Mc jeans Rokker

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Hoj
CBR 600RR
Vad har du för storlek?
Jag har nämligen ett par över oanvända med lappar och prislapp kvar på brallan.
Kan bli dina för en röding. ;-) Finns i Göteborg
(Dock inte Rokker).

Pm om du är intresserad.

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Hoj
KTM 640
Jag köpte Lindstrands i går, tycker de va lite snyggare och billigare än de andra jag såg. Smaken är som baken, verkar vara robusta och hyffsade, men aldrig att jag åker utan höft och knäskydd som är fästa på kroppen.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
HAHA varför vill du ha byxor som inte håller i 10km/h, ska du cykla med dem eller? Tänk dig 100km/h då har du inte ens kött på rumpan längre, kevlar my ass...

Är du dum i huvudet?

Edit: Dum fråga, det är rätt klarlagt. Sorry.

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Jag har erfarenhet av att köra omkull med "mc-jeans". Mina Lindstrands sprack upp när jag bromsade omkull och lowsideade ned på knät i 70-80km/h. De sprack upp precis ovanför kevlar-förstärkningen som sitter vid knät, kan ju tillägga att de satt rätt pösigt på mig, aningen långa t.o.m. Jag kommer inte köra med några sådana byxor igen.

Hade tur att det var nylagd fin och slät asfalt jag gick omkull på, tog emot första smällen med knät som sagt. Svårt att säga men jag skrapade inte knät i backen mer än nån halvsekund, ändå var det så man kunde se knäskålen och muskel-fästen klart och tydligt. Sen gled jag på rumpan ett par sekunder vilket de höll galant för.

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Hoj
KTM 640
Jag har erfarenhet av att köra omkull med "mc-jeans". Mina Lindstrands sprack upp när jag bromsade omkull och lowsideade ned på knät i 70-80km/h. De sprack upp precis ovanför kevlar-förstärkningen som sitter vid knät, kan ju tillägga att de satt rätt pösigt på mig, aningen långa t.o.m. Jag kommer inte köra med några sådana byxor igen.

Hade tur att det var nylagd fin och slät asfalt jag gick omkull på, tog emot första smällen med knät som sagt. Svårt att säga men jag skrapade inte knät i backen mer än nån halvsekund, ändå var det så man kunde se knäskålen och muskel-fästen klart och tydligt. Sen gled jag på rumpan ett par sekunder vilket de höll galant för.

Jag köpte mina igår, föräljaren försökte få mig att köpa skydd till brallorna för 400 löst, de man sätter i knäna och de för höften, min sitter lite slappt de me, därför jag ska köpa skyddsshorts och knä skydd som sitter på kroppen och inte i byxorna, skönt att veta att arslet glider fint ;):fyllisar

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Jag köpte mina igår, föräljaren försökte få mig att köpa skydd till brallorna för 400 löst, de man sätter i knäna och de för höften, min sitter lite slappt de me, därför jag ska köpa skyddsshorts och knä skydd som sitter på kroppen och inte i byxorna, skönt att veta att arslet glider fint ;):fyllisar

Helrätt! Knä och Höftskydden som hörde till brallorna satt väldigt dåligt på mig, så jag tog ut dem helt å hållet. Åter igen, kan ju ha och göra med att byxorna var aningen stora för mig, men iaf jag ville ha jeans som är lite baggy och luftigt.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Helrätt! Knä och Höftskydden som hörde till brallorna satt väldigt dåligt på mig, så jag tog ut dem helt å hållet. Åter igen, kan ju ha och göra med att byxorna var aningen stora för mig, men iaf jag ville ha jeans som är lite baggy och luftigt.

Sitter som skruvade, köp rätt storlek.

martin2011

Medlem
Gick med
21 May 2011
Hoj
s
Det är väl ingen som tror att ett par tunna byxor skyddar mot nåt mer än skrubbsår..
Eller för den delen att ens ett rejält skinnställ hjälper mot att linda sig runt ett träd...

Jensens upplevelse låter inte kul. Jag passar mig för att köra i ngt annat än race helställ inkl rygg & höftskydd.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Ja men, tog jag en strl mindre kunde jag inte knäppa dom, kör me skydden så de ska nog va lugnt, btw de e inte du som bor i steninge? typ på venus?
:fyllisar

Testa det resonemanget när du köper skinställ och få reda på hur rättfram sporthoj kan vara. Varför ska storleken inte spela någon roll med mc jeans men betyda allt med skinnställ?

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Kör med ICON´s jeans fast med höftskydd och knä/smalbensskydd direkt mot kroppen. Ger jag mig ut med avsikten att glida på asfalt (läs bankörning, bombrepa) tar jag skinnstället, men ska det touras i stan och närområdet så blir det oftast tidigare nämnda kombo.

Det är ändå oftast stoppet som är värst och i det avseendet är skydden snäppet bättre jämfört med skinnställ.

martin2011

Medlem
Gick med
21 May 2011
Hoj
s
Som jag har fattat det så finns det punktförstärkta resp helfodrade. Och såna där fibrerna ligger invävda i själva tyget. De billigare modellerna verkar vara vanliga jeans med skyddslappar på utsatta ställen och förhoppningsvis kanske förstärkta sömmar. Jag tycker Rokker känns rejälare än de flesta andra. Även D3O skydden som flera märken använder känns riktigt formbara. Rokker har även ett par vattentäta jeans med membran men det fattar jag inte riktigt. Vitsen är väl att det ska vara svalt och fläkta igenom? Ska man ändå ha vattentäta grejer så på med ett riktigt ställ.

skagge

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2009
Hoj
Fet jävla bobber.
Var på Sulas och köpte ett par Rokker igår, de som har "kevlar"-foder i hela byxan inte bara på vissa delar. Tanken är att ha dem som ett alternativ till skinnstället för kortare turer då man annars kanske skulle kört i vanliga brallor.

De är riktigt sköna och enligt mig snyggare än de andra skyddsjeansen på marknaden så det är bara att hoppas att de hjälper något om man åker omkull.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Har gått omkull med ett par Giali på asfalt i 70 och kasat lite.
Gick knappt hål på tyget ens. Knappt man kunde skymta kevlarfodret under där jag gick i.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring