på.
Dom är ju slitageskyddade med något slags kevlarförstärkt frotté på insidan så dom blir lite bylsigare än vanliga jeans men dom ska å andra sidan skydda riktigt bra om man glider på asfalt. (Dom hävdar att det tål mer än ett skinnställ. Huruvida det är sant vet jag inte men bättre än vanliga jeans är dom tveklöst)

Med andra ord. Sådana Jeans och en T-shirt funkar om man inte har någon direkt dresscode på jobbet men dom är ganska varma också jämfört med vanliga jeans.
Med skjorta och kavaj skulle jag säga att det blir fel. Jeansen är inte i den stilen att det passar med en kavaj till.

Jag har sådana och en T-shirt på jobbet nu när jag är ute hos en kund där jag redan är etablerad men jag skulle inte ta dom på mig på ett kundmöte om jag säger så.
 

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund, SWE
Hoj
GSX1300BK -08
Jag kör goretexställ (jacka+byxor) utanpå jeans & skjorta till o från jobbet. Fast nu har jag semester under värmeböljan förstås...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top