Mc klubb i Dalarna ( Borlänge )

Sarrow

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2012
Hoj
Honda Hornet 600 FA -11
Tack för ett bra forum.
Finns det nån klubb i Borlänge för en som åker streetracer eller är det bara HD och touring klubbar ??

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Testa med Falun i stället,,
Mck Wheelers är svemoanslutna om jag inte har fel,,
flera i klubben som kör streetracing.

Sarrow

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2012
Hoj
Honda Hornet 600 FA -11
Verkar vara en ganska trist klubb med dåligt uppdaterad sida. Ryktas om nån nystartad klubb i Bolänge !! Nån som kan bekräfta detta ?

Kasken

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Hoj
CBR600RR -03
Jag har också letat efter klubbar eller iaf mc intresserade människor att åka med i Dalarna (Falun). Wheelers som du säger vekar ganska bortglömt tycker jag.
Det enda jag hittat är en facebookgrupp med dalafolk som vill åka. Någon klubb har jag ännu inte hittat. Dock inte letat så värst mycket heller...

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Måste hålla med om att det verkar lite tunt med klubbar för oss som varken åker kromsläde eller touring. Inte så ofta man möter en sporthoj när man är ute och åker heller. Vid ett besök i Torsång stod det säkert 15 hojar där, den enda sporthojen var vår. :gnissla
Kan ni inte lägga upp en Borlänge-tråd under Samåkning m.m.? Finns det ingen klubb som passar oss, så vår vi väl fixa en. :D Men varför inte börja med en tråd om samåkning? Falun har en...

joffe73

joffe73
Gick med
14 Sep 2010
Hoj
Yamaha TTR600 motard-98,ZX7R-97
Kolla med zx här på forumet,
finns en klubb i Borlänge.

Mck wheelers finns fortfarande kvar.

mvh

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Sen jag tog paus i hojåkandet har stan FÖRFALLIT.
Misströsta icke - jag är på jakt efter hoj. Sen ska jag ta tag i detta.

ps
nån som har en street triple till salu på nära håll? (borlänge)

Madass_

Omogen
Gick med
22 Nov 2006
Hoj
KTM 640
Det finns en nystartad klubb, Borlänge Bikers - för oss som gillar fart.
Hör med zx på forumet, han är ordförande där.

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Tja!!
Wheelers är i all grad aktiv, jag är ordförande i Wheelers =)
I borlänge finns BlgeBikers, och i Falun är det Wheelers som inte kör kromsläde.

Kan berätta lite om Wheelers om du vill, SMC och Svemo ansluten klubb, tror det är 3 stycken som ska tävla för Wheelers i sommar.
Från och med Maj till september så har vi onsdagsturer, en tur på ca 10 mil, lung tempo till fika sen är det lite annat =)
Träffas på klubben kl 18 och åker ca kvart över..
Månadsmöte första onsdagen i varje månad kl 18:00, då kan man söka som medlem om man vill.

Vi har som många andra klubbar en liten svacka i medlemskapet, många har fått barn, skaffat tjej eller blivit "gamla" så vi försöker få in några fler ungtuppar som känner att det är kul att ha en klubbgemenskap till sitt hojåkande.
Under sommaren ska vi försöka hyra någon bana eller dyrligt så vi får ha lite skoj med hojarna =)

Fråga gärna om det är något, skicka ett PM eller ring på 070/7881011

Last edited:

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Hej.
Borlänge Bikers är helt nystartad och är öppen för oss som gillar det sportigare stuket på och utanför vägen.
Vi är inte anslutna till någon organisation utan är mer tänkt iallafall i nuläget som en klubb som träffas med och utan hoj som vill ha andra likasinnade att åka med.
Ingen medlemsavgift men en huvtröja med loggan på finns att köpa hos mig för 275kr.
Vi har även en FB sida(sluten) för oss där man kan skriva ifall man vill göra nåt.
Träffpunkt är tänkt Maximkiosken i centrum där vi kommer att ha körningar på Torsdagar kl. 18.30 med början i maj.
Vi är i dagsläget 20 medlemmar i varierande åldrar.
Jag har varit ordförande i MCK Touring i 3 år men käner att nu vill jag slå ett slag för oss som gillar sporthoj.

Det här är tänkt som ett sätt att fånga alla yngre förmågor som jag vet finns och som kör sporthoj i Borlängetrakten.
Jag har själv två barn som kör hoj, en son som kör R1 och en dotter som kör Ktm 640 motard.

Hör gärna av dig för mer info.

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Så här ser loggan ut som sitter på tröjan,

Bifogat

• orangeversionsvart.jpg
    orangeversionsvart.jpg
    61.4 KB · Visningar: 95

2fast_2bob

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
Kawasaki zx9e 2001
Kul Borlänge Bikers! Bor i Rättviken men åker gärna ner på R1:an o hänger med en torsdagkväll!

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning